Vbak lekkage

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Vbak lekkage

Post by Glenn@nl »

Njah.. ik had t al een beetje gezien toen ik onder m'n auto lag.. dat m'n vbak is olie nat is aan de onderkant.

En toen 'ie op de brug stond afgelopen zaterdag bij de garage, heb ik er nog eens met een monteur naar gekeken. En die zei idd dattie olie verloor. Maar het lijkt erop dat het niet de keerring/geleidebus van de druklager is.. maar alsof de pakking tussen de 2 manteldelen ontbreekt/ weg is kan dat? of is dat oplosbaar?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

goh glenn, bij jou ook al?

bij deze heb ik het niet.. maar ik heb het wel bij meerdere AXen gehad..
de pakking die ertussen zit van fabrieksaf is vloeibaar.. en die verteert blijkbaar en dan gaat het lekken!

ik heb eens gelezen dat het komt omdat we van olie gewisselt zijn, dus dat er vroeger bio-olie inzat en nu halfsyntheet, dat schijnt slecht voor de keerringen en pakkingen te zijn.. (maar het stinkt wel minder! :lol:)
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

q01z wrote:goh glenn, bij jou ook al?

bij deze heb ik het niet.. maar ik heb het wel bij meerdere AXen gehad..
de pakking die ertussen zit van fabrieksaf is vloeibaar.. en die verteert blijkbaar en dan gaat het lekken!

ik heb eens gelezen dat het komt omdat we van olie gewisselt zijn, dus dat er vroeger bio-olie inzat en nu halfsyntheet, dat schijnt slecht voor de keerringen en pakkingen te zijn.. (maar het stinkt wel minder! :lol:)
hmm die monteur had t ook al over dat de pakking weg zou zijn ofzo.. :S

ik vond t zo een raar verhaal :P maar t klopt dus.

Nah zou t helpen als ik vanaf de buitenkant gewoon die mantel insmeer met uhh vloeibare pakking :P

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

euhmm als het helemaal schoon is kan dat wel.. ideaal is het natuurlijk niet
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Nee, maar ik heb natuurlijk geen zin om die bak eronderuit te trekken en open te schroeven om er een nieuwe vloeibare pakking tussen te leggen. (om nog maar niet te beginnen over de lucht die eraf komt..)

Dus ik gaat dit wel ff proberen binnenkort hehe ;) ff goed ontvetten enzow.. zal ook wel geen pretje worden maarja ik pruts wel wat :wink:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik heb eventueel nog wel een bak liggen.. of wacht nee, jij hebt zo'n dis ontsteking zeker?
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Uhu :D Dat zijn de betere ontstekingen ;)

maar die bak wil ik niet kwijt.. hijs verder nog fijn en lekker rustig op de snelweg... (en juist nu dieselbakken schaars & duur zijn..) en ik heb helemaal geen zin om met -10 te gaan sleutelen...

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Joepieee... ik kwam in de berging nog Loctite vlakkenafdichting tegen; siliconen afdichtingproduct bestendig tot 350 graden dat wordt lekker smeren :wink:

Post Reply