loopt slecht lage toeren

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

loopt slecht lage toeren

Post by remcotje »

Na het ombouwen van mijn 1.0 naar 1.4 is het eindelijk gelukt hij loopt nu aardig(lees niethelmaal) het probleem is nu als volgt...

Heb trouwens de ecu en injectie huis van de 1.4 erop 8)

Nu stottert die in lage toeren :( loopt dan zo te horen op 3 cilinders maar als je een beetje door gaat jakkeren gaat hij steeds beter lopen hoe meer toeren ik maak maar zou wel leuk zijn als die in lage toeren ook goed liep.

Maar wat zou het nu kunnen zijn???
misschien is de brandstofpomp niet sterk genoeg?? of maakt dat niet uit een 1.0 of een 1.4?? wie kan mij vertellen wat ik morgen allemaal even na moet kijken????

Mvg Remco
Groetjes:)

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

zou de brandstofpomp minder druk leveren???? die van de 1.0 ter vergelijking van de 1.4

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

is er nou niemand zo slim vanavond???? :shock:

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Het kan goed zijn dat hij hoger in toeren nog steeds op 3 cilinders loopt. Alleen merk je het dan veel minder ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

TwoTone wrote:Het kan goed zijn dat hij hoger in toeren nog steeds op 3 cilinders loopt. Alleen merk je het dan veel minder ;)
wat zou de oorzaak kunnen zijn? te weinig brandstof?? rotte bougie etc etc???? wie heeft er allemaal suggesties???

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Zou sowieso je bougies eens nalopen. Te weinig brandstoftoevoer lijkt me persoonlijk niet zo waarschijnlijk.
Kijk ook je bougiekabels, ontsteking en bobine eens na.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Dat kun je toch zo checken of dat ie op 3 cylinders loopt. Alssie brak loopt trek 1 je om en om een bougie kabel los. Alssie bij 1 niet reageert dan loopt die cylinder niet mee.

Brandstof pomp is onzin. Die levert echt wel genoeg zodat er ook weer brandstof retour de tank in loopt. En dan zou ie juist stationair goed moeten lopen. Als je gaat gassen gebruikt ie meer.

Probleem is dat brak lopen door best veel dingen kan komen.

Bougies, Bougieskabels, Onsteking, Sensors enz.

Eerst maar is controleren of dat ie echt op 3 cylinders loopt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

Dat die op 3 poten liep was wel zeker.
vandaag liep die weer goed een bougie dop zat niet lekker. gelijk een proefritje gemaakt en ja hoor we staan met pech..... :x nou het volgende was er aan de hand.... verderlerkap waren 2 contactjes niet goed (lees afgebroken) gelijk maar een nieuwe verdelerkap/rotor/bougiekabels.... en toen deed die het nog niet :evil: toen de ontsteking module gewisselt probleem nog niet opgelost en nog niks.... toen onze laatste hoop de bobine deze gewisseld voor een bobine van een peugeot 205 gti erop en ja hoor hij deed het :shock: en goed ook. even een 50 km gereden en hij was goed warm ik reed rustig en trap het gas even op de bodem en ja hoor wielspin constant tot eind 2de versnelling :wink: gaaf!!!!!!!!!

dus bijdeze het is nu eindelijk een 1.4 zonder problemen!!!!!! :twisted: met 55KW :oops:

Bedankt voor alle hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Lucske »

remcotje wrote:..... even een 50 km gereden en hij was goed warm ik reed rustig en trap het gas even op de bodem en ja hoor wielspin constant tot eind 2de versnelling :wink: gaaf!!!!!!!!!

dus bijdeze het is nu eindelijk een 1.4 zonder problemen!!!!!! :twisted: met 55KW :oops:
Mooi te horen dat ie goed rijdt! Maar als je met een 1.4 wielspin in de 2 hebt, dan zou ik als ik jou was er maar es andere banden op leggen. :wink:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Mooi dat ie weer lekker loopt!
Wielspin is leuk, maar hou je AX heel, is nog veel leuker!! ;)

Gr. Marco
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

Mastenhose wrote:Mooi dat ie weer lekker loopt!
Wielspin is leuk, maar hou je AX heel, is nog veel leuker!! ;)

Gr. Marco

Na zoveel gekl**i met verkeerde kabelbomen niet willen passen etc etc. wil je toch je agressie afreageren en dat is gelukt... :oops: maar rij er verder echt wel normaal mee!! :roll:

Post Reply