Reinigen injectiehuis

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Reinigen injectiehuis

Post by Ricardo »

Aangezien ik straks als het effe kan alles in 1 keer goed wil doen... (zie mijn wie=wie), vroeg ik me af hoe je het injectiehuis het beste kunt reinigen. Welke middelen gebruik je daarvoor en hoe ga je te werk?

En een ander vraagje: ik wil mijn carterontluchting niet meer naar mijn luchtfilterhuis laten lopen, maar er zo'n filtertje opzetten. Hoe noemen ze dat en waar kun je dat krijgen (en voor hoeveel?). Anders kan ik na een paar weken mijn injectiehuis weer schoonmaken natuurlijk...

alvast bedankt!
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hoe ik het gedaan heb:

Injectie huis eraf, die twee delen uit elkaar (zitten met plastic weerhaak pennetjes)
en dan met tandenborsel en wasbezine schoonpoetsen....

Werkte bij mij uitstekend. Vergeet niet je pakking te vervangen (kan ook met karton :roll:) en dan soort van pakking die tussen de 2 delen zit heel te houden (breekt erg makkelijk)

Ennuh, mijn injectie huis is schoon gebleven sindsdien... Heb sinds kort dat filtertje maar die is eraf gedouwt door mijn veerpootbrug en nu heb ik da took niet meer:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

hm ik heb het gedaan met injectie reiniger (gaat mee met de brandstof).
Dit is ook wel een goed middel en de boel hoeft er niet voor open.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik doe het ook met wasbenzine en een oude schone doek.

het luchtfiltertje wat je bedoeld word ook wel een carter-ontluchtingsfilter genoemd.

ik heb 'm besteld bij :

http://www.streetperformance.nl/N_frame ... rmance.nl/

ik had maatje 25, en van een overig stukje carterontluchtingsslang wat er normaal zit, een stuk afgesneden en over het pijpje op je kleppendeksel geschoven, hierna het filtertje erop gedaan, en het past perfect en zit goed vast.

en je bent er ongeveer 6 euro voor kwijt. (let je wel op dat je in het plastic gedeelte waar de slang normaal op zat het gat moet afdoppen.)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 49
Joined: MonSep03, 2007 9:40:18 PM
Location: middelharnis

Post by remcotje »

Mensen er is heel speciaal spul voor(bij mijn leverancier) dit spul zit in een spuitbus en is een soort cabaratuur/injectie/gasklep reiniger werkt perfect alles laten zitten alleen maar je luchtfilter even los schroeven je laat je auto lopen spuit er een beetje in even gas geven en dit een stuk of 8 keer te doen is hij weer als nieuw! het resultaat is er :P

greetzzzzzzzz
Groetjes:)

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Ik demonteer het injectiehuis altijd compleet, alles gaat eruit, zelfs de injector.
Met een bus remmenreiniger heb je alles zo schoon, werkt het beste dan wondermiddeltjes in de tank of met draaiende motor erop spuiten. Dat spul is goed voor de kleine openingen en kanaaltjes, maar de zooi daarbuiten gaat niet weg.

Heb weleens meegemaakt bij een 1.4i die steeds bleef stotteren, de injector zat muurvast, toch met geweld eruit getrokken. Bleek dat alles onder een soort corrosie zat (water in de tank), was niet meer te redden, dat soort dingen krijg je niet weg met injectiereiniger in je tank.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Ik zal die plastic kap er eens afhalen van de week en kijken hoe vervuild hij is. Valt het mee, dan vind ik de oplossing van Remcotje wel een goeie. En anders gaat ie uit elkaar en dan ga ik met wasbenzine of remmenreiniger aan de gang.

Bedankt voor de tips!
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Post Reply