Probleempje met de GTI...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Probleempje met de GTI...

Post by kevin.broke »

...zoals inmiddels bekend ben ik bezig met het werkend krijgen van een nieuw injectiesysteem. Nu heb ik m'n kabelboom zo aangepast dat ik de boel zonder al teveel moeite kan ompluggen, zodat ik binnen een halfuur weer normaal kan rijden met de originele setup of juist een poging tot afstellen kan doen met de megasquirt.

Nu heb ik ten behoeve van de Megasquirt grotere injectoren gemonteerd en hoopte dat de originele ECU zich hierop kon aanpassen. Dit lukte inderdaad prima, na een koude start (inlopen) met v??l grijze rook en een indringende benzinelucht begon ie na een tijdje gewoon goed te lopen en ook het verbruik is aardig normaal (in eerste instantie 1:13, daarna 1:14,5 op het laatste tankje).
Dit weekend niks meer met de megasquirt gedaan maar gewoon kilometers gemaakt. Nu viel het me al op dat ie soms ineens even een seconde inhield op de snelweg. Echter begon ie plotseling ook met afslaan bij het stoplicht of gewoon wanneer ik de koppeling intrap. Starten is daarna geen probleem, hij slaat direct en gewillig aan zoals altijd, en loopt direct weer netjes stationair.

De injectoren verdenkend heb ik gisteren de originele maar weer even teruggeplaatst en de motor opnieuw in laten regelen... maar hiermee was het v??l erger! Nu de grotere injectoren weer teruggeplaatst en het probleem is weer als vanouds.

Daarop de ECU maar even uitgelezen en alle bekabeling nagekeken, maar beide geeft geen enkele aanwijzing van wat er mis is. Ik heb ook de Megasquirt nog even aangesloten gehad om te kijken of de gasklep soms rare meetwaardes afgeeft ofzo, maar ook daar lijkt niks mis te zijn. Op megasquirt heeft ie vervolgens 30 minuten stationair gedraaid zonder problemen, doe ik dat met de originele ECU dan geef je 'm hooguit 5 minuten voor ie ineens (Dus zonder vantevoren raar stationair te lopen ofzo) af te slaan. Ook dan is opnieuw starten dus weer geen enkel probleem.

Ik weet 't niet meer, maar irritant is het wel.... heeft er iemand een idee...?

Sietse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonJan08, 2007 10:13:20 PM

Post by Sietse »

... megasquirt?? Wat moet dat voorstellen behalve een behoorlijk flinke vrouwelijke ejaculatie??

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Jij kijkt teveel pornofilms Sietse :lol:

programmeerbaar injectiesysteem.

Sietse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonJan08, 2007 10:13:20 PM

Post by Sietse »

Nooit t? veel... :wink:

En okee, zo'n ding. Ook wel eens een piggy bag/back :?: genoemd?? Dan snap ik je ja.

Succes ermee.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Geen piggyback. Piggyback houdt in dat je ?xtra injecteert bovenop je standaard injectie of gegevens overneemt van het originele injectiesysteem. Mijn originele injectiesysteem mag straks in de prullenbak (of naar een nieuwe eigenaar)...

Sietse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonJan08, 2007 10:13:20 PM

Post by Sietse »

OK, das duidelijk. Ben benieuwd hoe je motor loopt als alles goed werkt. Of dat stotterende stationair (wat de meeste GTI's hebben) dan weg is en hoe 't wagentje dan presteert.

Nogmaals succes, we horen het wel.

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Als ik het goed begrijp valt ie dus echt in 1x weg (dus geen gesputter voordat ie afslaat).

Als de bedrading echt helemaal in orde is, dan lijkt het wel de ontsteking te zijn die wegvalt. De BDP sensor of bobine zou ik dan ff vervangen voor een andere.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Geen gesputter nee. Waar het nou mee te maken had weet ik ook niet, want sinds gisteren doet ie het niet meer. Heb er een tankje V-power ingegooid ?n injectiereiniger en sindsdien lijkt het goed te zijn, al houdt ie nu weer een beetje in bij 5500 r/min. Ja en bij 7750, maar daar had ie eerder ook al last van :lol:

Heb sindsdien dus alweer 210 km gereden, dus het is ook niet zo dat het gewoon nog niet gebeurd is. Maar logisch vind ik het niet... Nou ja, ff hopen dat ie volhoudt tot de boel eraf kan :D

Post Reply