Ricardo (niet meer AX GT Injection, nu ZX en C5!)
Moderator: webmasters
Zo, de nieuwe verdeelkap, rotor en bougies zitten er in. Hij loopt gelijk een stuk regelmatiger.... was ook niet zo vreemd, de elektroden van de bougies stonden inmiddels 2 mm uit elkaar.... Dat hoort 0.9mm te zijn toch? De elektroden in de verdeelkap begonnen ook al te brokkelen, dus ik dacht gelijk alles maar doen. Alleen de kabels was ik vergeten.... Maar ja, zolang ze het doen doen ze het.
V.w.b. die remtrommels, die wil ik inderdaad ook in een kleurtje zetten, ben er alleen nog niet uit welke kleur. Ik heb een busje felrood, fel geel en gewoon zwart. Als ik ze in een felle kleur ga doen, moet ik mijn remklauwen voor in ieder geval ook doen.... Moet ik nog maar eens over nadenken.
Grtz,
Ricardo
V.w.b. die remtrommels, die wil ik inderdaad ook in een kleurtje zetten, ben er alleen nog niet uit welke kleur. Ik heb een busje felrood, fel geel en gewoon zwart. Als ik ze in een felle kleur ga doen, moet ik mijn remklauwen voor in ieder geval ook doen.... Moet ik nog maar eens over nadenken.
Grtz,
Ricardo
busje? je hebt voor een beter resultaat ook setjes met een blikje verf en harder, speciaal voor hoge temperaturen die je trommelremmen of remklauwen moeten verdragen.. en ja ze hebben alle kleurenRicardo wrote:Zo, de nieuwe verdeelkap, rotor en bougies zitten er in. Hij loopt gelijk een stuk regelmatiger.... was ook niet zo vreemd, de elektroden van de bougies stonden inmiddels 2 mm uit elkaar.... Dat hoort 0.9mm te zijn toch? De elektroden in de verdeelkap begonnen ook al te brokkelen, dus ik dacht gelijk alles maar doen. Alleen de kabels was ik vergeten.... Maar ja, zolang ze het doen doen ze het.
V.w.b. die remtrommels, die wil ik inderdaad ook in een kleurtje zetten, ben er alleen nog niet uit welke kleur. Ik heb een busje felrood, fel geel en gewoon zwart. Als ik ze in een felle kleur ga doen, moet ik mijn remklauwen voor in ieder geval ook doen.... Moet ik nog maar eens over nadenken.
Grtz,
Ricardo
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Kijk... dat is info waar ik wat aan heb. Ik had er nog niet aan gedacht dat zo'n remtrommel en klauw bloedheet worden natuurlijk... Hittebestendige verf is dan wel handig ja! Zal er eens naar kijken!DuFF wrote:busje? je hebt voor een beter resultaat ook setjes met een blikje verf en harder, speciaal voor hoge temperaturen die je trommelremmen of remklauwen moeten verdragen.. en ja ze hebben alle kleurenRicardo wrote:Zo, de nieuwe verdeelkap, rotor en bougies zitten er in. Hij loopt gelijk een stuk regelmatiger.... was ook niet zo vreemd, de elektroden van de bougies stonden inmiddels 2 mm uit elkaar.... Dat hoort 0.9mm te zijn toch? De elektroden in de verdeelkap begonnen ook al te brokkelen, dus ik dacht gelijk alles maar doen. Alleen de kabels was ik vergeten.... Maar ja, zolang ze het doen doen ze het.
V.w.b. die remtrommels, die wil ik inderdaad ook in een kleurtje zetten, ben er alleen nog niet uit welke kleur. Ik heb een busje felrood, fel geel en gewoon zwart. Als ik ze in een felle kleur ga doen, moet ik mijn remklauwen voor in ieder geval ook doen.... Moet ik nog maar eens over nadenken.
Grtz,
Ricardo
owh Ricardo, schiet me opeens te binnen;
jouw GT heeft voor geen stabilisatorstang, daardoor helt hij wat meer over.. maar door de breedte van de banden heb je bij nat en koud weer anders gewoon te weinig grip!
die stabilisatorstang heb ik hier nog wel op zolder liggen, wel zonder bevestigingsblokjes geloofk
jouw GT heeft voor geen stabilisatorstang, daardoor helt hij wat meer over.. maar door de breedte van de banden heb je bij nat en koud weer anders gewoon te weinig grip!
die stabilisatorstang heb ik hier nog wel op zolder liggen, wel zonder bevestigingsblokjes geloofk
Hoi Marc,
goed dat je het zegt. Ik zal eens kijken of mijn AX voorzien is van "gaatjes in de draagarmen" waaraan een stabistang bevestigd kan worden.
Verder vandaag druk geweest met inbouwen van wat herrie in de auto... Resultaat ben ik zeer tevreden mee! Nu is de AX voorzien van een Kenwood radio/cd-speler, Pioneer 13cm speakers in de achterpanelen, Pioneer 6"x9" speakers in de hoedeplank, Caliber versterker 4x75 Watt, waarvan 2 kanalen gebrugt tot 1 mono-subwoofer kanaal (dus 1x150 Watt) met daaraan een 10" JL Audio subwoofer in een MDF-kist. Misschien ga ik dat nog uitbreiden... Dan wordt het waarschijnlijk 2x 150 Watt op de ovaaltjes en 2x 150 Watt op 2 JL Audio subkistjes...
Een nadeeltje......... ik hou geen kofferbakruimte meer over....... Ach whatever!!!!!
goed dat je het zegt. Ik zal eens kijken of mijn AX voorzien is van "gaatjes in de draagarmen" waaraan een stabistang bevestigd kan worden.
Verder vandaag druk geweest met inbouwen van wat herrie in de auto... Resultaat ben ik zeer tevreden mee! Nu is de AX voorzien van een Kenwood radio/cd-speler, Pioneer 13cm speakers in de achterpanelen, Pioneer 6"x9" speakers in de hoedeplank, Caliber versterker 4x75 Watt, waarvan 2 kanalen gebrugt tot 1 mono-subwoofer kanaal (dus 1x150 Watt) met daaraan een 10" JL Audio subwoofer in een MDF-kist. Misschien ga ik dat nog uitbreiden... Dan wordt het waarschijnlijk 2x 150 Watt op de ovaaltjes en 2x 150 Watt op 2 JL Audio subkistjes...
Een nadeeltje......... ik hou geen kofferbakruimte meer over....... Ach whatever!!!!!
Ships.... heb net de auto op de krik gehad voor, en vergeet naar die draagarmen te kijken......
Maar goed, wat heb ik daarnet gedaan:
- bumper zat scheef, bleek de steun verbogen te zijn. Deze met grof geweld rechtgemaakt en de bumper er nu goed opgezet.
- gaatje in het spruitstuk dichtgesmeerd... Kijken hoe lang het houdt...
- knipperlicht links weigerde opeens.... drie maal raden... te weinig massa. Nieuw kabeltje aan de massa gemaakt en probleem opgelost.
- computer uitgelezen i.v.m. het feit dat mijn toerental bij gas loslaten even blijft hangen rond de 2000 tpm en dan pas terugzakt naar 1000 tpm. Geen storingen gevonden (afgezien van die gare code 41 natuurlijk).
Frustraties:
- mistlampen zitten er puur voor de show! Dat ze het niet deden wist ik al, maar had stiekem nog de hoop dat een lampje verwisselen het probleem zou oplossen.... Niet dus.... Zwaar verroest, valt niks meer mee te beginnen...
- dorpel is rechts enigzins ingedeukt, waarschijnlijk door verkeerd gebruik van een krik. Gevolg: roest, moet ik dus weer wat aan gaan doen.
- olielekkage!! Terwijl ik de computer opnieuw aan het inregelen was (lees : stationair laten draaien van de auto na een computerreset), zag ik om de 3 seconden een druppel olie op de straat vallen. Viel vanaf de overgang van het onderblok naar de versnellingsbak. Nooit eerder opgemerkt. Vreemd genoeg lijkt het na een blokje om weer te zijn opgelost.....
- remleidingen zijn verroest.... Heb ze nog niet grondig geinspecteerd, maar of ze nog lang meegaan betwijfel ik...
- en nog een heleboel kleine dingetjes, die stiekem nog wel wat tijd gaan kosten.... zoals het alarmlichtschakelaartje, wat nu los achter mijn dashboard hangt. Hoe krijg ik dat het gemakkelijkst weer op zijn plek?
Nog genoeg te doen dus......
Grtz,
Ricardo
Maar goed, wat heb ik daarnet gedaan:
- bumper zat scheef, bleek de steun verbogen te zijn. Deze met grof geweld rechtgemaakt en de bumper er nu goed opgezet.
- gaatje in het spruitstuk dichtgesmeerd... Kijken hoe lang het houdt...
- knipperlicht links weigerde opeens.... drie maal raden... te weinig massa. Nieuw kabeltje aan de massa gemaakt en probleem opgelost.
- computer uitgelezen i.v.m. het feit dat mijn toerental bij gas loslaten even blijft hangen rond de 2000 tpm en dan pas terugzakt naar 1000 tpm. Geen storingen gevonden (afgezien van die gare code 41 natuurlijk).
Frustraties:
- mistlampen zitten er puur voor de show! Dat ze het niet deden wist ik al, maar had stiekem nog de hoop dat een lampje verwisselen het probleem zou oplossen.... Niet dus.... Zwaar verroest, valt niks meer mee te beginnen...
- dorpel is rechts enigzins ingedeukt, waarschijnlijk door verkeerd gebruik van een krik. Gevolg: roest, moet ik dus weer wat aan gaan doen.
- olielekkage!! Terwijl ik de computer opnieuw aan het inregelen was (lees : stationair laten draaien van de auto na een computerreset), zag ik om de 3 seconden een druppel olie op de straat vallen. Viel vanaf de overgang van het onderblok naar de versnellingsbak. Nooit eerder opgemerkt. Vreemd genoeg lijkt het na een blokje om weer te zijn opgelost.....
- remleidingen zijn verroest.... Heb ze nog niet grondig geinspecteerd, maar of ze nog lang meegaan betwijfel ik...
- en nog een heleboel kleine dingetjes, die stiekem nog wel wat tijd gaan kosten.... zoals het alarmlichtschakelaartje, wat nu los achter mijn dashboard hangt. Hoe krijg ik dat het gemakkelijkst weer op zijn plek?
Nog genoeg te doen dus......
Grtz,
Ricardo
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: MonSep24, 2007 12:16:55 AM
- Location: LIEGE
- Contact:
this are 15" wheels yes, the tires are i guess 195-45-R15 .marmottebeige wrote:what is this type of wheels? brand OZ? 15"?
Which size is ok for an AX GT?
Thanks!
i don't think they are from OZ, they got a special name,
only i can't remember it.
15" is ok, but you have some problems if you want to ride with 3 persons more in the Ax, the best is 14" wheels, to prefent damage on wheels and car.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: MonSep24, 2007 12:16:55 AM
- Location: LIEGE
- Contact:
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: MonSep24, 2007 12:16:55 AM
- Location: LIEGE
- Contact:
You're right Duff!DuFF wrote:this are 15" wheels yes, the tires are i guess 195-45-R15 .marmottebeige wrote:what is this type of wheels? brand OZ? 15"?
Which size is ok for an AX GT?
Thanks!
i don't think they are from OZ, they got a special name,
only i can't remember it.
15" is ok, but you have some problems if you want to ride with 3 persons more in the AX, the best is 14" wheels, to prefent damage on wheels and car.
The wheels are 15" TSW Hockenheim wheels with 195-45-R15 Toyo T1R tires.
Grtz,
Ricardo
Nu had ik gister toch ECHT wat gepost in dit topic.. Dus is het verwijderd? of?
Nog een keer dan maar
Nog een keer dan maar
Die zitten er, die stabi die q01z heeft komt van die GT af namelijkRicardo wrote: goed dat je het zegt. Ik zal eens kijken of mijn AX voorzien is van "gaatjes in de draagarmen" waaraan een stabistang bevestigd kan worden.