Ricardo (niet meer AX GT Injection, nu ZX en C5!)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

gave ax,
ik zou die trommelremmen achter een kleurtje geven, helemaal niet zoveel werk, en optisch een flinke verbetering.

en hij is al getuned met kuipstoelen achterin zie ik :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Zo, de nieuwe verdeelkap, rotor en bougies zitten er in. Hij loopt gelijk een stuk regelmatiger.... was ook niet zo vreemd, de elektroden van de bougies stonden inmiddels 2 mm uit elkaar.... Dat hoort 0.9mm te zijn toch? De elektroden in de verdeelkap begonnen ook al te brokkelen, dus ik dacht gelijk alles maar doen. Alleen de kabels was ik vergeten.... Maar ja, zolang ze het doen doen ze het.
V.w.b. die remtrommels, die wil ik inderdaad ook in een kleurtje zetten, ben er alleen nog niet uit welke kleur. Ik heb een busje felrood, fel geel en gewoon zwart. Als ik ze in een felle kleur ga doen, moet ik mijn remklauwen voor in ieder geval ook doen.... Moet ik nog maar eens over nadenken.

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Ricardo wrote:Zo, de nieuwe verdeelkap, rotor en bougies zitten er in. Hij loopt gelijk een stuk regelmatiger.... was ook niet zo vreemd, de elektroden van de bougies stonden inmiddels 2 mm uit elkaar.... Dat hoort 0.9mm te zijn toch? De elektroden in de verdeelkap begonnen ook al te brokkelen, dus ik dacht gelijk alles maar doen. Alleen de kabels was ik vergeten.... Maar ja, zolang ze het doen doen ze het.
V.w.b. die remtrommels, die wil ik inderdaad ook in een kleurtje zetten, ben er alleen nog niet uit welke kleur. Ik heb een busje felrood, fel geel en gewoon zwart. Als ik ze in een felle kleur ga doen, moet ik mijn remklauwen voor in ieder geval ook doen.... Moet ik nog maar eens over nadenken.

Grtz,
Ricardo
busje? je hebt voor een beter resultaat ook setjes met een blikje verf en harder, speciaal voor hoge temperaturen die je trommelremmen of remklauwen moeten verdragen.. en ja ze hebben alle kleuren :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

DuFF wrote:
Ricardo wrote:Zo, de nieuwe verdeelkap, rotor en bougies zitten er in. Hij loopt gelijk een stuk regelmatiger.... was ook niet zo vreemd, de elektroden van de bougies stonden inmiddels 2 mm uit elkaar.... Dat hoort 0.9mm te zijn toch? De elektroden in de verdeelkap begonnen ook al te brokkelen, dus ik dacht gelijk alles maar doen. Alleen de kabels was ik vergeten.... Maar ja, zolang ze het doen doen ze het.
V.w.b. die remtrommels, die wil ik inderdaad ook in een kleurtje zetten, ben er alleen nog niet uit welke kleur. Ik heb een busje felrood, fel geel en gewoon zwart. Als ik ze in een felle kleur ga doen, moet ik mijn remklauwen voor in ieder geval ook doen.... Moet ik nog maar eens over nadenken.

Grtz,
Ricardo
busje? je hebt voor een beter resultaat ook setjes met een blikje verf en harder, speciaal voor hoge temperaturen die je trommelremmen of remklauwen moeten verdragen.. en ja ze hebben alle kleuren :)
Kijk... dat is info waar ik wat aan heb. Ik had er nog niet aan gedacht dat zo'n remtrommel en klauw bloedheet worden natuurlijk... Hittebestendige verf is dan wel handig ja! Zal er eens naar kijken!
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

owh Ricardo, schiet me opeens te binnen;

jouw GT heeft voor geen stabilisatorstang, daardoor helt hij wat meer over.. maar door de breedte van de banden heb je bij nat en koud weer anders gewoon te weinig grip!
die stabilisatorstang heb ik hier nog wel op zolder liggen, wel zonder bevestigingsblokjes geloofk :roll:
Image

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Hoi Marc,

goed dat je het zegt. Ik zal eens kijken of mijn AX voorzien is van "gaatjes in de draagarmen" waaraan een stabistang bevestigd kan worden.

Verder vandaag druk geweest met inbouwen van wat herrie in de auto... Resultaat ben ik zeer tevreden mee! Nu is de AX voorzien van een Kenwood radio/cd-speler, Pioneer 13cm speakers in de achterpanelen, Pioneer 6"x9" speakers in de hoedeplank, Caliber versterker 4x75 Watt, waarvan 2 kanalen gebrugt tot 1 mono-subwoofer kanaal (dus 1x150 Watt) met daaraan een 10" JL Audio subwoofer in een MDF-kist. Misschien ga ik dat nog uitbreiden... Dan wordt het waarschijnlijk 2x 150 Watt op de ovaaltjes en 2x 150 Watt op 2 JL Audio subkistjes... :D

Een nadeeltje......... ik hou geen kofferbakruimte meer over....... Ach whatever!!!!!
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Ricardo wrote:Hoi Marc,

goed dat je het zegt. Ik zal eens kijken of mijn AX voorzien is van "gaatjes in de draagarmen" waaraan een stabistang bevestigd kan worden.
die zitten er!
tenminste, ik heb de boutjes er ook uitgedraait..
Image

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Ships.... heb net de auto op de krik gehad voor, en vergeet naar die draagarmen te kijken......

Maar goed, wat heb ik daarnet gedaan:
- bumper zat scheef, bleek de steun verbogen te zijn. Deze met grof geweld rechtgemaakt en de bumper er nu goed opgezet.

- gaatje in het spruitstuk dichtgesmeerd... Kijken hoe lang het houdt...

- knipperlicht links weigerde opeens.... drie maal raden... te weinig massa. Nieuw kabeltje aan de massa gemaakt en probleem opgelost.

- computer uitgelezen i.v.m. het feit dat mijn toerental bij gas loslaten even blijft hangen rond de 2000 tpm en dan pas terugzakt naar 1000 tpm. Geen storingen gevonden (afgezien van die gare code 41 natuurlijk).

Frustraties:
- mistlampen zitten er puur voor de show! Dat ze het niet deden wist ik al, maar had stiekem nog de hoop dat een lampje verwisselen het probleem zou oplossen.... Niet dus.... Zwaar verroest, valt niks meer mee te beginnen...

- dorpel is rechts enigzins ingedeukt, waarschijnlijk door verkeerd gebruik van een krik. Gevolg: roest, moet ik dus weer wat aan gaan doen.

- olielekkage!! Terwijl ik de computer opnieuw aan het inregelen was (lees : stationair laten draaien van de auto na een computerreset), zag ik om de 3 seconden een druppel olie op de straat vallen. Viel vanaf de overgang van het onderblok naar de versnellingsbak. Nooit eerder opgemerkt. Vreemd genoeg lijkt het na een blokje om weer te zijn opgelost..... :?:

- remleidingen zijn verroest.... Heb ze nog niet grondig geinspecteerd, maar of ze nog lang meegaan betwijfel ik...

- en nog een heleboel kleine dingetjes, die stiekem nog wel wat tijd gaan kosten.... zoals het alarmlichtschakelaartje, wat nu los achter mijn dashboard hangt. Hoe krijg ik dat het gemakkelijkst weer op zijn plek?

Nog genoeg te doen dus......

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Zit lekker werk aan ;) Maar mooie Ax hoor :D Zwart met zulke wielen.... :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Dat zijn zeker mooie velgen!! Ziet er goed uit vanaf mijn scherm!
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

marmottebeige
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: MonSep24, 2007 12:16:55 AM
Location: LIEGE
Contact:

Post by marmottebeige »

what is this type of wheels? brand OZ? 15"?

Which size is ok for an AX GT?

Thanks!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

marmottebeige wrote:what is this type of wheels? brand OZ? 15"?

Which size is ok for an AX GT?

Thanks!
this are 15" wheels yes, the tires are i guess 195-45-R15 .
i don't think they are from OZ, they got a special name,
only i can't remember it.

15" is ok, but you have some problems if you want to ride with 3 persons more in the Ax, the best is 14" wheels, to prefent damage on wheels and car.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

marmottebeige
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: MonSep24, 2007 12:16:55 AM
Location: LIEGE
Contact:

Post by marmottebeige »

what is the size of your wheels Ricardo and the brand please?

and what is the size of the tires? .../... R...


thank you! :)

marmottebeige
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: MonSep24, 2007 12:16:55 AM
Location: LIEGE
Contact:

Post by marmottebeige »

ok, thank you Ricardo! :wink:

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

DuFF wrote:
marmottebeige wrote:what is this type of wheels? brand OZ? 15"?

Which size is ok for an AX GT?

Thanks!
this are 15" wheels yes, the tires are i guess 195-45-R15 .
i don't think they are from OZ, they got a special name,
only i can't remember it.

15" is ok, but you have some problems if you want to ride with 3 persons more in the AX, the best is 14" wheels, to prefent damage on wheels and car.
You're right Duff!
The wheels are 15" TSW Hockenheim wheels with 195-45-R15 Toyo T1R tires.

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Komen de wielen eindelijk eens bij iemand die actief lis is en foto's ervan maakt ....... ik heb 3 jaar op die prentjes moeten w88 :lol:

Welkom !!
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Nick geeft echter aan altijd eerlijk en netjes zijn zaken af te handelen, hij wil dus vast wel opdraaien voor kosten die gemaakt worden als hij zijn uitspraken wil waarmaken.
Waarschijnlijk een lekke keerring of koppakking, even goed kijken waar de olie vandaan druipt.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nu had ik gister toch ECHT wat gepost in dit topic.. Dus is het verwijderd? of?
Nog een keer dan maar
Ricardo wrote: goed dat je het zegt. Ik zal eens kijken of mijn AX voorzien is van "gaatjes in de draagarmen" waaraan een stabistang bevestigd kan worden.
Die zitten er, die stabi die q01z heeft komt van die GT af namelijk ;)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Heren, dames.

Ik heb hier even de bezem doorheen gehaald

het wel en wee rond de verkoop door Nick en aankoop van Ricardo is een geschil tussen Nick1966 en Ricardo, en niet iets waar iedereen zich mee behoeft te bemoeien.

en tot nader order gesloten!

Post Reply