1.4....

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 49
Joined: MonSep03, 2007 9:40:18 PM
Location: middelharnis

1.4....

Post by remcotje »

past een 1.4 uit een peugeot 309 in mijn ax?
en wat moet er dan zoal aangepast worden???

mvg Remco
Groetjes:)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

tenzij het het oude type motor is hoef je nix aan te passen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kevin.broke wrote:tenzij het het oude type motor is hoef je nix aan te passen.
dat is naar mijn mening niet helemaal waar, maar wel gedeeltelijk;

je hoeft aan de techniek van de motor niets aan te passen, blok + injectie + versnellingsbak zou gelij kmoeten zijn..

ECHTER, je motorsteunen zijn heel anders, geen paniek! die kan je gewoon overschroeven..
Image

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 49
Joined: MonSep03, 2007 9:40:18 PM
Location: middelharnis

Post by remcotje »

kevin.broke wrote:tenzij het het oude type motor is hoef je nix aan te passen.
waar herken ik die aan het luchtfilter box is wel het zelfde of heeft er wat van af.... :shock:
Groetjes:)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

als ie een mooi zwart kleppendeksel heeft en het blok rechtop staat zoals bij de jouwe zit je goed. Zodra dat opvallend anders is is het niet de goeie.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Image
niet goed

Image
ook niet goed

Image
wél goed (let vooral op de zwarte delen, die toeters aan de achterkant mag je vergeten)

Image
ook goed.

Kijk ook hier eens

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 49
Joined: MonSep03, 2007 9:40:18 PM
Location: middelharnis

Post by remcotje »

[quote="kevin.broke"]

Image
ook goed.

Deze is het.. dus die zou er zo in moeten kunnen moet de kabelboom dan ook over of alleen de ecu over steken??

Mvg :P
Groetjes:)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik zou om problemen te voorkomen ook de hele motorkabelboom meenemen, dat is namelijk een los deel, staat niet in verbinding met de rest van de kabelboom. Er is namelijk een kans dat je met je huidige kabelboom net weer wat andere stekkeraansluitingen hebt zitten.

er zit wel een stekker die in verbinding staat met de rest van de kabelboom naar de auto toe, dit zijn of een drietal losse stekkers, of 1 ronde stekker. Welk je hebt is afhankelijk van het bouwjaar.

Deze stekker zit zo uit mn hoofd achteraan de motor, als je het plastic verhaal van je luchtfilter eruit haalt moet je het wel kunnen zien zitten.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik zou als ik zeker wist dat mijn eigen blok goed liep op het technische na juist alle electronica eromheen overzetten van het oude blok.. hoef je nl. ook geen kabels onnodig los te trekken enzo..

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

kevin.broke wrote:ik zou als ik zeker wist dat mijn eigen blok goed liep op het technische na juist alle electronica eromheen overzetten van het oude blok.. hoef je nl. ook geen kabels onnodig los te trekken enzo..
Dan ga je er voor het gemak van uit dat alle stekkers op het blok op beide kabelbomen identiek zijn, als dat niet het geval is kom je alsnog aan het klooien met omzetten van stekkers.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

IceByte wrote:
kevin.broke wrote:ik zou als ik zeker wist dat mijn eigen blok goed liep op het technische na juist alle electronica eromheen overzetten van het oude blok.. hoef je nl. ook geen kabels onnodig los te trekken enzo..
Dan ga je er voor het gemak van uit dat alle stekkers op het blok op beide kabelbomen identiek zijn, als dat niet het geval is kom je alsnog aan het klooien met omzetten van stekkers.
en dat kun je dus zien als je dus beide blokken eruit hebt en de stekkers van de kabelbomen kunt zien.

dus eerst goed kijken :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply