Na diverse posts doorgelezen te hebben wil ik deze vraag toch even aan jullie voorleggen.
Ik heb een jaar geleden een AX type 1 (1991) gekocht. Hij heeft altijd gereden als een zonnetje. Met behulp van de berichten op dit forum heb ik, gelukkig op tijd, mijn contactslot vervangen (sleutel ging er moeilijk in, etc.).
Nu is mijn probleem als volgt; sinds een maand of twee wordt ik geteisterd door startproblemen. Hierbij hoor ik, als ik mijn contact omdraai (1 slag), mijn benzinepomp 'lopen' en hoor ik ook een 'tik' (van het relais?). Bij het doordraaien van het contact hoor ik de startmotor aanslaan. Het pobleem is dat de motor gewoon niet gaat lopen. Aanduwen lukt overigens altijd. In het geval dat aanduwen niet lukt doordat er niet genoeg snelheid is (duw m bijvoorbeeld in mijn eentje aan) en de motor maakt een 'slag', start de auto verder prima op de startmotor (weet niet of dit toeval is overigens).
Vervolgens heb ik op aanraden van iemand op een gegeven moment de ANWB gebeld. De monteur die langs kwam vertelde dat de connector die op de ontstekingsmodule zat gecorrodeerd was. Doordat er geen vonken waren bij het starten heeft hij de bobine doorgementen. Daarbij meette hij 0.5 volt en vertelde dat die in ieder geval niet kapot was. Vervolgens heeft hij de pinnen in de connector ingespoten met WD40 en alles terug geplaatst. Daarna deed de auto het weer perfect. Maar na twee dagen begint hij weer dezelfde problemen te vertonen.
Doordat ik op verschillende posts op dit forum heel erg veel verschillende dingen zie staan, zie ik door de bomen het bos niet meer

Wie kan mij helpen ?
Alvast heel erg bedankt,
M.vr.gr.
Jan-Jaap