Na hier een tijdje telkens te lezen als ik een probleem had, heb ik toch maar besloten om mij te registreren

Dit forum heeft mij nu al verschillende keren geholpen bij probleempjes.
(open luchtfilter en toerenteller aansluiten bvb)
Mijn naam is Fenwick en zoals je ziet, ben ik een Belg

[21/02/2010] even mijn beginpagina wat opgefrist...
04/2006 (1)
Uit noodzaak naar betrouwbaar vervoer kocht ik in april 2006 een Citroën AX 11 TRE uit 1991. (kmstand 114k km) Dit was mijn eerste auto en tegelijk ook mijn eerste ax.
Origineel was deze carburator, maar omdat de koppakking lek was en ik eigenlijk niet meer met carburator wilde rijden wegens vele korte afstanden heb ik hem dan maar volledig omgebouwd naar injectie. Er heeft een tijdje redelijk wat klank ingezeten, maar deze ligt er al ff terug uit. Misschien steek ik ze er ooit wel terug in.
Hier een paar foto's:
Deze foto heb ik genomen in een veldweg in de Ardennen

11/2007 (2)
Aanschaf van een sloop-ax. Hij was volledig rot en het blok had een lekke koppakking. Toch nog een pak goeie onderdelen van kunnen gebruiken.

02/12/2007 (3)
Toen heb ik mijn GTI gekocht. Bij aankoop stond deze er zo bij:

Pak werk aan gedaan, technisch een hoop aan vervangen en verbeterd. Deze auto heeft me ook leren sleutelen, want voordien had ik weinig ervaring in het algemeen.
Toen stond hij er als volgt bij:

In de zomer van 2009 ben ik er na het breken van 2 aandrijfassen in korte tijd achtergekomen dat al het plaatwerk rond de draagarmbogen (of subframe) los aan het komen is door vroegere ongevalschade. Die ben ik momenteel aan het herstellen, maar deze ax heeft geen prioriteit.
(begin zie pagina 16)
09/2009 (4)
Na reeds even op zoek te zijn naar een GT heb ik uit NL een GT met wat werk aan geïmporteerd naar België. Deze heb ik eerst volledig in orde gezet en aardig wat tijd ingestoken om deel te kunnen nemen aan Vroemdag 2009.
Bij aankoop:

Na anderhalve maand:

Eigenlijk was deze ax bedoeld om om te bouwen naar rallywagen, maar hij beviel me zodanig dat ik met deze op de gewone baan wil rijden. Er valt best wel een net bakkie van te maken.

Om te keuren heb ik hier en daar noodzakelijk een en ander terug origineel gemaakt.
02/2010 (5)
Omdat ik met m'n Hollandse nog wat op baan wil blijven rijden heb ik deze gekocht:

Een GT met een pak werk aan, maar met ook heel wat leuke onderdelen bij. Deze staat momenteel te wachten op een projectje. Later wellicht meer hierover

Zo, dat is het voorlopig