ontstekingsmodule Peugeot 106 1.6XSI ???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ontstekingsmodule Peugeot 106 1.6XSI ???
Vraagje: een 106 xsi (1.6 multipoint 105pk in dit geval) die niet start, dat is toch wel eens de ontstekingsmodule? En op welke blokjes is deze nog meer te vinden, dan kan ik kijken of ik het op kan lossen (hij is van een vriend van me). Ik dacht zelf wellicht aan een 1.4 multipoint blok, of zijn die anders??
tnx alvast voor evt hulp
Vraag 2 is natuurlijk: wie kan me ff zo'n ding lenen (een werkende GTI ontstekingsmodule) , zodat ik weet of dat het probleem is!
tnx alvast voor evt hulp
Vraag 2 is natuurlijk: wie kan me ff zo'n ding lenen (een werkende GTI ontstekingsmodule) , zodat ik weet of dat het probleem is!
Ah ok ja dat uitlenen kan ik snappen, maar het gaat in dit geval puur om het ff snel verwisselen van idd module en als dat slimmer is meteen ook bobine. Alleen de vraag dan is: is het hetzelfde onderdeel als bij de GTI, en waar zit de module? (de bobine is dat deel waar de bougiekabels opgeklikt worden toch bij het DIS systeem)
Hbase etc heb ik idd al door zitten spitten, daar kan ik alleen vinden dat de bobines hetzelfde lijken te zijn. de modules staat niet duidelijk vermeld. Bovendien staat er dat de standaard 1.4 bobine en de GTI bobine OOK hetzelfde zijn, klopt dat dan??
Hbase etc heb ik idd al door zitten spitten, daar kan ik alleen vinden dat de bobines hetzelfde lijken te zijn. de modules staat niet duidelijk vermeld. Bovendien staat er dat de standaard 1.4 bobine en de GTI bobine OOK hetzelfde zijn, klopt dat dan??
klopt helemaal!Buks wrote:(de bobine is dat deel waar de bougiekabels opgeklikt worden toch bij het DIS systeem)
zou kunnen, weet ik niet.Buks wrote:Hbase etc heb ik idd al door zitten spitten, daar kan ik alleen vinden dat de bobines hetzelfde lijken te zijn. de modules staat niet duidelijk vermeld. Bovendien staat er dat de standaard 1.4 bobine en de GTI bobine OOK hetzelfde zijn, klopt dat dan??
Altijd ff eerst kijken naar de volgende zaken als ie niet start:
Is er ontsteking
Is er benzine
Als die er beide niet zijn, dan zou het eens heel goed de bdp-sensor kunnen zijn (die heeft deze auto wel) of het relais dat zowel brandstofpomp als ontsteking schakelt. Ook bedrading er naartoe en het contactslot kunnen het zijn, maar dan krijg je normaal gesproken dat ie af en toe het niet doet (en dus niet dat ie het altijd af laat weten).
Is het 1 van de 2 afwezig dan moet je verder gaan zoeken in een fout in het betreffende systeem.
Ook kan uitlezen van de ECU een defecte sensor aan het licht brengen.
Is er ontsteking
Is er benzine
Als die er beide niet zijn, dan zou het eens heel goed de bdp-sensor kunnen zijn (die heeft deze auto wel) of het relais dat zowel brandstofpomp als ontsteking schakelt. Ook bedrading er naartoe en het contactslot kunnen het zijn, maar dan krijg je normaal gesproken dat ie af en toe het niet doet (en dus niet dat ie het altijd af laat weten).
Is het 1 van de 2 afwezig dan moet je verder gaan zoeken in een fout in het betreffende systeem.
Ook kan uitlezen van de ECU een defecte sensor aan het licht brengen.
En hoe kun je bij zo'n multipoint gemakkelijk checken of ie benzine heeft? De monopoints kun je het zien inspuiten, maar die multi zijn lastiger. weet iemand daar misschien een handig tructje voor?
Dat relais dat alles schakelt schijnt onder de ecu te zitten, en is dat hetzelfde voor de standaard monopoints en de multipoints?
En wat betreft de bdp sensor eigenlijk zelfde vraag: is het uitwisselbaar met meer gangbare modellen?
tnx maar weer, we komen er wel;)
Dat relais dat alles schakelt schijnt onder de ecu te zitten, en is dat hetzelfde voor de standaard monopoints en de multipoints?
En wat betreft de bdp sensor eigenlijk zelfde vraag: is het uitwisselbaar met meer gangbare modellen?
tnx maar weer, we komen er wel;)
Buks wrote:En hoe kun je bij zo'n multipoint gemakkelijk checken of ie benzine heeft? De monopoints kun je het zien inspuiten, maar die multi zijn lastiger. weet iemand daar misschien een handig tructje voor?
Injector eruit halen??? (kijk uit voor je ogen..)
Dat relais dat alles schakelt schijnt onder de ecu te zitten, en is dat hetzelfde voor de standaard monopoints en de multipoints?
yes!
En wat betreft de bdp sensor eigenlijk zelfde vraag: is het uitwisselbaar met meer gangbare modellen?
geloof van ja!
tnx maar weer, we komen er wel;)
Injectorrail kun je het beste in z'n geheel losmaken.....dat zijn volgens mij maar 2 boutjes. Dan kun je de hele rail - met injectoren er nog in - eraf halen.
Het geheel dan los onder de motorkap neerleggen met een doekje erbij, dan zie je vanzelf wel of ze sproeien als je gaat starten.
Volgens partsbase.nl zitten diezelfde BDP sensoren op een hoop AXen, ZXen, 106en 306en. Kijk en vergelijk zou ik zeggen.
Het geheel dan los onder de motorkap neerleggen met een doekje erbij, dan zie je vanzelf wel of ze sproeien als je gaat starten.
Volgens partsbase.nl zitten diezelfde BDP sensoren op een hoop AXen, ZXen, 106en 306en. Kijk en vergelijk zou ik zeggen.