Distributieriem ..... bij welke KM stand ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Distributieriem ..... bij welke KM stand ?
Tis geloof ik 5 jaar en ???????? km....
Was dit nou 60.000 of meer ?
Gaat in dit geval om een 1400 (306 uit 98) .... ik kan het nergens vinden...
Was dit nou 60.000 of meer ?
Gaat in dit geval om een 1400 (306 uit 98) .... ik kan het nergens vinden...
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Van wat ik gehoord heb, moet de eerste distri na 60.000km vervangen worden en daarna (pas) na 120.000km.
Persoonlijk zou ik echter al bij 80.000km vervangen.
Je kunt er ten slotte maar beter op tijd bij zijn dan te laat.
Persoonlijk zou ik echter al bij 80.000km vervangen.
Je kunt er ten slotte maar beter op tijd bij zijn dan te laat.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
PSA recommends that the timing belt renewal interval is halved to 36 000 miles (60 000 km) on vihicles which are subjected to intensive use, ie. mainly short journeys or a lot of stop-start driving. The actual belt renewal interval is therefore very much up to individual owner. That being said, it is higly recommended to err on the side of safety, and renew the belt at this earlier interval, bearing in mind the drastic consequences resulting from belt failure.
Altijd meer PK's dan jou!
In dat geval....
hou het op 100 à 120.000 maar wees er dan wel zeker van dat ook alle spanrollen worden vervangen!
En als je dan toch bezig bent... de keerringen...
Komt iets te vaak voor (zeker bij dealers) dat alleen de riem vervangen wordt en de rollen nog een rondje meemogen...
hou het op 100 à 120.000 maar wees er dan wel zeker van dat ook alle spanrollen worden vervangen!
En als je dan toch bezig bent... de keerringen...
Komt iets te vaak voor (zeker bij dealers) dat alleen de riem vervangen wordt en de rollen nog een rondje meemogen...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
De autodata-cd geeft het volgende aan voor de Peugeot 306 met 1.4 motor:
Motortypen KDX en KDZ:
Bij bouwjaren van vóór 1993 elke 70000 km.
Bij bouwjaren vanaf 1993 elke 120000 km.
Wel typisch trouwens dat de vervangingsintervallen voor de AX 1.4 met een KDX, KDY of KDZ motor anders zijn:
Bij bouwjaren van vóór 1992 elke 80000 km (bij zware bedrijfsomstandigheden elke 60000).
Bij bouwjaren vanaf 1993 elke 120000 km (bij zware bedrijfsomstandigheden elke 90000 km)
Hou voor de veiligheid de intervals aan zoals bij zware omstandigheden. Is namelijk nogal een vaag begrip.... wat zijn nou zware bedrijfsomstandigheden?
Grtz,
Ricardo
Motortypen KDX en KDZ:
Bij bouwjaren van vóór 1993 elke 70000 km.
Bij bouwjaren vanaf 1993 elke 120000 km.
Wel typisch trouwens dat de vervangingsintervallen voor de AX 1.4 met een KDX, KDY of KDZ motor anders zijn:
Bij bouwjaren van vóór 1992 elke 80000 km (bij zware bedrijfsomstandigheden elke 60000).
Bij bouwjaren vanaf 1993 elke 120000 km (bij zware bedrijfsomstandigheden elke 90000 km)
Hou voor de veiligheid de intervals aan zoals bij zware omstandigheden. Is namelijk nogal een vaag begrip.... wat zijn nou zware bedrijfsomstandigheden?
Grtz,
Ricardo
jongens waar gaat dit over..
we hebben het hier over een mega risico en een minimale hoeveelheid werk/geld!
ik heb 2x een kapot gelopen d-riem gezien, 1tje toen ik mn eerste GTcarb kocht (bij vorige eigenaar) alle kleppen krom.. 2e x had ik geluk door vrijloopzuigers (kleppen konden zuigers niet raken) maar je wilt het ECHT niet hebben hoor!
gewoon vervangen bij 60dz km,
ik ben ervan overtuigt dat de riem langer meekan, die is ook helemala niet relevant.. het gaat meer om de spanrol die flink op zn lazer krijgt, vooral bij hard optrekken maar nog meer bij lang stilstaan (droogstaan van de kogellagertjes)
lijkt mij einde discussie
we hebben het hier over een mega risico en een minimale hoeveelheid werk/geld!
ik heb 2x een kapot gelopen d-riem gezien, 1tje toen ik mn eerste GTcarb kocht (bij vorige eigenaar) alle kleppen krom.. 2e x had ik geluk door vrijloopzuigers (kleppen konden zuigers niet raken) maar je wilt het ECHT niet hebben hoor!
gewoon vervangen bij 60dz km,
ik ben ervan overtuigt dat de riem langer meekan, die is ook helemala niet relevant.. het gaat meer om de spanrol die flink op zn lazer krijgt, vooral bij hard optrekken maar nog meer bij lang stilstaan (droogstaan van de kogellagertjes)
lijkt mij einde discussie