Overhitte motor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
't Is heel simpel: ga midden voor je AX staan (motor kap open... duh:roll:).
Links van de rechter koplamp (vanuit jouw positie gezien) zie je een dikke slang op de radiator zitten. Volg die dikke slang naar 't motorblok.
Het ding waar die aan DIE kant op zit, dát is het thermostaathuis!
Ow, en vergeet niet meteen een fles koelvloeistof te halen.
Links van de rechter koplamp (vanuit jouw positie gezien) zie je een dikke slang op de radiator zitten. Volg die dikke slang naar 't motorblok.
Het ding waar die aan DIE kant op zit, dát is het thermostaathuis!
Ow, en vergeet niet meteen een fles koelvloeistof te halen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Als het goeD is, liep er water uit bij het losdraaien van het thermostaathuis / losmaken van de slang.
Als dat niet het geval was, zat er sowieso te weinig koelvloeistof in 't systeem.
Als je de boel toch los hebt, kun je dan ff foto's schieten van 't thermostaathuis (binnenkant) en de thermostaat(-klep) zelf?
Als dat niet het geval was, zat er sowieso te weinig koelvloeistof in 't systeem.
Als je de boel toch los hebt, kun je dan ff foto's schieten van 't thermostaathuis (binnenkant) en de thermostaat(-klep) zelf?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Bij mijn GTI zaten er 3. Eentje bij de radiatur, eentje bij de thermostaat, en eentje links achter de motor. Je moet aleen een setje inbus sleutels hebben.
hier een thread met alle info
http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewto ... ontluchten
Oh en noch een vraag voor de experts
Mijn GTI blijft mestal onder de 90 graden. ik doe mestal ritten van minder dan 30min is dat normal en gezond?
En laatst heb ik mijn ECU reset en hem weer ingeleest. ik heb haar 20min stationer laten rijden en de temp klom tot bijna 90 maar de fan ging niet aan is ie kapot of is dat normal?
hier een thread met alle info
http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewto ... ontluchten
Oh en noch een vraag voor de experts
Mijn GTI blijft mestal onder de 90 graden. ik doe mestal ritten van minder dan 30min is dat normal en gezond?
En laatst heb ik mijn ECU reset en hem weer ingeleest. ik heb haar 20min stationer laten rijden en de temp klom tot bijna 90 maar de fan ging niet aan is ie kapot of is dat normal?
Klinkt als een prima werkende thermostaat.megator wrote: Mijn GTI blijft mestal onder de 90 graden. ik doe mestal ritten van minder dan 30min is dat normal en gezond?
En laatst heb ik mijn ECU reset en hem weer ingeleest. ik heb haar 20min stationer laten rijden en de temp klom tot bijna 90 maar de fan ging niet aan is ie kapot of is dat normal?
De fan slaat aan bij 95 of 98 graden, afhankelijk van het type motor.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Gister de klep uit de buis gehaald. En daarmee 1 deel van het probleem opgelost en nu begrijp ik waarom die heet werd;)
er kwam welgeteld nog geen 100 ML vocht uit druppen. was echt een heel klein plasje. ER zat dus gewoon VEEL te weinig in.. Dus ik ga zo ff bijvullen en ontluchten voor de 1e keer. En morgen nog 2 x doen en dan woensdag avond naar ze onderhoud adresje brengen.
gr
er kwam welgeteld nog geen 100 ML vocht uit druppen. was echt een heel klein plasje. ER zat dus gewoon VEEL te weinig in.. Dus ik ga zo ff bijvullen en ontluchten voor de 1e keer. En morgen nog 2 x doen en dan woensdag avond naar ze onderhoud adresje brengen.
gr
Net bijgevuld, alleen de kvs liep er net zo hard weer uit bij de slang naar de radiator. Het viel mij ook op dat er maar 1 schroef inzat (aan de onderkant) aan de bovenkant, zit er wel ruimte voor een schroef, maar deze lijkt afgebroken te zijn. Iemand een idee hoe dit dicht gemaakt kan worden.
Daarnaast rookte de motor een beetje ik vermoed dat dit komt door 'gemorste' kvs??
gr
Daarnaast rookte de motor een beetje ik vermoed dat dit komt door 'gemorste' kvs??
gr
Inderdaad.
Net geprobeerd de bout uit te boren. Was bijna klaar, breekt er een stuk staal af van het thermostaathuis. ARG!!!!!!!!!!!!. Maar ja. Degene gebeld die em op gaat knappen, en die komt em morgen met auto ambulance halen.. Dus dan wordt ie helemaal opgelapt. en als het goed is met de meeting weer een lekker rijdende AX..
gr
Net geprobeerd de bout uit te boren. Was bijna klaar, breekt er een stuk staal af van het thermostaathuis. ARG!!!!!!!!!!!!. Maar ja. Degene gebeld die em op gaat knappen, en die komt em morgen met auto ambulance halen.. Dus dan wordt ie helemaal opgelapt. en als het goed is met de meeting weer een lekker rijdende AX..
gr
Kon het gewoon niet laten.
Vanmiddag een nieuw thermostaathuis gehaald bij de sloop in de buurt.
Erop gezet en geprobeert.. En.... HIJ LEKT NIET MEER:D dus hij is en waterdicht en ff geprobeerd uiteraard. Bij een ritje van +/- 20 KM door stad en over snelweg liep ie op tot 95 graden. Echter geen fan... is dit normaal?????
Morgen dus wel met de auto naar de onderhoudsplek:D ik ben er echt heeel blij mee;D Was een goed gevoel om dit zelf rond te krijgen..:P
OW en ik heb goed ontlucht:
Volgooien, links achter open, zodra deze begon te stromen, moter af en dicht gedraaid, weer volgegeooid die op de radiotor open gedraaid, wachten tot deze stroom de en weer motor af en dichtgemaakt. Toen op het thermohuis opengedraaid, wachten tot deze begon te stromen (was meer spetteren) motor af en dichtgedraaid, en koelvloeistof niveau is mooi hoog in de tank:D ben dus echt heel blij dat dat iig gerepareerd is...
gr
Vanmiddag een nieuw thermostaathuis gehaald bij de sloop in de buurt.
Erop gezet en geprobeert.. En.... HIJ LEKT NIET MEER:D dus hij is en waterdicht en ff geprobeerd uiteraard. Bij een ritje van +/- 20 KM door stad en over snelweg liep ie op tot 95 graden. Echter geen fan... is dit normaal?????
Morgen dus wel met de auto naar de onderhoudsplek:D ik ben er echt heeel blij mee;D Was een goed gevoel om dit zelf rond te krijgen..:P
OW en ik heb goed ontlucht:
Volgooien, links achter open, zodra deze begon te stromen, moter af en dicht gedraaid, weer volgegeooid die op de radiotor open gedraaid, wachten tot deze stroom de en weer motor af en dichtgemaakt. Toen op het thermohuis opengedraaid, wachten tot deze begon te stromen (was meer spetteren) motor af en dichtgedraaid, en koelvloeistof niveau is mooi hoog in de tank:D ben dus echt heel blij dat dat iig gerepareerd is...
gr