startmotor van u9 blok

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
peterock
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

startmotor van u9 blok

Post by peterock »

Hallo allemaal,

Mijn startmotor van mijn ax 1.1i first uit "92 wordt slechter. Het relais wordt wel bekrachtigd en meestal gaat de startmotor draaien, maar soms niet. En hij loopt een beetje zwaar (gevoel).

Het is een U9 blok. Nou woont er een citrofiel bij mij in de straat die een BX 1.4 heeft met ook een U9 blok. Hij heeft aangeboden om uit deze sloper de startmotor er voor mij uit te halen zodat deze gereviseerd kan worden.

Is de startmotor hetzelfde? Straks ga ik deze reviseren en dan past hij niet!

En kan ik goed bij de startmotor als ik het luchtfilter verwijder?

Alvast bedankt!

peterock

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

U9 slaat op de katalysator (of de afwezigheid daarvan) geloof ik. In ieder geval iets met emissie en gassen enzo.
Wat je bedoelt is denk ik een TU blok en volgens mij gaat die BX-startmotor gewoon passen.

Als je lucht-zooi eraf is kun je er makkelijker bij, maar het blijft een klotepriegelwerkje. Probeer _niet_ zoals de Haynes voorstelt om van onder de auto bij die startmotor te komen, dat is helemaal een drama. Gewoon lekker priegelen en hopen dat je je sleutel een keer op die bout krijgt. Uiteindelijk lukt het wel :) Succes!
Kijk uit, een Cactussssss

peterock
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by peterock »

Bedankt voor je antwoord :D

Zondag krijg ik de startmotor, dus dan heb ik weer wat te doen!

Bedankt

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

mits de bix een TU 1400 heeft is het geen probleem. Elke startmotor zou uitwisselbaar moeten kunnen zijn.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

peterock
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by peterock »

Hallo,

Ik ben even op onderzoek uitgeweest. In eerste instantie wilde ik de 4 koolborstels zelf vervangen. Kosten zouden ongeveer 16 euro zijn. Het probleem is dat je het op aluminium moet lassen en dat schijnt vrij moeilijk te zijn. Na wat bellen heb ik een nieuwe startmotor gekocht en mijn oude er op ingeruild. Ik moet 49 euro bijbetalen.

Nou het spul er nog op zetten :shock:

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

peterock wrote:Nou het spul er nog op zetten :shock:
Maak je niet druk, dan kun je haast niet verkeerd doen. Oude eraf, nieuwe erop, en dan de boutjes/moertjes weer vastmaken. Tis net Lego :)
Kijk uit, een Cactussssss

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

pcrodent wrote:
peterock wrote:Nou het spul er nog op zetten :shock:
Maak je niet druk, dan kun je haast niet verkeerd doen. Oude eraf, nieuwe erop, en dan de boutjes/moertjes weer vastmaken. Tis net Lego :)
Idd, maar dan wel ontzettend beroerd bereikbaar.

En je moet maar zo denken: 't kan nooit erger zijn / langer duren dan dat wij bezig zijn geweest op de waterpomp uit de diesel te krijgen :oops:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply