Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

uiteindelijk viel het mee hoeveel ik eraan hoefde te doen (A) haha

Zo had ik de afgezaagde wielkasten tijdelijk even opgelost:
Image
Image

En ja hij is naar de APK gegaan op die wielen, aangezien mijn spoorverbreders niet gebout zitten. (te lui voor)

Hij staat alleen nog steeds op deze manier naast het huis... :P Geen zin om te klussen, zal volgende week ook wel geen/zeer weinig tijd hebben dus arme ding zal er even zo bij staan :P De grijze fix ik (uitlaat er terug onder) en dan daarmee naar school volgende week.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

1keer is genoeg haha

slalom, hmmz, daar eens naar informeren dan! Heb je enig idee hoe het heet?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Ze noemen dat spul dempervulling, bij de ene zaak hebben ze het bv. van Silentsport en bij de andere weer van HGS of Pro-Circuit, maar als je bij een motorcrosszaak om dempervulling vraagt komt 't wel goed :D .

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

grietje wrote:uiteindelijk viel het mee hoeveel ik eraan hoefde te doen (A) haha

Zo had ik de afgezaagde wielkasten tijdelijk even opgelost:
Image
Image

En ja hij is naar de APK gegaan op die wielen, aangezien mijn spoorverbreders niet gebout zitten. (te lui voor)

Hij staat alleen nog steeds op deze manier naast het huis... :P Geen zin om te klussen, zal volgende week ook wel geen/zeer weinig tijd hebben dus arme ding zal er even zo bij staan :P De grijze fix ik (uitlaat er terug onder) en dan daarmee naar school volgende week.
Origineel GT-setje erop zetten en dan is ie af??
Of ga je 'm superbreed maken met trailerspatbordjes (speedway-style)??

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik weet nog niet wat ik met de spatborden ga doen :P Heb postert skirts liggen, grote kans dat dat het word. Maar als iemand wil lassen voor mij heb ik dat wel liever... we'll see!

Updateje, Blauwe loopt k*t.
Op de snelweg harder dan 120 is het gewoon eng, hij lijkt wel te gaan zweven, stuurt raar en ik heb t gevoel alsof ie ieder moment van de weg kan gaan. En met optrekken hort en schot ie en hij houd (weer eens) gigantisch in...


Maar de grijze loopt lekker ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

grietje wrote: Op de snelweg harder dan 120 is het gewoon eng, hij lijkt wel te gaan zweven, stuurt raar en ik heb t gevoel alsof ie ieder moment van de weg kan gaan.
ik doe mee !!! :x
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Mee

Post by MrBBQ »

DuFF wrote:
grietje wrote: Op de snelweg harder dan 120 is het gewoon eng, hij lijkt wel te gaan zweven, stuurt raar en ik heb t gevoel alsof ie ieder moment van de weg kan gaan.
ik doe mee !!! :x
Ik doe ook mee, lekker rustig rijden op snelweg.( jezus lijk wel eenoude man aan het worden.) :(

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:
grietje wrote: Op de snelweg harder dan 120 is het gewoon eng, hij lijkt wel te gaan zweven, stuurt raar en ik heb t gevoel alsof ie ieder moment van de weg kan gaan.
ik doe mee !!! :x
We hebben wel beide aan de achterdempers gekloot
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Staan je achterdempers niet veeeels te stug??
Stotteren en inhouden, verdeelkap/slechte kabels?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

slalombx wrote:Staan je achterdempers niet veeeels te stug??
Stotteren en inhouden, verdeelkap/slechte kabels?
die dempers zijn neit verstelbaar (gasdempers)
en het probleem was eerder niet.. maar ik ben met je eens dat het ergens in de dempers moet zitten.. had zelf ongeveer hetzelfde probleem en ik bleek nog een demper iets vaster te moeten draaien.. zal vh weekend de moordenaar es meeslepen naar almere..

stotteren/inhouden;
romy dr injectiehuis wordt asociaal vies.. echt gewoon totale oliebagger erin.. dus ik denk dat de sensor die erin zit dan teveel bedekt wordt en valse waardes aan gaat geven?
tis alleen de vraag, wrom wordtie zo vies.. ik zeg goedkope benzine, maar die mening wordt niet door iedereen gedeelt :P
Image

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Veel carterdruk....... denk ik, krijg je ook veel shit via de carterventilatie naar binnen.
Laat de cv eens in een oud olieblik uitkomen en kijk of het dan over is....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

slalombx wrote:Veel carterdruk....... denk ik, krijg je ook veel shit via de carterventilatie naar binnen.
Laat de cv eens in een oud olieblik uitkomen en kijk of het dan over is....
wat is de carter ventilatie?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

carterontluchtings-slang loopt van je kleppendeksel naar die plastic paddestoel.

daardoor loopt de carterdruk.

dit is dan ook weer je carter-ventilatie, want sommige mensen vervangen het systeem dat het naar die plastic paddestoel loopt, door een carter-luchtfiltertje.

als er te veel druk op staat, loopt er olie uit je kleppendeksel omhoog door je carteronluchting-slangetje in die plastic paddestoel, en dat komt dus in je injectiesysteempje.

(indien ik het hierboven fout heb uitgelegd, krijg je van mij een chupa Chupp :roll: :P )
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ok, cartetonluchting dus

Dan zit bij o.a. de DeTomaso Pantera standaard in een blik toch. Stond bij, klein olie verlies maar dat was te verwaarlozen. Heb trouwens al een tijdje niet echt naar mn injectie huis e.d. gekeken, ik had het tot ' het bot' schoongemaakt nmlk.

Zal dat eens proberen.
Marc zij nog, we hebben ook aan de ontsteking gezeten. Ik weet niet zo goed hoe het voelt als ie misfired maar, hij loopt zeker op koude start echt slecht, maar dat had ie hiervoor ook al een beetje (al 2/3 maandjes loopt ie de eerst stuk echt bagger, veel horten en stoten net alsof ik niet kan rijden. maar daarna als ie warm is was het weg)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

problemen

Post by MrBBQ »

grietje wrote:ok, cartetonluchting dus

Dan zit bij o.a. de DeTomaso Pantera standaard in een blik toch. Stond bij, klein olie verlies maar dat was te verwaarlozen. Heb trouwens al een tijdje niet echt naar mn injectie huis e.d. gekeken, ik had het tot ' het bot' schoongemaakt nmlk.

Zal dat eens proberen.
Marc zij nog, we hebben ook aan de ontsteking gezeten. Ik weet niet zo goed hoe het voelt als ie misfired maar, hij loopt zeker op koude start echt slecht, maar dat had ie hiervoor ook al een beetje (al 2/3 maandjes loopt ie de eerst stuk echt bagger, veel horten en stoten net alsof ik niet kan rijden. maar daarna als ie warm is was het weg)
Zijn de problemen nu reeds opgelost of zijn de problemen het zelfde.

gr Mr Dean :)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik ben er nog niet eens inde buurt geweest *schaam*

Hij staat gezellig bij de grijze al een week stil achter t huis. Grijze ook, maar tis daar vast gezellig tussen die 2.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo!!!!!

Marc heeft er zondag ff rondje in gereden en tot de conclusie gekomen dat ik me aanstel.. :lol:

Inprincipe niets mis mee, hoogstens beetje vaag uitgelijnd (toe-in) waardoor die zoekerig is. Verder liep ie bij hem natuurlijk gewoon super goed :P

Behalve de herrie die niet grappig is (en vooral een dikke boete waard is) dus ik ga even opzoek naar een standaard pijp/einddemper zodat ik hem wel kan gebruiken als ik aan het wachten ben op geld om de bromvlieg te (laten) vullen.

Toen we terug kwamen vond ie het wel nog ff nodig om een plas koelvloeistof achter te laten .... :roll: :roll:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

tsja, hij reed gewoon goed op glad asfalt!

maar ik kan me goed voorstellen dat hij op het slechte asfalt van de A59 heel erg eng gereden heeft want elk spoortje gingen die wielen achterna! :roll:

verder WAT EEN POKKE HERRIE! ik ben echt blij met mijn originele uitlaat
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

grietje wrote: om een plas koelvloeistof achter te laten .... :roll: :roll:
radiateurdop? :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Die blauwe leidingen en kapjes in de moterruimte is echt cool,

Leuk idee! Staan daar copyrights op?
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

Post Reply