stationair afstellen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
stationair afstellen
hoe stel ik bij een 1.4 motor het stationair toerental af??? Mvg remco
Groetjes:)
Dan valt er niets af te regelen.
Naja, 't kán op zich wel, maar dan moet je wel heel goeD weten wat je doet en eigenlijk heeft 't niet zo veel zin.
Naja, 't kán op zich wel, maar dan moet je wel heel goeD weten wat je doet en eigenlijk heeft 't niet zo veel zin.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Kan ook zijn dat je stationair toerental regelaar niet helemaal lekker is. Deze zit aan je injectiehuis op de gasklephevel (of hoe je dat ding ook noemt). Aan de ene kant trekt de gaskabel, en aan de andere kant duwt de stationair toerental regelaar. Spuit hem eens in of zo, misschien helpt het. Anders even wisselen met een andere, als je daar de beschikking over hebt / kunt krijgen.
Suc6!
Grtz,
Ricardo
Suc6!
Grtz,
Ricardo
Hmmm... eerst maar eens 't antwoord op de vraag van Lucske afwachten, dat zoekt een stuk gerichter.
[off-topic]
EY Remco!
'k zie net dat je nog geen 4,5km bij mij vandaan woont!
Had je al een wie=wie aangemaakt?
[/off-topic]
[off-topic]
EY Remco!
'k zie net dat je nog geen 4,5km bij mij vandaan woont!
Had je al een wie=wie aangemaakt?
[/off-topic]
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Wie is wie had ik aangemaakt hoor..... heb een rode ax 1.0 Oneej inmiddels 1.4 ..MNM(tm) wrote:Hmmm... eerst maar eens 't antwoord op de vraag van Lucske afwachten, dat zoekt een stuk gerichter.
[off-topic]
EY Remco!
'k zie net dat je nog geen 4,5km bij mij vandaan woont!
Had je al een wie=wie aangemaakt?
[/off-topic]
en ga hem is vervangen is die van een 1.0 het zelfde?????
Groetjes:)
remcotje wrote:
Wie is wie had ik aangemaakt hoor..... heb een rode AX 1.0 Oneej inmiddels 1.4 ..
en ga hem is vervangen is die van een 1.0 het zelfde?????
Moet je even kijken of het Bosch nummer dat erop staat hetzelfde is. Als je de auto met de sleutel op het laatste contact zet, dan hoor je 'm even draaien. Zo niet, dan kan ie wel eens overleden zijn.
Je weet trouwens ook zeker dat je de stekker op die stappenmotor aangesloten hebt? Kan natuurlijk bij een motorombouw wel es wat vergeten aan te sluiten
Iets anders waar het aan kan liggen is de koelwatertemperatuursensor die de ECU gebruikt (zie sensoren FAQ voor de locatie van dat ding). Bij koude motor moet die een hoge weerstandswaarde hebben tussen de 2 pinnetjes, bij warme motor een lage. Als de weerstand oneindig is, dan is ie zeker kapot.
te hoge toeren kunnen ook veroorzaakt worden door het niet of niet goed aangesloten zijn van je lambda sonde....
Ik heb geen idee of je nieuwe motor/ECU er een verwacht en of je er uberhaupt een hebt;
maar de mijne liep ook flink hoog stationnair en toen ik de lambda stekkers omdraaide; ECU resetten en het was over.
Ik had daarvoor stappenmotor en alles vervangen; bleek het zoiets simpels te zijn haha.
Ik heb geen idee of je nieuwe motor/ECU er een verwacht en of je er uberhaupt een hebt;
maar de mijne liep ook flink hoog stationnair en toen ik de lambda stekkers omdraaide; ECU resetten en het was over.
Ik had daarvoor stappenmotor en alles vervangen; bleek het zoiets simpels te zijn haha.
...maar daar geeft de ECU toch een storingsmelding van?grietje wrote:te hoge toeren kunnen ook veroorzaakt worden door het niet of niet goed aangesloten zijn van je lambda sonde....
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
nopMNM(tm) wrote:...maar daar geeft de ECU toch een storingsmelding van?grietje wrote:te hoge toeren kunnen ook veroorzaakt worden door het niet of niet goed aangesloten zijn van je lambda sonde....
aanvulling: Bij mij te minste niet. Ik had na spagetthi wissel een nieuwe lambda en die aangesloten, maar die stekkers kunnen dus in beide
Ding liep te hoog, tijdje zo gereden, stappenmotor vervangen en wat andere dingen, geen extra lampjes.
Toen die stekkers eens omgedraaid en toen was het weg.
Met kopwissel hadden we weer zoiets. Wisten niet hoe die lambda moest, maar wat aangesloten en hij liep weer systematisch te hoog. Omgedraaid en hup, ding liep goed....
Ook toen geen extra lampjes.
ergens bij je inlaat, wellicht ergens een vacuumslangetje vergeten?remcotje wrote:q01z wrote:heb je niet gewoon ergens valse lucht?
heb jij misschien suggesties waar>?<
je kan dit controleren door bij draaiende motor met een vluchtig stofje (bijv remreiniger) voorzichtig op je inlaat te sprayen (niet erin uiteraard) als het toerental stijgt zuigt hij daar valse lucht aan.
spreekt voor zich dat daar wat voorzichtigheid bij geboden is!
- pakking tussen injectie-huis en inlaatspruitstuk;
- scheurtje in vacuüm-slang naar rembekrachtiger (maar dat merk je meestal wel meteen aan 't toerental als je de rem intrapt);
- scheurtje in slang naar MAP-sensor;
- pakking tussen inlaatspruitstuk en cylinderkop;
- ...
- scheurtje in vacuüm-slang naar rembekrachtiger (maar dat merk je meestal wel meteen aan 't toerental als je de rem intrapt);
- scheurtje in slang naar MAP-sensor;
- pakking tussen inlaatspruitstuk en cylinderkop;
- ...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
hallo
Ik heb het maar zwaar met mijn ax (niet echt hoor,allemaal luxe problemen),nu het iets kouder wordt slaat hij elke keer af als ik van zijn drie naar zijn twee schakel,of de koppeling intrap voor naar zijn achteruit.
Toerental loopt veel te laag,maar dat doet hij alle.en maar als de motor warm is.
Als ik hem start,loopt hij meteen goed,kan ik rustig ijs krabben,maar na ong.5 minuten rijden komt het euvel.
Ik ben hier al veel geholpen en pluis ook de toppics uit,maar kon hier geen oplossing voor vinden.
Hopelijk een van jullie wel,tìs een 1,1 inj.
met vriendelijke groet Fred
Ik heb het maar zwaar met mijn ax (niet echt hoor,allemaal luxe problemen),nu het iets kouder wordt slaat hij elke keer af als ik van zijn drie naar zijn twee schakel,of de koppeling intrap voor naar zijn achteruit.
Toerental loopt veel te laag,maar dat doet hij alle.en maar als de motor warm is.
Als ik hem start,loopt hij meteen goed,kan ik rustig ijs krabben,maar na ong.5 minuten rijden komt het euvel.
Ik ben hier al veel geholpen en pluis ook de toppics uit,maar kon hier geen oplossing voor vinden.
Hopelijk een van jullie wel,tìs een 1,1 inj.
met vriendelijke groet Fred
-
- AX liefhebber
- Posts: 110
- Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
- Location: Kesteren / Nijkerk
- Contact:
Wat noemen jullie een hoog toeren tal???
Bij koude start maar de mijne 1750 toeren en als het motortje warm is loopt hij nog net geen 1000 (980) zeg maar.
Is dit normaal voor een AX GTI??
zo ver ben ik nog niet in de materie die AX heet.
Bij koude start maar de mijne 1750 toeren en als het motortje warm is loopt hij nog net geen 1000 (980) zeg maar.
Is dit normaal voor een AX GTI??
zo ver ben ik nog niet in de materie die AX heet.
Ook te volgen via
http://www.my-blue-dolphin.eu
http://www.my-blue-dolphin.eu