Ricardo (niet meer AX GT Injection, nu ZX en C5!)
Moderator: webmasters
Ricardo (niet meer AX GT Injection, nu ZX en C5!)
Hallo allemaal,
Ik ben Ricardo, 30 jaar, uit Den Helder, en sinds gisteren in het bezit van een AX GT injection. Ik heb de zwarte van Nick overgekocht. Leuk autootje, rijdt lekker snel en met een lekker geluidje! Er moeten nog wel wat puntjes op de i gezet worden, maar ja, het blijft een auto van 89 natuurlijk.
Jullie zullen me hier dus wel eens tegenkomen op het forum, en wie weet ook nog eens op meetings of zo.
Hier nog een paar foto's:
Groetjes,
Ricardo
Ik ben Ricardo, 30 jaar, uit Den Helder, en sinds gisteren in het bezit van een AX GT injection. Ik heb de zwarte van Nick overgekocht. Leuk autootje, rijdt lekker snel en met een lekker geluidje! Er moeten nog wel wat puntjes op de i gezet worden, maar ja, het blijft een auto van 89 natuurlijk.
Jullie zullen me hier dus wel eens tegenkomen op het forum, en wie weet ook nog eens op meetings of zo.
Hier nog een paar foto's:
Groetjes,
Ricardo
Last edited by Ricardo on FriMar28, 2008 7:06:59 PM, edited 3 times in total.
-
- AX liefhebber
Thanks!
Dank jullie voor jullie hartelijk welkom
Foto's zal ik z.s.m. plaatsen, wil hem eerst even goed poetsen en zo natuurlijk.
Ik was voordat ik hem aanschafte al regelmatig aan het speuren op dit forum. Bovendien heb ik al eerder een AX gehad (een 10E'tje, model Hit volgens mij, van '88, opgedoft als GTI, maar dan zonder de snelheid , kenteken was de SY-54-JR, inmiddels al een paar jaar overleden en op de sloop). Verder heb ik ook nog een BX 16 Biarritz (XR-05-RB, met een heerlijk zittend interieur!) gehad, een ZX 1.8 Furio (FP-TF-85) en een Xantia 1.8 SX (HB-NN-02). Mijn moeder heeft een AX First van '92 (kenteken weet ik effe niet) en mijn vader rijdt nog steeds Xantia 1.8 SX. Zij rijden allebei al jaren Citroën, dus het is geen onbekend merk voor me.
Ons andere autootje is overigens een Peugeot 206 Diesel van 2000. Ik rij vrij veel voor mijn werk, dus een redelijk recente diesel is dan wel prettig.
Verder weet ik niet meer wat te vertellen. Hoop nog veel van jullie te leren, en hoop ook zelf nog wat in te kunnen brengen.
Grtz,
Ricardo
Foto's zal ik z.s.m. plaatsen, wil hem eerst even goed poetsen en zo natuurlijk.
Ik was voordat ik hem aanschafte al regelmatig aan het speuren op dit forum. Bovendien heb ik al eerder een AX gehad (een 10E'tje, model Hit volgens mij, van '88, opgedoft als GTI, maar dan zonder de snelheid , kenteken was de SY-54-JR, inmiddels al een paar jaar overleden en op de sloop). Verder heb ik ook nog een BX 16 Biarritz (XR-05-RB, met een heerlijk zittend interieur!) gehad, een ZX 1.8 Furio (FP-TF-85) en een Xantia 1.8 SX (HB-NN-02). Mijn moeder heeft een AX First van '92 (kenteken weet ik effe niet) en mijn vader rijdt nog steeds Xantia 1.8 SX. Zij rijden allebei al jaren Citroën, dus het is geen onbekend merk voor me.
Ons andere autootje is overigens een Peugeot 206 Diesel van 2000. Ik rij vrij veel voor mijn werk, dus een redelijk recente diesel is dan wel prettig.
Verder weet ik niet meer wat te vertellen. Hoop nog veel van jullie te leren, en hoop ook zelf nog wat in te kunnen brengen.
Grtz,
Ricardo
Last edited by Ricardo on MonNov05, 2007 11:52:31 AM, edited 1 time in total.
Hoi Marc,q01z wrote:ey Ricardo!
welkom hier
leuke AX heb je gekocht! ik weet precies welke het is die heb ik tot 2x toe door de APK geholpen namelijk
wel zuinig opzijn he!
had nick de naafkapjes al ontvangen?
groetjes
marc
die naafkapjes zitten er op inderdaad! En ik vind het zeker een leuke AX, moet alleen nog wat puntjes op de i zeggen, maar ik had ook niet anders verwacht van een 89'er hoor. Dat houdt het leuk toch?
Grtz,
Ricardo
Re: Thanks!
Mwa, zó recent hoeft 'n dieseltje anders niet te zijn, 'or:Ricardo wrote:Ons andere autootje is overigens een Peugeot 206 Diesel van 2000. Ik rij vrij veel voor mijn werk, dus een redelijk recente diesel is dan wel prettig.
Mijn AX 1.5D Spot is van begin '97 en haalt ook netjes de 1:24.8
Maarreh, WELKOM!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Spaster Mammer
welkom! fotoooo's!
en Marco: jouw AX 1.5D Spot is van begin '96
Ze rijden inderdaad prima en zijn rapper dan een 206 1.9D... Ik kan het weten, heb 46000 km met zo'n 1.5D afgelegd in iets meer dan 7 maanden namelijk.. Daarnaast ook 3000 km in een 206 1.9D en ongeveer 80.000 in een 206 2.0 HDI (en die zijn wél flink sneller dan een AX diesel..)
en Marco: jouw AX 1.5D Spot is van begin '96
Ze rijden inderdaad prima en zijn rapper dan een 206 1.9D... Ik kan het weten, heb 46000 km met zo'n 1.5D afgelegd in iets meer dan 7 maanden namelijk.. Daarnaast ook 3000 km in een 206 1.9D en ongeveer 80.000 in een 206 2.0 HDI (en die zijn wél flink sneller dan een AX diesel..)
Foto's geplaatst!
Zojuist heb ik een paar foto's geplaatst. Let niet op de fototechnische aspecten (beetje erg scheve horizon, maar goed). Ik werd een beetje afgeleid door het onderwerp
Inmiddels al lekker geprutst aan het autootje. Overbodige bedrading achter het dashboard verwijderd (van een oud alarm denk ik), radio-bedrading vervangen (was errug weinig geïsoleerd.... bloedlink!), gordels achterin gemonteerd, gepoetst (hoewel ik daar niet vrolijker van werd, dan gaan opeens de oneffenheden opvallen...) en het aanlopen van het achterwiel verholpen (liep aan op de binnenkant van de wielkast, waar een zware hamer al niet goed voor is).
Wat ik op korte termijn wil doen (misschien vandaag wel):
- ontsteking nakijken (houdt zeker als hij koud is een beetje in, start soms op 3 cylinders), d.w.z. waarschijnlijk verdeelkap, rotor en bougies vervangen. Misschien ook de kabels.
- uitlaatspruitstuk proberen te repareren, als dat niet lukt, vervangen.
- alarmlichtschakelaar op zijn plek zetten (hangt nu los...).
- ICE inbouwen!!! Wordt naar alle waarschijnlijkheid een dubbele subwoofer in de kofferbak, JBL GTO hoedeplank speakers, 13 cm pioneer speakers in de achterpanelen en uiteraard de nodige versterkers om het zaakje aan te kunnen sturen.
Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar ben wel lekker bezig zo!
Grtz,
Ricardo
Inmiddels al lekker geprutst aan het autootje. Overbodige bedrading achter het dashboard verwijderd (van een oud alarm denk ik), radio-bedrading vervangen (was errug weinig geïsoleerd.... bloedlink!), gordels achterin gemonteerd, gepoetst (hoewel ik daar niet vrolijker van werd, dan gaan opeens de oneffenheden opvallen...) en het aanlopen van het achterwiel verholpen (liep aan op de binnenkant van de wielkast, waar een zware hamer al niet goed voor is).
Wat ik op korte termijn wil doen (misschien vandaag wel):
- ontsteking nakijken (houdt zeker als hij koud is een beetje in, start soms op 3 cylinders), d.w.z. waarschijnlijk verdeelkap, rotor en bougies vervangen. Misschien ook de kabels.
- uitlaatspruitstuk proberen te repareren, als dat niet lukt, vervangen.
- alarmlichtschakelaar op zijn plek zetten (hangt nu los...).
- ICE inbouwen!!! Wordt naar alle waarschijnlijkheid een dubbele subwoofer in de kofferbak, JBL GTO hoedeplank speakers, 13 cm pioneer speakers in de achterpanelen en uiteraard de nodige versterkers om het zaakje aan te kunnen sturen.
Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar ben wel lekker bezig zo!
Grtz,
Ricardo
-
- AX Spaster Mammer
De velgen zijn zeker mooi ja... alleen om ze echt mooi te krijgen, zou ik ze eigenlijk moeten laten stralen en opnieuw spuiten. Her en der laat wat lak los en zitten bubbeltjes... Maar dat komt er gewoon bij op het "to do"-lijstje!kevin.broke wrote:oh deze is 't! jij hebt mooooooooooie velgen!
en Nick heeft weer een mooi bakkie op de straat gehouden