Hallo allemaal,
Mijn startmotor van mijn ax 1.1i first uit "92 wordt slechter. Het relais wordt wel bekrachtigd en meestal gaat de startmotor draaien, maar soms niet. En hij loopt een beetje zwaar (gevoel).
Het is een U9 blok. Nou woont er een citrofiel bij mij in de straat die een BX 1.4 heeft met ook een U9 blok. Hij heeft aangeboden om uit deze sloper de startmotor er voor mij uit te halen zodat deze gereviseerd kan worden.
Is de startmotor hetzelfde? Straks ga ik deze reviseren en dan past hij niet!
En kan ik goed bij de startmotor als ik het luchtfilter verwijder?
Alvast bedankt!
peterock
startmotor van u9 blok
Moderators: denny, vtspower, webmasters
U9 slaat op de katalysator (of de afwezigheid daarvan) geloof ik. In ieder geval iets met emissie en gassen enzo.
Wat je bedoelt is denk ik een TU blok en volgens mij gaat die BX-startmotor gewoon passen.
Als je lucht-zooi eraf is kun je er makkelijker bij, maar het blijft een klotepriegelwerkje. Probeer _niet_ zoals de Haynes voorstelt om van onder de auto bij die startmotor te komen, dat is helemaal een drama. Gewoon lekker priegelen en hopen dat je je sleutel een keer op die bout krijgt. Uiteindelijk lukt het wel Succes!
Wat je bedoelt is denk ik een TU blok en volgens mij gaat die BX-startmotor gewoon passen.
Als je lucht-zooi eraf is kun je er makkelijker bij, maar het blijft een klotepriegelwerkje. Probeer _niet_ zoals de Haynes voorstelt om van onder de auto bij die startmotor te komen, dat is helemaal een drama. Gewoon lekker priegelen en hopen dat je je sleutel een keer op die bout krijgt. Uiteindelijk lukt het wel Succes!
Kijk uit, een Cactussssss
Hallo,
Ik ben even op onderzoek uitgeweest. In eerste instantie wilde ik de 4 koolborstels zelf vervangen. Kosten zouden ongeveer 16 euro zijn. Het probleem is dat je het op aluminium moet lassen en dat schijnt vrij moeilijk te zijn. Na wat bellen heb ik een nieuwe startmotor gekocht en mijn oude er op ingeruild. Ik moet 49 euro bijbetalen.
Nou het spul er nog op zetten
Ik ben even op onderzoek uitgeweest. In eerste instantie wilde ik de 4 koolborstels zelf vervangen. Kosten zouden ongeveer 16 euro zijn. Het probleem is dat je het op aluminium moet lassen en dat schijnt vrij moeilijk te zijn. Na wat bellen heb ik een nieuwe startmotor gekocht en mijn oude er op ingeruild. Ik moet 49 euro bijbetalen.
Nou het spul er nog op zetten
Idd, maar dan wel ontzettend beroerd bereikbaar.pcrodent wrote:Maak je niet druk, dan kun je haast niet verkeerd doen. Oude eraf, nieuwe erop, en dan de boutjes/moertjes weer vastmaken. Tis net Legopeterock wrote:Nou het spul er nog op zetten
En je moet maar zo denken: 't kan nooit erger zijn / langer duren dan dat wij bezig zijn geweest op de waterpomp uit de diesel te krijgen
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!