rare geluiden bij hobbels

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Willy
AX liefhebber
AX liefhebber

rare geluiden bij hobbels

Post by Willy »

Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen, maar doe een poging.

Als ik over drempels rijd en/of hobbels en gaten, dan hoor ik een geluid wat er niet hoort te zijn. Naar mijn idee komt het rechts voor bij mn band weg. Naar rechts sturen gaat de laatste tijd ook zwaarder. En als ik harder dan 100 rij dan is het net of 1 van mn wielen begint te flubberen (weet niet hoe ik het anders kan noemen).
Heb net even gekeken of er iets los zit o.i.d. of dat ik mn wiel heen en weer kan doen (rechtsvoor) dit kan gelukkig niet. Rechts achter gaat wel wat heen en weer (links naar rechts) als ik er aan trek. Maar daar zit alles ook gewoon vast. Vering doet het gewoon.

Wat kan dit zijn?? is mijn vraag en kan ik er wat aan doen. En is het wel veilig om te gaan rijden?

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

is het een klounk? Dan is het waarschijnlijk een fuseekogel.

Is het een soort geratel, dan is het waarschijnlijk een aandrijfas, dit zal je ook moeten horen door bochten.

Is het een krakend geluid? Dat kan weleens een rubber van een stabilisatorstang zijn (als je die hebt). Die kan je dan vernieuwen of inspuiten met wat vet.

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Willy »

een soort klounk. Ik dacht misschien de schokdempers maar dat verklaard het geflubber niet boven de 100.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Willy wrote:een soort klounk. Ik dacht misschien de schokdempers maar dat verklaard het geflubber niet boven de 100.
dat klinkt verdacht veel als een slechte fusee; het zou ook nog een stuurkogel kunnen zijn als je het ook hoort bij maximaal en plotseling insturen...

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Aanstaande zaterdag gratis veiligheidskeuring bij de Citroëndealer :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Rio97 wrote:Aanstaande zaterdag gratis veiligheidskeuring bij de Citroëndealer :wink:
is dat bij alle citroëndealers Rogier ? :o
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Willy »

Als ik instuur geen geluid. dus fusee kogel denk ik.
En als dat bij alle citroendealers zo is weet ik wel wat ik zaterdag ga doen. :D

Post Reply