loopt slecht lage toeren
Moderators: denny, vtspower, webmasters
loopt slecht lage toeren
Na het ombouwen van mijn 1.0 naar 1.4 is het eindelijk gelukt hij loopt nu aardig(lees niethelmaal) het probleem is nu als volgt...
Heb trouwens de ecu en injectie huis van de 1.4 erop
Nu stottert die in lage toeren loopt dan zo te horen op 3 cilinders maar als je een beetje door gaat jakkeren gaat hij steeds beter lopen hoe meer toeren ik maak maar zou wel leuk zijn als die in lage toeren ook goed liep.
Maar wat zou het nu kunnen zijn???
misschien is de brandstofpomp niet sterk genoeg?? of maakt dat niet uit een 1.0 of een 1.4?? wie kan mij vertellen wat ik morgen allemaal even na moet kijken????
Mvg Remco
Heb trouwens de ecu en injectie huis van de 1.4 erop
Nu stottert die in lage toeren loopt dan zo te horen op 3 cilinders maar als je een beetje door gaat jakkeren gaat hij steeds beter lopen hoe meer toeren ik maak maar zou wel leuk zijn als die in lage toeren ook goed liep.
Maar wat zou het nu kunnen zijn???
misschien is de brandstofpomp niet sterk genoeg?? of maakt dat niet uit een 1.0 of een 1.4?? wie kan mij vertellen wat ik morgen allemaal even na moet kijken????
Mvg Remco
Groetjes:)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat kun je toch zo checken of dat ie op 3 cylinders loopt. Alssie brak loopt trek 1 je om en om een bougie kabel los. Alssie bij 1 niet reageert dan loopt die cylinder niet mee.
Brandstof pomp is onzin. Die levert echt wel genoeg zodat er ook weer brandstof retour de tank in loopt. En dan zou ie juist stationair goed moeten lopen. Als je gaat gassen gebruikt ie meer.
Probleem is dat brak lopen door best veel dingen kan komen.
Bougies, Bougieskabels, Onsteking, Sensors enz.
Eerst maar is controleren of dat ie echt op 3 cylinders loopt.
Brandstof pomp is onzin. Die levert echt wel genoeg zodat er ook weer brandstof retour de tank in loopt. En dan zou ie juist stationair goed moeten lopen. Als je gaat gassen gebruikt ie meer.
Probleem is dat brak lopen door best veel dingen kan komen.
Bougies, Bougieskabels, Onsteking, Sensors enz.
Eerst maar is controleren of dat ie echt op 3 cylinders loopt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Dat die op 3 poten liep was wel zeker.
vandaag liep die weer goed een bougie dop zat niet lekker. gelijk een proefritje gemaakt en ja hoor we staan met pech..... nou het volgende was er aan de hand.... verderlerkap waren 2 contactjes niet goed (lees afgebroken) gelijk maar een nieuwe verdelerkap/rotor/bougiekabels.... en toen deed die het nog niet toen de ontsteking module gewisselt probleem nog niet opgelost en nog niks.... toen onze laatste hoop de bobine deze gewisseld voor een bobine van een peugeot 205 gti erop en ja hoor hij deed het en goed ook. even een 50 km gereden en hij was goed warm ik reed rustig en trap het gas even op de bodem en ja hoor wielspin constant tot eind 2de versnelling gaaf!!!!!!!!!
dus bijdeze het is nu eindelijk een 1.4 zonder problemen!!!!!! met 55KW
Bedankt voor alle hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vandaag liep die weer goed een bougie dop zat niet lekker. gelijk een proefritje gemaakt en ja hoor we staan met pech..... nou het volgende was er aan de hand.... verderlerkap waren 2 contactjes niet goed (lees afgebroken) gelijk maar een nieuwe verdelerkap/rotor/bougiekabels.... en toen deed die het nog niet toen de ontsteking module gewisselt probleem nog niet opgelost en nog niks.... toen onze laatste hoop de bobine deze gewisseld voor een bobine van een peugeot 205 gti erop en ja hoor hij deed het en goed ook. even een 50 km gereden en hij was goed warm ik reed rustig en trap het gas even op de bodem en ja hoor wielspin constant tot eind 2de versnelling gaaf!!!!!!!!!
dus bijdeze het is nu eindelijk een 1.4 zonder problemen!!!!!! met 55KW
Bedankt voor alle hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes:)
Mooi te horen dat ie goed rijdt! Maar als je met een 1.4 wielspin in de 2 hebt, dan zou ik als ik jou was er maar es andere banden op leggen.remcotje wrote:..... even een 50 km gereden en hij was goed warm ik reed rustig en trap het gas even op de bodem en ja hoor wielspin constant tot eind 2de versnelling gaaf!!!!!!!!!
dus bijdeze het is nu eindelijk een 1.4 zonder problemen!!!!!! met 55KW
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)