Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Hallo
Na hier een tijdje telkens te lezen als ik een probleem had, heb ik toch maar besloten om mij te registreren
Dit forum heeft mij nu al verschillende keren geholpen bij probleempjes.
(open luchtfilter en toerenteller aansluiten bvb)
Mijn naam is Fenwick en zoals je ziet, ben ik een Belg (West Vlaanderen)
[21/02/2010] even mijn beginpagina wat opgefrist...
04/2006 (1)
Uit noodzaak naar betrouwbaar vervoer kocht ik in april 2006 een Citroën AX 11 TRE uit 1991. (kmstand 114k km) Dit was mijn eerste auto en tegelijk ook mijn eerste ax.
Origineel was deze carburator, maar omdat de koppakking lek was en ik eigenlijk niet meer met carburator wilde rijden wegens vele korte afstanden heb ik hem dan maar volledig omgebouwd naar injectie. Er heeft een tijdje redelijk wat klank ingezeten, maar deze ligt er al ff terug uit. Misschien steek ik ze er ooit wel terug in.
Hier een paar foto's:
Deze foto heb ik genomen in een veldweg in de Ardennen
11/2007 (2)
Aanschaf van een sloop-ax. Hij was volledig rot en het blok had een lekke koppakking. Toch nog een pak goeie onderdelen van kunnen gebruiken.
02/12/2007 (3)
Toen heb ik mijn GTI gekocht. Bij aankoop stond deze er zo bij:
Pak werk aan gedaan, technisch een hoop aan vervangen en verbeterd. Deze auto heeft me ook leren sleutelen, want voordien had ik weinig ervaring in het algemeen.
Toen stond hij er als volgt bij:
In de zomer van 2009 ben ik er na het breken van 2 aandrijfassen in korte tijd achtergekomen dat al het plaatwerk rond de draagarmbogen (of subframe) los aan het komen is door vroegere ongevalschade. Die ben ik momenteel aan het herstellen, maar deze ax heeft geen prioriteit.
(begin zie pagina 16)
09/2009 (4)
Na reeds even op zoek te zijn naar een GT heb ik uit NL een GT met wat werk aan geïmporteerd naar België. Deze heb ik eerst volledig in orde gezet en aardig wat tijd ingestoken om deel te kunnen nemen aan Vroemdag 2009.
Bij aankoop:
Na anderhalve maand:
Eigenlijk was deze ax bedoeld om om te bouwen naar rallywagen, maar hij beviel me zodanig dat ik met deze op de gewone baan wil rijden. Er valt best wel een net bakkie van te maken.
Om te keuren heb ik hier en daar noodzakelijk een en ander terug origineel gemaakt.
02/2010 (5)
Omdat ik met m'n Hollandse nog wat op baan wil blijven rijden heb ik deze gekocht:
Een GT met een pak werk aan, maar met ook heel wat leuke onderdelen bij. Deze staat momenteel te wachten op een projectje. Later wellicht meer hierover
Zo, dat is het voorlopig Vragen of opmerkingen mogen altijd!
Na hier een tijdje telkens te lezen als ik een probleem had, heb ik toch maar besloten om mij te registreren
Dit forum heeft mij nu al verschillende keren geholpen bij probleempjes.
(open luchtfilter en toerenteller aansluiten bvb)
Mijn naam is Fenwick en zoals je ziet, ben ik een Belg (West Vlaanderen)
[21/02/2010] even mijn beginpagina wat opgefrist...
04/2006 (1)
Uit noodzaak naar betrouwbaar vervoer kocht ik in april 2006 een Citroën AX 11 TRE uit 1991. (kmstand 114k km) Dit was mijn eerste auto en tegelijk ook mijn eerste ax.
Origineel was deze carburator, maar omdat de koppakking lek was en ik eigenlijk niet meer met carburator wilde rijden wegens vele korte afstanden heb ik hem dan maar volledig omgebouwd naar injectie. Er heeft een tijdje redelijk wat klank ingezeten, maar deze ligt er al ff terug uit. Misschien steek ik ze er ooit wel terug in.
Hier een paar foto's:
Deze foto heb ik genomen in een veldweg in de Ardennen
11/2007 (2)
Aanschaf van een sloop-ax. Hij was volledig rot en het blok had een lekke koppakking. Toch nog een pak goeie onderdelen van kunnen gebruiken.
02/12/2007 (3)
Toen heb ik mijn GTI gekocht. Bij aankoop stond deze er zo bij:
Pak werk aan gedaan, technisch een hoop aan vervangen en verbeterd. Deze auto heeft me ook leren sleutelen, want voordien had ik weinig ervaring in het algemeen.
Toen stond hij er als volgt bij:
In de zomer van 2009 ben ik er na het breken van 2 aandrijfassen in korte tijd achtergekomen dat al het plaatwerk rond de draagarmbogen (of subframe) los aan het komen is door vroegere ongevalschade. Die ben ik momenteel aan het herstellen, maar deze ax heeft geen prioriteit.
(begin zie pagina 16)
09/2009 (4)
Na reeds even op zoek te zijn naar een GT heb ik uit NL een GT met wat werk aan geïmporteerd naar België. Deze heb ik eerst volledig in orde gezet en aardig wat tijd ingestoken om deel te kunnen nemen aan Vroemdag 2009.
Bij aankoop:
Na anderhalve maand:
Eigenlijk was deze ax bedoeld om om te bouwen naar rallywagen, maar hij beviel me zodanig dat ik met deze op de gewone baan wil rijden. Er valt best wel een net bakkie van te maken.
Om te keuren heb ik hier en daar noodzakelijk een en ander terug origineel gemaakt.
02/2010 (5)
Omdat ik met m'n Hollandse nog wat op baan wil blijven rijden heb ik deze gekocht:
Een GT met een pak werk aan, maar met ook heel wat leuke onderdelen bij. Deze staat momenteel te wachten op een projectje. Later wellicht meer hierover
Zo, dat is het voorlopig Vragen of opmerkingen mogen altijd!
Last edited by citrofenwick on FriOct07, 2011 9:51:29 AM, edited 26 times in total.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
deelbare achterbank en luxe deurbekleding (Alles mooi afgedekt)citrofenwick wrote:thxMBa@NL wrote:WELKOM
leuke 5 deurs en nog een luxe ook
waaraan zie je dat ik een luxe heb?
Ik heb wel al gezien dat ik ietsje mooier interieur heb dan mijn 1.0 voor afbraak. (extra chauffage in dashboard en een dubbele achterbank)
bedoel je dit?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zuinig?DLS wrote:dat luxe is te zien aan de codering van je auto: TRE:
Tres riche Economique (ik zuig in frans).. of terwijl luxe en zuinig
Ik heb een TGS --> Extra luxe sport?? geloof ik..
maarrem.. welkom..
Binnenkort ook nederlander???
Ik heb moeite om 1/10 te halen!
Ik trap er wel redelijk op, en als ik er niet op trap heeft hij koud en moet ik choken.
En nederlander zou ik niet meteen willen worden, ik ben een trotse belg :P
(maar dat wil niet zeggen dat ik jullie niet apprecieer )
1 op 10 is niet echt gezond...
Opzich weet ik dat mijn 1,0 carb 1 op 11 rijd maar het zou niet moeten
1 op 15 zouden ze op zn minst toch moeten halen eigenlijk! zelfs met best trappen zou 1 op 13 ofzo normaal moeten zijn.. tis geen dubbeltraps carb....
maar welkom! Idd erg mooie foto in de ardennen.
Opzich weet ik dat mijn 1,0 carb 1 op 11 rijd maar het zou niet moeten
1 op 15 zouden ze op zn minst toch moeten halen eigenlijk! zelfs met best trappen zou 1 op 13 ofzo normaal moeten zijn.. tis geen dubbeltraps carb....
maar welkom! Idd erg mooie foto in de ardennen.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Hallogrietje wrote:1 op 10 is niet echt gezond...
Opzich weet ik dat mijn 1,0 carb 1 op 11 rijd maar het zou niet moeten
1 op 15 zouden ze op zn minst toch moeten halen eigenlijk! zelfs met best trappen zou 1 op 13 ofzo normaal moeten zijn.. tis geen dubbeltraps carb....
maar welkom! Idd erg mooie foto in de ardennen.
houd er wel rekening mee dat die 1/10 is van vooral korte afstanden (5km) in binnebaantjes (ik weet niet hoe jullie die noemen in nederland, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel)
Dat is dus constant stoppen en aanzetten.
Als ik heel rustig rijd, haal ik wel 1/11, wat eigenlijk nog altijd veel is.
Wat zou eigenlijk een oorzaak kunnen zijn?
Ik moet wel altijd vrij lang choken, en als het slecht / koud weer is, moet ik een beetje blijven choken. Aan een constante snelheid rijden en stationair draaien is geen probleem, maar met aanzetten met weinig gas heeft ie problemen. (schokkerig)
Als het zomer is, heb ik daar geen problemen mee
carb zou je eigenlijk swinters ook anders afgestelt moeten hebben dan zomers
Swinters moet zn mengsel iets rijker staan, maar als ik zo hoor staat het juist vrij arm en zou ie dus al vrij zuinig moeten lopen
Maar veel korte stukjes zijn idd ook niet echt lekker voor je gebruik, maar ook niet echt voor het behoud van je auto he
haha
Swinters moet zn mengsel iets rijker staan, maar als ik zo hoor staat het juist vrij arm en zou ie dus al vrij zuinig moeten lopen
Maar veel korte stukjes zijn idd ook niet echt lekker voor je gebruik, maar ook niet echt voor het behoud van je auto he
haha
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
volgens mij de GTI die hier 2 maanden terug ook al heeft gestaan en waarbij mensen zijn gaan kijken en afgehaakt zijn.Speederdd wrote:proficiaat met de GTI, hoe hebt jij die gevonden ? (is toch bijna onmogelijk in Belgie)
enige roest aan de rechter voorzijde + richting ECU
Maar allereerst welkom hier, en veel plezier van beide AXjes
/edit: deze bedoel ik (is het) http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14432
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM