Wolter aka Vlugge-Japie (AX 1.1 Spot Prestige & Renault

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Vlugge-Japie
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: ThuMar22, 2007 12:08:41 PM
Location: Hoogezand/Groningen

Wolter aka Vlugge-Japie (AX 1.1 Spot Prestige & Renault

Post by Vlugge-Japie »

Hoi Hoi

Ik ben al geruime tijd lid van de club maar ik heb nog nooit echt de tijd gehad om ff rond te snuffelen. Ik zal maar beginnen met me voor te stellen. Ben Wolter op de Dijk 27 jaar en woon in Hoogezand/Groningen. Mijn eerste auto kocht ik in 2000, 2 weken na het halen van mijn rijbewijs. Mijn vader was al jaren vaste klant bij een Citroën dealer, en zo rolde ik dus ook in het merk. Ik kocht bij het bedrijf een Axje uit 1987 een 11 re, veel mankementen aan gehad, en de garagehouder besloot de auto van me terug te kopen om me zo tegemoet te komen. Maar al voor dat ik de Ax uit 1987 kocht had ik al een geweldig mooie mint groene 1.1 spot prestige zien staan. Echt een moordbak. Mijn oma was in die tijd ook overleden, en door een erfenis, en 1000 gulden korting van het bedrijf kon ik de auto eidelijk kopen. In de jaren en maanden daarna heb ik in totaal voor ongeveer aan 3000 euro getuned, en alles via de dealer en alles origineel. In 2005 heb ik de auto verkocht, er was een probleem met de stroom, en na het tot 2 maal toe vervangen van de dynamo en accu besloot ik om een andere te kopen (Wat achteraf een slechte zet was. Er zat nl een korsluiting in het alarmsysteem.) Ik had mijn oog laten vallen op een Xsara uit 1997, maar na ongeveer een jaar had ik heimwee naar mijn AXje met de Xsara had ik niets, de Ax was me mijn alles, en ik heb toen :shock: ook de wereld afgezocht naar de toenmalige eigenaar. Gelukkig vondt ik hem, en hij was bereidt de auto te verkopen, maar wel voor het dubbele als waar ik hem voor aan de garage had verkocht. En daarbij zag hij er ook totaal niet meer uit, veel roest 1 wieldop weg GT bumper gesloopt kortom alles wat ik had geinvesteerd was in slechte staat. Maar liefde overwint alles dus toch gekocht, en gelijk afspraken gemaakt bij het schadebedrijf om alle roest weg te werken, en om mijn GT project af te maken. Via de club had ik een motorkap met booskijkers gekocht, en op de sloop heb ik een sideskirt setje gekocht. De roest laten verwijderen en laten spuiten kapot plaatwerk vervangen, sideskirts laten schuren en spuiten evenals de motorkap en alles in de metalic groene kleur. Hij ziet er nu super uit, alleen de bumpers moeten nog vervangen worden, en misschien dat ik de ramen ga blinderen. Er is echter 1 probleempje, ik heb nu ook mijn oog laten vallen op een leuke renault 5 uit 1988 die ik ook sinds kort in mijn bezit heb, en dezelfde behandeling wil geven als mijn AX.

Groeten Wolter

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

WELKOM

Post by MrBBQ »

Hallo Wolter,

Als nog welkom...


gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

Wat romantich, hij vind na jaren de liefde van zijn leven terug :wink: Welkom bij dé club!!!!
ImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM 8)

gaaf dat je je oude AX weer hebt terug weten te vinden 8) zonde dan dat die andere er blijkbaar niet zo zuinig op is geweest als dat je dat zelf was :(

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mooi verhaal en alsnog welkom.

Ik word nu wel erg benieuwd naar een foto van deze bijzondere AX ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Ik denk dat ik 'm mischien wel eens gezien heb. Mintgroen met gelaste booskijkers? Tijdje terug gezien in Veendam
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Welkom bij de club en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's.
Wat voor 5-je heb je gekocht?

Vlugge-Japie
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: ThuMar22, 2007 12:08:41 PM
Location: Hoogezand/Groningen

Post by Vlugge-Japie »

Browny wrote:Welkom bij de club en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's.
Wat voor 5-je heb je gekocht?
Ik heb een Renault 5 SL S6 uit maart 1988 gekocht. 180000 gelopen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Welkom Wolter!

En 5jes zijn ook superstoer :D

Vlugge-Japie
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: ThuMar22, 2007 12:08:41 PM
Location: Hoogezand/Groningen

Eindelijk foto's van Vlugge Japie's Ax

Post by Vlugge-Japie »

Hoi

Ik heb eindelijk digitale foto's van de Ax: Ik heb de achterbank, gordels en dergelijke er uit gehaald en voor in gelegd. Hij begon bij de ramen te roesten, dus pak ik gelijk maar de hele auto aan.

Image

Image

Image

Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

HUH!!!!!!!!!!! wat een apparte kleur, die ken ik nog niet, overgespoten????
Voor de rest, gave kar hoor 8)
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Vlugge-Japie
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: ThuMar22, 2007 12:08:41 PM
Location: Hoogezand/Groningen

Post by Vlugge-Japie »

CitroCin wrote:HUH!!!!!!!!!!! wat een apparte kleur, die ken ik nog niet, overgespoten????
Voor de rest, gave kar hoor 8)
Hoi

Nee hoor, is eigenlijk een huis tuin en keuken spot prestige. De kleur is origineel. De sideskirts en dergelijke heb ik er op laten zetten.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

blijft mooi dit soort hippe kleurtjes
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ziet er stoer uit!

Kom je trouwens ook naar de meeting?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Hoi !

Gna,.. nu zie ik ook gelijk de spot waar de bumpert op zou moeten komen :lol:

Ik zie dat je zelf postbode bent .... jouw collega's maken het moeilijk voor je :wink:

working on it !!!

Gaaf kappie trouwens !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Vlugge-Japie
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: ThuMar22, 2007 12:08:41 PM
Location: Hoogezand/Groningen

Post by Vlugge-Japie »

Heey Aad..

Helaas heb ik deze motorkap moeten verkopen.. was vergeten vogelpoep te verwijderen.. met als resultaat een rekening van bijna 300 euro.. en als je na gaat dat ik voor de kap en sideskirts al 800 euro verder was hahaha..

En ben ook geen postbode meer sinds januari 2009.. heb een vaste baan als dierverzorger..

Vlugge-Japie
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: ThuMar22, 2007 12:08:41 PM
Location: Hoogezand/Groningen

Nieuwe Update

Post by Vlugge-Japie »

Hoi Ax fans

De foto's kloppen allang niet meer.. de motorkap is inmiddels door vogelpoep aangevreten dat ik hem heb verkocht... de voorbumper had iemand bij mij in de flat een hekel aan en deze heeft hem aan gort gereden.. dus ook verkocht (wat er nog van over was). Verder vond mijn pup de bekleding foeilelijk dus heeft hij zich er aan te goed gedaan....

De oplossing
*Mijn oude motorkappie erop.
*Had nog een nieuwe voorbumper liggen (van aanrijding overgehouden)
*Nieuwe Volcane interieur gekocht en ingebouwd incl stuur.. en voel me
de koning ter rijk.. En rijden is nu een feest!!

Ik weet het ik nader nu al de 8000 euro grens met wat ik voor de auto heb uitgegeven.. maar 1 maal een Citroën altijd een Citroën hahaha

Post Reply