Voorbumper

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Voorbumper

Post by Beloved »

Waarschijnlijk ga ik deze week mijn eerste autootje kopen. Een zwarte Citroën AX 1.1i uit 1992. Nu wil ik graag een nieuwe stoere voorbumper. Weet iemand een internet site met deze bumpers?

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

Hoi Welkom alvast

Zoek je misschien zoiets ?
link

Succes.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

een standaard bumper van een GT(I) is ook een hele verbetering. En dan ben je voor ong. 40 a 50 euro klaar.
Zelf vind ik die bumper van hierboven niet passen bij een vierkant auto-tje, hij is veel te rond.
Je kan ook een bumper bestellen van Musketier. (zie wie = wie van Duff of Joost voor foto's)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Die van mp is mij ook wat over de top.

Hier staat een nette zwarte GT bumper te koop met gele mistlampen (zeldzaam!) :
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 61&start=0
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

Hij vroeg toch om een STOERE bumper....dat het wat over de top is...tja daar zijn de meningen over verdeeld...neem aan dat het een jonge jongen is en die houden vaak wel van over de top..... :wink:
Enne over smaken blijft altijd te twisten ....

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Zowel qua looks als qua portemonnee-impact is een GT-bumper een heel goed idee. Weet je tenminste ook zeker dat ie zonder rare aanpassingen past :)

Tip: zorg dat je er een vindt met het sleepoogkapje er nog bij.
Kijk uit, een Cactussssss

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

bluecalou wrote:Hij vroeg toch om een STOERE bumper....dat het wat over de top is...tja daar zijn de meningen over verdeeld...neem aan dat het een jonge jongen is en die houden vaak wel van over de top..... :wink:
Enne over smaken blijft altijd te twisten ....


Ik ben een meisje :) Het hoeft niet over de top..het moet gewoon een beetje een stoer autootje worden. Hij hoeft ook niet pers? zwart te zijn, ik kan 'm laten spuiten.

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Zo'n GT bumper is trouwens wel een optie..ziet er wel leuk uit. Iemand trouwens ook nog een tip voor een leuke uitlaat? Waarschijnlijk moet er onder mijn aankomende bakje ook een nieuwe uitlaat.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik zou voor de gt-bumper gaan... maar wat voor zwarte ax bedoel je, want als het die zwarte volcane is van hier binnen de club waar je op gereageerd hebt, die heeft al zo'n gt-bumper.
is het een ander model, dan kun je er altijd nog een gt-bumper voor zoeken, want dat past gewoon.

maar is het niet slimmer om te wachten tot je de auto daadwerkelijk hebt? dan kun je erna zoeken voor een bumper,

want mischien is de zwarte ax waar je voor gaat kijken helemaal niks, en stuit je opeens op een blauwe of een groene of een witte ax.... en dan zit je met een zwarte bumper.... :roll:

iig succes met de zoektocht naar een leuke ax, en KLIK HIER VOOR HANDIGE TIPS BIJ JE ZOEKTOCHT ! :wink:


wat betreft die uitlaat? kijk eerst is wat rond wat voor model uitlaat je wilt,

en daarna kun je gaan kiezen wat voor 'geluid' het moet produceren,

een zware brom, bij hoge of lage toeren.

of een hoge brom, bij hoge of lage toeren. ?

een knalpijp? of een schoorsteenpijp?

wil je een merk-uitlaat ? voorbeelden: remus, sebring, peco, powersprint.

of wil je een merkloze uitlaat? (hier valt de white-hooker uitlaat ook onder vind ik, gewoon lawaaierige uitlaten)

en wil je een stalen of een rvs uitlaat?

er zijn af en toe clubleden die hun sportuitlaat verkopen, de ene is al passend, de ander moet nog passend gemaakt worden.

dus hoever ben je bereid te gaan.

mischien een idee om is naar een meeting te gaan, en de verschillende uitvoeringen van sportuitlaatjes onder verschillende axjes te zien hangen, en ze te horen.

en, waar woon ongeveer? er woont vast wel een clublid ongeveer in de buurt met een sportuitlaat die vast wel een keertje in is voor een mini-meeting :idea:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

ghost88
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SunMar11, 2007 11:42:26 PM
Location: krimpen aan den ijssel
Contact:

Post by ghost88 »

Image

dit is mijn bumpertje.
ik heb m 2e hands, maar als je wilt weten hoe je eraan kan komen moet je het ff aan q10z vragen. van hem heb ik hem gekocht.
de mijne staat niet te koop. heb m zelf nog niet zo lang.
suc6 verder.

gr ghost

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Dat is wel een leuke bumper! De ax is trouwens vanaf vandaag van mij :) Heb 'm zostraks gekocht. Nog ? 150,- van de prijs afgeluld..moet ff een nieuw draagarmpje onder en de rem moet gangbaar worden gemaakt. En dus een nieuwe demper..en qua looks wil ik er dus een nieuwe voorbumper onder en vanbinnen wil ik er ook nog het 1 en ander aan doen.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Tijd voor een wie = wie ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Ja, alleen dan wil ik eigenlijk eerst ff een fotootje van mn axje..

Post Reply