...zoals inmiddels bekend ben ik bezig met het werkend krijgen van een nieuw injectiesysteem. Nu heb ik m'n kabelboom zo aangepast dat ik de boel zonder al teveel moeite kan ompluggen, zodat ik binnen een halfuur weer normaal kan rijden met de originele setup of juist een poging tot afstellen kan doen met de megasquirt.
Nu heb ik ten behoeve van de Megasquirt grotere injectoren gemonteerd en hoopte dat de originele ECU zich hierop kon aanpassen. Dit lukte inderdaad prima, na een koude start (inlopen) met v??l grijze rook en een indringende benzinelucht begon ie na een tijdje gewoon goed te lopen en ook het verbruik is aardig normaal (in eerste instantie 1:13, daarna 1:14,5 op het laatste tankje).
Dit weekend niks meer met de megasquirt gedaan maar gewoon kilometers gemaakt. Nu viel het me al op dat ie soms ineens even een seconde inhield op de snelweg. Echter begon ie plotseling ook met afslaan bij het stoplicht of gewoon wanneer ik de koppeling intrap. Starten is daarna geen probleem, hij slaat direct en gewillig aan zoals altijd, en loopt direct weer netjes stationair.
De injectoren verdenkend heb ik gisteren de originele maar weer even teruggeplaatst en de motor opnieuw in laten regelen... maar hiermee was het v??l erger! Nu de grotere injectoren weer teruggeplaatst en het probleem is weer als vanouds.
Daarop de ECU maar even uitgelezen en alle bekabeling nagekeken, maar beide geeft geen enkele aanwijzing van wat er mis is. Ik heb ook de Megasquirt nog even aangesloten gehad om te kijken of de gasklep soms rare meetwaardes afgeeft ofzo, maar ook daar lijkt niks mis te zijn. Op megasquirt heeft ie vervolgens 30 minuten stationair gedraaid zonder problemen, doe ik dat met de originele ECU dan geef je 'm hooguit 5 minuten voor ie ineens (Dus zonder vantevoren raar stationair te lopen ofzo) af te slaan. Ook dan is opnieuw starten dus weer geen enkel probleem.
Ik weet 't niet meer, maar irritant is het wel.... heeft er iemand een idee...?
Probleempje met de GTI...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Geen gesputter nee. Waar het nou mee te maken had weet ik ook niet, want sinds gisteren doet ie het niet meer. Heb er een tankje V-power ingegooid ?n injectiereiniger en sindsdien lijkt het goed te zijn, al houdt ie nu weer een beetje in bij 5500 r/min. Ja en bij 7750, maar daar had ie eerder ook al last van
Heb sindsdien dus alweer 210 km gereden, dus het is ook niet zo dat het gewoon nog niet gebeurd is. Maar logisch vind ik het niet... Nou ja, ff hopen dat ie volhoudt tot de boel eraf kan
Heb sindsdien dus alweer 210 km gereden, dus het is ook niet zo dat het gewoon nog niet gebeurd is. Maar logisch vind ik het niet... Nou ja, ff hopen dat ie volhoudt tot de boel eraf kan