Wat zijn dit nou weer voor grappen...?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wat zijn dit nou weer voor grappen...?
Nou heb ik mijn auto vorige week aangeboden voor de APK maar nu zijn er nog een paar dingen waarvoor ik nog even terug moet.
Maar nu dacht ik, kan zelf ook wel een en ander. Dus heb mijn ECU alvast gereset. Gewoon 10 min de stekker van de ECU afgehaald (zoals in de technische FAQ staat) Vervolgens weer aangesloten maar nu brandt ineens het motorstoring lampje constant, dat was eerst niet zo!
Volgens mij loopt 'ie voor een GTI niet slecht ofzo, tenminste na het inregelen...
Iemand idee?n? Lijkt mij niet helemaal fris...
Maar nu dacht ik, kan zelf ook wel een en ander. Dus heb mijn ECU alvast gereset. Gewoon 10 min de stekker van de ECU afgehaald (zoals in de technische FAQ staat) Vervolgens weer aangesloten maar nu brandt ineens het motorstoring lampje constant, dat was eerst niet zo!
Volgens mij loopt 'ie voor een GTI niet slecht ofzo, tenminste na het inregelen...
Iemand idee?n? Lijkt mij niet helemaal fris...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Bij die van mij dus niet. Vorig jaar wel overigens. Zit trouwens wel een nieuwe APK + grote beurt op, ze hebben in de garage de uitlaat vervangen, maar veel te laag gehangen
Ik heb gewoon geen tijd voor dat soort dingen als je 5 dagen in de week werkt.
Volgens mij zitten er nergens slangetjes los, zal vanavond eens beter kijken. Ben nu aan het werk.
Heb helaas geen reserve ECU (wel een reserve wilde chip)
Maar het lampje brandde voorheen niet, pas sinds gisteren, direct na het resetten...
Ik heb gewoon geen tijd voor dat soort dingen als je 5 dagen in de week werkt.
Volgens mij zitten er nergens slangetjes los, zal vanavond eens beter kijken. Ben nu aan het werk.
Heb helaas geen reserve ECU (wel een reserve wilde chip)
Maar het lampje brandde voorheen niet, pas sinds gisteren, direct na het resetten...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik doe er gemiddeld zes, dan heb je er wel tijd voorRob GT wrote:Bij die van mij dus niet. Vorig jaar wel overigens. Zit trouwens wel een nieuwe APK + grote beurt op, ze hebben in de garage de uitlaat vervangen, maar veel te laag gehangen
Ik heb gewoon geen tijd voor dat soort dingen als je 5 dagen in de week werkt.
geen storingen uitgelezen?Rob GT wrote:Volgens mij zitten er nergens slangetjes los, zal vanavond eens beter kijken. Ben nu aan het werk.
wild guess: ze hebben een ruk aan de lambdakabel gegeven bij het vervangen van de uitlaat?Rob GT wrote:Heb helaas geen reserve ECU (wel een reserve wilde chip)
Maar het lampje brandde voorheen niet, pas sinds gisteren, direct na het resetten...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Na de revisie van mijn GT ging deze toch echt branden omdat hij geen lambda signaal kreeg. Dit doordat die kabel half verteerd was.kevin.broke wrote:brandende lampje verklaart het niet. het lampje hoeft nl. niet te gaan branden als ie start zonder lambdasignaal.
dat deed die van Simoon nl. zelfs niet toen de hele lambdakabel om een aandrijfas was gewikkeld
haal de stekkers op je bak eens los en het lampje hoort te gaan branden.
Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
kevin.broke wrote:Een lambdastekker zit niet op je bak. De koelvloeistoftemperatuur bijvoorbeeld geeft w?l een lampje.
Verklaar anders eens waarom q01z, atmozz e.d. kunnen rijden zonder ECU-lampje?
Die heren hebben nl. helemaal geen lambdasonde
(en een cup-ecu ruikt niet in wat voor GTI hij geplaatst is)
Niet op je bak nee, maar hij hangt er wel boven. Als je je lambda uit je spruitstuk wil halen moet je de bedrading daar loshalen.
De heren die jij opnoemt hebben geen U9 GTI...
Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
met de FF-DF-08 viel prima te rijden zonder lambda.. liep alleen h??l netjes stationair, strak tegen de 1000 r/min aan, en met koude motor ging ie zwaaaar in lopen houden enzo, dan weet ie de brandstofhoeveelheid blijkbaar niet goed te regelen. Denk dat een Belgische GTI daar z'n klepjes en dingetjes voor heeft? Marc?
Lambda is doorgemeten door de monteur en goed bevonden.
Hij had trouwens wel een extra weerstandje weggelaten, had vanalles geprobeerd om het CO omlaag te krijgen maar zonder de kat lukte dat helaas dus niet meer. Ik heb deze nu weer geplaatst en de ECU opnieuw gereset. Storingslampje blijft nu uit. (gelukkig maar want mijn uitleesapparatuur is verdwenen) Lijkt ook beter te lopen nu, alleen zodra er iets stroom gaat gebruiken (verlichting, koelfan) dan krijgt ie het stationair wat moeilijker.
Kan ik daaruit opmaken dat je beter met lichten + radio aan kunt laten inlezen?
Ik citeer nog even de FAQ van Joost:
Hij had trouwens wel een extra weerstandje weggelaten, had vanalles geprobeerd om het CO omlaag te krijgen maar zonder de kat lukte dat helaas dus niet meer. Ik heb deze nu weer geplaatst en de ECU opnieuw gereset. Storingslampje blijft nu uit. (gelukkig maar want mijn uitleesapparatuur is verdwenen) Lijkt ook beter te lopen nu, alleen zodra er iets stroom gaat gebruiken (verlichting, koelfan) dan krijgt ie het stationair wat moeilijker.
Kan ik daaruit opmaken dat je beter met lichten + radio aan kunt laten inlezen?
Ik citeer nog even de FAQ van Joost:
- Motor starten en overal vanaf blijven (beslist geen gas geven). Als ie afslaat gewoon weer proberen.
Kan het niet zijn dat ie de eerste keer niet helemaal klaar was met inlezen?
Heb ik wel's gehad, liep de AX oa stationair veels te hoog.
Om de ecu 100% te resetten moet je het signaalstekkertje 20 seconde kortsluiten op een massapunt, was een tip van Sohail op het Citro forum.
Ik heb trouwens de radio altijd aan bij het inlezen, om de zenders opnieuw in te regelen...
Heb ik wel's gehad, liep de AX oa stationair veels te hoog.
Om de ecu 100% te resetten moet je het signaalstekkertje 20 seconde kortsluiten op een massapunt, was een tip van Sohail op het Citro forum.
Ik heb trouwens de radio altijd aan bij het inlezen, om de zenders opnieuw in te regelen...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Morgen eerst maar eens terug naar de garage om de uitlaat goed vast te zetten (deze ligt letterlijk op de stabilisatorstang, en dat rijdt niet lekker) en dan kan ik ook meteen beter luisteren naar wat de motor doet. Misschien dat ik hem dan nog een keer ga resetten.
Heb nu een weekje lekker vrij dus vast wel een paar vrije uurtjes.
Ik heb trouwens geen multimeter of zoiets, zou misschien wel handig zijn Maar dan nog heb ik geen idee wat ik ermee zou moeten doen...
Heb nu een weekje lekker vrij dus vast wel een paar vrije uurtjes.
Ik heb trouwens geen multimeter of zoiets, zou misschien wel handig zijn Maar dan nog heb ik geen idee wat ik ermee zou moeten doen...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM