Aangezien ik straks als het effe kan alles in 1 keer goed wil doen... (zie mijn wie=wie), vroeg ik me af hoe je het injectiehuis het beste kunt reinigen. Welke middelen gebruik je daarvoor en hoe ga je te werk?
En een ander vraagje: ik wil mijn carterontluchting niet meer naar mijn luchtfilterhuis laten lopen, maar er zo'n filtertje opzetten. Hoe noemen ze dat en waar kun je dat krijgen (en voor hoeveel?). Anders kan ik na een paar weken mijn injectiehuis weer schoonmaken natuurlijk...
alvast bedankt!
Reinigen injectiehuis
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Hoe ik het gedaan heb:
Injectie huis eraf, die twee delen uit elkaar (zitten met plastic weerhaak pennetjes)
en dan met tandenborsel en wasbezine schoonpoetsen....
Werkte bij mij uitstekend. Vergeet niet je pakking te vervangen (kan ook met karton ) en dan soort van pakking die tussen de 2 delen zit heel te houden (breekt erg makkelijk)
Ennuh, mijn injectie huis is schoon gebleven sindsdien... Heb sinds kort dat filtertje maar die is eraf gedouwt door mijn veerpootbrug en nu heb ik da took niet meer:P
Injectie huis eraf, die twee delen uit elkaar (zitten met plastic weerhaak pennetjes)
en dan met tandenborsel en wasbezine schoonpoetsen....
Werkte bij mij uitstekend. Vergeet niet je pakking te vervangen (kan ook met karton ) en dan soort van pakking die tussen de 2 delen zit heel te houden (breekt erg makkelijk)
Ennuh, mijn injectie huis is schoon gebleven sindsdien... Heb sinds kort dat filtertje maar die is eraf gedouwt door mijn veerpootbrug en nu heb ik da took niet meer:P
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ik doe het ook met wasbenzine en een oude schone doek.
het luchtfiltertje wat je bedoeld word ook wel een carter-ontluchtingsfilter genoemd.
ik heb 'm besteld bij :
http://www.streetperformance.nl/N_frame ... rmance.nl/
ik had maatje 25, en van een overig stukje carterontluchtingsslang wat er normaal zit, een stuk afgesneden en over het pijpje op je kleppendeksel geschoven, hierna het filtertje erop gedaan, en het past perfect en zit goed vast.
en je bent er ongeveer 6 euro voor kwijt. (let je wel op dat je in het plastic gedeelte waar de slang normaal op zat het gat moet afdoppen.)
het luchtfiltertje wat je bedoeld word ook wel een carter-ontluchtingsfilter genoemd.
ik heb 'm besteld bij :
http://www.streetperformance.nl/N_frame ... rmance.nl/
ik had maatje 25, en van een overig stukje carterontluchtingsslang wat er normaal zit, een stuk afgesneden en over het pijpje op je kleppendeksel geschoven, hierna het filtertje erop gedaan, en het past perfect en zit goed vast.
en je bent er ongeveer 6 euro voor kwijt. (let je wel op dat je in het plastic gedeelte waar de slang normaal op zat het gat moet afdoppen.)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Mensen er is heel speciaal spul voor(bij mijn leverancier) dit spul zit in een spuitbus en is een soort cabaratuur/injectie/gasklep reiniger werkt perfect alles laten zitten alleen maar je luchtfilter even los schroeven je laat je auto lopen spuit er een beetje in even gas geven en dit een stuk of 8 keer te doen is hij weer als nieuw! het resultaat is er
greetzzzzzzzz
greetzzzzzzzz
Groetjes:)
Ik demonteer het injectiehuis altijd compleet, alles gaat eruit, zelfs de injector.
Met een bus remmenreiniger heb je alles zo schoon, werkt het beste dan wondermiddeltjes in de tank of met draaiende motor erop spuiten. Dat spul is goed voor de kleine openingen en kanaaltjes, maar de zooi daarbuiten gaat niet weg.
Heb weleens meegemaakt bij een 1.4i die steeds bleef stotteren, de injector zat muurvast, toch met geweld eruit getrokken. Bleek dat alles onder een soort corrosie zat (water in de tank), was niet meer te redden, dat soort dingen krijg je niet weg met injectiereiniger in je tank.
Met een bus remmenreiniger heb je alles zo schoon, werkt het beste dan wondermiddeltjes in de tank of met draaiende motor erop spuiten. Dat spul is goed voor de kleine openingen en kanaaltjes, maar de zooi daarbuiten gaat niet weg.
Heb weleens meegemaakt bij een 1.4i die steeds bleef stotteren, de injector zat muurvast, toch met geweld eruit getrokken. Bleek dat alles onder een soort corrosie zat (water in de tank), was niet meer te redden, dat soort dingen krijg je niet weg met injectiereiniger in je tank.
Xantia 1.9D Sensation (Import)