verschil van zender maakt niet echt uit, zolang je dat kristal maar over kan zetten, ik heb nu 2 verschillende zenders, en kristallen passen overal inq01z wrote:zo, een HPI Sprint II staat beneden!
gekocht via marktplaats, voro erg weinig.. compleet met reserve onderdelen, snellader, 3 accu's, 2 zenders (1 kapot maar toch) 3 motoren en een setje extra servo's!
helaas blijkt dus nu, zonder snelheidsregelaar aangezien die doorgefikt is.. mjah maar ff een nieuwe halen, kan nog bijna 350,- uitgeven voorda tik op de nieuwwaarde zit! en met al die reserve onderdelen issie bijna als nieuw..
nog handig puntje;
dr zit een kyosho zender+ontvanger bij.. EXACT dezelfde als die ik al had! dus maar 1 setje batterijen nodig
Radiografisch Bestuurbaar auto-topic nitro en accu !
Moderators: Rock's, webmasters
Spreken is goud, Ductape is zilver.
mijn nieuwe speelgoed is nog niet allemaal binnen helaas.. maar mn sprint loopt zoiezo wel hard 
nu dus voor mn Kyosho (nitro) nog even wachten op mn nieuwe aandrijfasjes, van het weekend klappertje gemaakt;
-stuurstang schoot los en daarna was het onderdelen rapen..
-uitlaat los
-motor verschoven en dus los van zn tandwiel
-aandrijfas gebroken
-deuk in de bumper
-deuk in mn ego
achja, t zit weer in elkaar.. hopelijk mrogen weer aandrijfasjes steken!
nu dus voor mn Kyosho (nitro) nog even wachten op mn nieuwe aandrijfasjes, van het weekend klappertje gemaakt;
-stuurstang schoot los en daarna was het onderdelen rapen..
-uitlaat los
-motor verschoven en dus los van zn tandwiel
-aandrijfas gebroken
-deuk in de bumper
-deuk in mn ego
achja, t zit weer in elkaar.. hopelijk mrogen weer aandrijfasjes steken!
-
MBa@NL
- Archivaris

- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Opzich geen écht spul maar wel leuk om wéér* eens mee te beginnen
Kwam namelijk te koop voor erg weinig en NIEUW in de verpakking 
*weer = Had tot een paar jaar terug een NIKKO Deceptor, grappig ding maar nu enigsinds overleden
Et is een Xsara WRC 2004 uit de Tamiya QD (Quick Drive) serie.





En wat RC betreft heb ik ook nog een vrachtwagentje en een "look-a-like" subaru impreza in ongeveer schaal H0 (1/87)
*weer = Had tot een paar jaar terug een NIKKO Deceptor, grappig ding maar nu enigsinds overleden
Et is een Xsara WRC 2004 uit de Tamiya QD (Quick Drive) serie.
En wat RC betreft heb ik ook nog een vrachtwagentje en een "look-a-like" subaru impreza in ongeveer schaal H0 (1/87)
Vet, nog meer RCers 
Wij hebben ook nog nieuwe aanwinsten
Maar daar moeten we nog fotos van maken, zo maar ff doen

Wij hebben ook nog nieuwe aanwinsten
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
MBa@NL
- Archivaris

- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
q01z wrote:supervet michel!
;D
wat zijn de specificaties? qua motor/accu/regelaas?ben echt benieuwd..
volgende meeting maar in een overdekte gladde loods en dan een parcoursje uitzetten?
zoals ik al zij het is geen "écht" spul
maar de top snelheid ligt (momenteel) op zo'n 20 km/h.
Maak es foto zonder kap danMBa@NL wrote:q01z wrote:supervet michel!
;D
wat zijn de specificaties? qua motor/accu/regelaas?ben echt benieuwd..
volgende meeting maar in een overdekte gladde loods en dan een parcoursje uitzetten?
zoals ik al zij het is geen "écht" spulheb nog niet echt gekeken of er aanpassingen mogelijk zijn. (je het krijstal is zo te vervangen)
maar de top snelheid ligt (momenteel) op zo'n 20 km/h.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
MBa@NL
- Archivaris

- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
grietje wrote:Maak es foto zonder kap danMBa@NL wrote:q01z wrote:supervet michel!
;D
wat zijn de specificaties? qua motor/accu/regelaas?ben echt benieuwd..
volgende meeting maar in een overdekte gladde loods en dan een parcoursje uitzetten?
zoals ik al zij het is geen "écht" spulheb nog niet echt gekeken of er aanpassingen mogelijk zijn. (je het krijstal is zo te vervangen)
maar de top snelheid ligt (momenteel) op zo'n 20 km/h.
standaard printje waar alles al opzit dus, niet veel aan te passen lijkt mij...
-
MBa@NL
- Archivaris

- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Het is vast haalbaar maar dan ga ik wel opzoek naar een echt chasisq01z wrote:kanwel..
jij bent toch handig?
nah koop een tamiya r540 motor, een snelheids regelaar en een accupack.. verder een stuurservo erop en rellen maar
puur achterwielaangedreven zo te zien?
en inderdaad puur achterwiel aangedreven
Idd chassis zoeken waarmee je verder kan 
paar fototjes van onze nieuwe aanwinsten (de MT2's)

Met daarnaast de kleine micro
de 'mijne'



Marc zn MT2


En de micro met kap

paar fototjes van onze nieuwe aanwinsten (de MT2's)

Met daarnaast de kleine micro
de 'mijne'



Marc zn MT2


En de micro met kap

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
alle fotos;
klik
een kleine selectie;

van links naar rechts;
-Picoo Z challenger
-HPI MT2 18ss (marc)
-HPI MicroRS4 (romy)
-HPI Sprint II (marc)
-HPI MT2 18ss (romy)
-Kyosho Fazer (marc)

kyosho onder de kap

MT2 romy onder de kap

sprint onder de kap

MT2 marc onder de kap

micro onder de kap

rijtje lexaan, Romy dr Vauxhall en Mustang ontbreken hier nog

de sprint onder de zware last van de grote banden van de MT2..
zoals je misschien ziet staat de MT2 gewoon met alle 4 de wielen op iets vasts, beetje travel in de veren
zo, en nu gaan we ze slopen
klik
een kleine selectie;

van links naar rechts;
-Picoo Z challenger
-HPI MT2 18ss (marc)
-HPI MicroRS4 (romy)
-HPI Sprint II (marc)
-HPI MT2 18ss (romy)
-Kyosho Fazer (marc)

kyosho onder de kap

MT2 romy onder de kap

sprint onder de kap

MT2 marc onder de kap

micro onder de kap

rijtje lexaan, Romy dr Vauxhall en Mustang ontbreken hier nog

de sprint onder de zware last van de grote banden van de MT2..
zoals je misschien ziet staat de MT2 gewoon met alle 4 de wielen op iets vasts, beetje travel in de veren
zo, en nu gaan we ze slopen
romy heeft gewonnen... haar mt2 was eigenlijk al stuk voordat ze ging rijden, hoofdtandwiel weggesleten..
mijne reed heel hard
t was alleen flink nat en nadat ik m doo reen laag van +-5cm water (op gras..) heen had gedenderd was het motortje te koud om nog te starten
en tsja, fohn hadden we bij, verlengkabel van +-500m naar huis niet..
mijne reed heel hard
en tsja, fohn hadden we bij, verlengkabel van +-500m naar huis niet..
Dat word iets voor de volgende keer, een lange verleng kabel 
Maaruhm ja.. hij ' ging er vandoor' met zn gas pedaal.. ik beter kijken, draaide alleen het tandwiel van de motor en niet het cardanas
Mn motortje zat niet helemaal goed vast waardoor dus iets te ver van het tandwiel kwam en de tandjes wegsleet :P Dus motortje geen weerstand, dus die maakte flinke toeren, maar dat was het ook
Maaruhm ja.. hij ' ging er vandoor' met zn gas pedaal.. ik beter kijken, draaide alleen het tandwiel van de motor en niet het cardanas
Mn motortje zat niet helemaal goed vast waardoor dus iets te ver van het tandwiel kwam en de tandjes wegsleet :P Dus motortje geen weerstand, dus die maakte flinke toeren, maar dat was het ook
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).


