Njah.. ik had t al een beetje gezien toen ik onder m'n auto lag.. dat m'n vbak is olie nat is aan de onderkant.
En toen 'ie op de brug stond afgelopen zaterdag bij de garage, heb ik er nog eens met een monteur naar gekeken. En die zei idd dattie olie verloor. Maar het lijkt erop dat het niet de keerring/geleidebus van de druklager is.. maar alsof de pakking tussen de 2 manteldelen ontbreekt/ weg is kan dat? of is dat oplosbaar?
Vbak lekkage
Moderators: denny, vtspower, webmasters
goh glenn, bij jou ook al?
bij deze heb ik het niet.. maar ik heb het wel bij meerdere AXen gehad..
de pakking die ertussen zit van fabrieksaf is vloeibaar.. en die verteert blijkbaar en dan gaat het lekken!
ik heb eens gelezen dat het komt omdat we van olie gewisselt zijn, dus dat er vroeger bio-olie inzat en nu halfsyntheet, dat schijnt slecht voor de keerringen en pakkingen te zijn.. (maar het stinkt wel minder! )
de pakking die ertussen zit van fabrieksaf is vloeibaar.. en die verteert blijkbaar en dan gaat het lekken!
ik heb eens gelezen dat het komt omdat we van olie gewisselt zijn, dus dat er vroeger bio-olie inzat en nu halfsyntheet, dat schijnt slecht voor de keerringen en pakkingen te zijn.. (maar het stinkt wel minder! )
hmm die monteur had t ook al over dat de pakking weg zou zijn ofzo.. :Sq01z wrote:goh glenn, bij jou ook al?
ik vond t zo een raar verhaal maar t klopt dus.
Nah zou t helpen als ik vanaf de buitenkant gewoon die mantel insmeer met uhh vloeibare pakking
Nee, maar ik heb natuurlijk geen zin om die bak eronderuit te trekken en open te schroeven om er een nieuwe vloeibare pakking tussen te leggen. (om nog maar niet te beginnen over de lucht die eraf komt..)
Dus ik gaat dit wel ff proberen binnenkort hehe ff goed ontvetten enzow.. zal ook wel geen pretje worden maarja ik pruts wel wat
Dus ik gaat dit wel ff proberen binnenkort hehe ff goed ontvetten enzow.. zal ook wel geen pretje worden maarja ik pruts wel wat