Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Het gaat puur om dat deze nu bij de high-mileage jongens hoort ;)

AX die erbij gekomen is is niet van mezelf, maar is een 10E project waar al een 1.4 motor in hing die niet wilde lopen (electronica brak aangesloten). Gaan we wat aan doen en misschien zo nu en dan weer eens een circuit mee onveilig maken.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

update: de 10E is alweer weg.
Wel heb ik een AX GT in de familie (de XK-06-XH maar dat was al bekend). Gisteren en zaterdag eens zo'n 600 km mee gereden (onderdelen halen voor de 1.5d die momenteel wat nieuwe onderstelstukken krijgt en ff stappen). Autootje gaat echt als de brandweer, dat ze hard lopen weet ik maar om vanaf 130 t/m 205 km/h op de klok een voluit accelererende BMW X5 3.0d op te duwen had ik niet echt verwacht (aan de bestuurder: houd in het vervolg je roet bij je) :D Meteen maar even een fotootje geknipt van de wijzer op 200 km/h voor ik weer bijdehand commentaar krijg en vervolgens behoorde een Mazda MX3 V6 in een stoplichtsprintje ook meteen tot de verliezers (dat kostte wel flink wat moeite trouwens - gelukkig had ik echt helemaal niks bij me, zelfs geen achterbank en een bijna lege tank :P was nog een zeldzaam jonge MX3 ook, afgeleverd 02-'99) en met die twee voorvallen is alweer duidelijk dat zo'n autootje helemaal niet goed is voor m'n rijbewijs.

Morgen is de diesel weer klaar en dan houd ik het daar voorlopig bij :)
Heb daarnaast nog een net uitziende vroege zwarte 3-deurs AX 14 RD gekregen (ja precies!) met een kapotte motor, weet nog niet wat ik daarmee ga doen :D Is nu geschorst iig.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

kevin.broke wrote:Heb daarnaast nog een net uitziende vroege zwarte 3-deurs AX 14 RD gekregen (ja precies!) met een kapotte motor, weet nog niet wat ik daarmee ga doen :D Is nu geschorst iig.
wat dacht je van eerst is foto's plaatsen :)
kevin.broke wrote:Meteen maar even een fotootje geknipt van de wijzer op 200 km/h voor ik weer bijdehand commentaar krijg.
en die foto zien we dan ook graag hier verschijnen 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ik ben alweer in staat om een bijdehandte opmerking te plaatsen.... :P

Plaats de foto's dan als je ze zegt te hebben :wink:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

oh plaats maar hoor. anders rijd je een keer een stukje mee?

foto's staan op m'n gsm, met blauwtand. heb alleen blauwtand in m'n pc thuis en niet bij m'n ouders, dus dat is wat onpraktisch...

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

GPS: precies 190 km/h (op de A30). op de teller is dat 207 km/h, vanaf teller-190 gaat 't wel verdomd moeilijk zonder windscherm in de vorm van een BMW X5 voor je :lol:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Wil je zo graag van je roze papiertje af??? :shock:

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Nee, maar was wel even benieuwd waarom deze zo hard loopt en hoe hard dan precies. Onder de streep loopt ie dus eigenlijk helemaal niet harder dan de 08 deed, maar heeft ie alleen meer tellerafwijking :lol:

Overigens durf ik iets beter als ik een hoop andere auto's met een rotvaart zie rondrijden :)

Stephan
AX driver
AX driver

Post by Stephan »

hey Kevin, ik weet wat er aan de hand is met saxo.

lekke uitlaat...

dat was de demper die niet lang meer mee ging volgens groenen in cothen, dacht eerst dat hij schokdempers bedoelde.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

kijk kijk, ben je daar ook weer achter.

ik heb wat foto's! wat betreft de GT:
Image
dit was dus niet helemaal plankgas, maar ik ga niet continu op de teller lopen staren ?n het stuur loslaten om m'n gsm te pakken en nog een paar foto's te maken bij dit soort snelheden... deze is dus overdag gemaakt, op de A9 van Haarlem ri. Amsterdam. Als ik me niet vergis heb ik daar ook nog licht bergop. Had dus wel een X5 voor me.

wat betreft de diesel:
Image
Image
met recht een gare aandrijfas te noemen. LET DUS OP voor de diesel moet ie er zo uitzien!! (zie onderstaande foto).

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Nieuwsflits: 1.5D gaat weg ivm schade, AX 1.4 TRS komt ervoor in de plaats en gaat op LPG lopen.
En de GT heeft z'n eerste bonnetjes al gescoord (gelukkig niet met mij achter 't stuur :P) en krijgt als beloning een Devil spaghettispruitstuk :lol:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

kevin.broke wrote:Nieuwsflits: 1.5D gaat weg ivm schade, AX 1.4 TRS komt ervoor in de plaats en gaat op LPG lopen.
En de GT heeft z'n eerste bonnetjes al gescoord (gelukkig niet met mij achter 't stuur :P) en krijgt als beloning een Devil spaghettispruitstuk :lol:
Kijk, da's goed nieuws (behalve dat van de 1.5D). Zusje van Goof doet het dus goed ;) Goof zelf ook. Gisteren weggebracht voor de APK en ze liep nog steeds erg goed. Ben benieuwd naar de TRS straks op gas.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Druk druk druk druk druk...

behoefte aan een grotere auto.. onder voorbehoud van acceptabele bouwkundige staat huisje gekocht.. een XM gaat 't worden.. TRS gelukkig goed door kunnen verkopen aan Michel & Aad..

verder geen tijd om uit te leggen :)

Massul!

Guyver
AX Starter
AX Starter

:)

Post by Guyver »

Grappig;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

net nog ff een sprintje getrokken met de GT: Op de N230 tegen een hier wel bekende R5 GTE...

wie er sneller is blijft onbepaald. Doortrekken van 40 tot op de 190 km/h en we konden allebei geen meters maken, ging exact gelijk op... komisch :D

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

dan loopt je GT supergoed, het gte-tje slecht, of sjoerd zat te slapen.
Ik heb diverse GT's gereden maar nog geen eentje meegemaakt die zo snel was als Sjoerd's GTE-tje.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Browny wrote:dan loopt je GT supergoed, het gte-tje slecht, of sjoerd zat te slapen.
Ik heb diverse GT's gereden maar nog geen eentje meegemaakt die zo snel was als Sjoerd's GTE-tje.
Dat zijn die Kevin toch altijd. Duh! :wink:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

vraag het maar eens aan Sjoerd dan. GTE'tje loopt prima, krijgt binnenkort zelfs een snelle nokkenas en chip.

We stonden nog ff te praten, en kwamen elkaar al tegen op de A2, ik volgde dus al duwend de N230 op, en zodra we de bocht rechtsaf door waren ging het gas erop. Ik moest m'n best doen maar kon goed bijhouden en liep zelfs een beetje in, hij schoof daardoor op naar rechts en vanaf het moment dat ik volle wind kreeg kon ik niet dichterbij komen, maar hij ook geen afstand maken.

Hij gaf het zelf toe: Hij kon echt niet harder dan ie deed... en ik gaf 't ook toe, want ik had ook niks meer over en heb 'm in 2 en 3 zelfs doorgejankt tot zo'n 6800 r/min. En dat met een originele (maar katloze) GT... Spaghetti is eronderuit want dan drinkt ie ineens een stuk meer.

Maar goed, dat jullie je motortje allemaal niet op orde hebben, daar kan ik niks aan doen... Kan je allemaal een grote mond hebben maar heb van geen van jullie nog 200 km/h-foto's gezien :lol:
Weet verder van 2 GT-injecties die ook 200 op de klok of meer haalden met de originele 1.4: Die van Jeri?l en mijn oude XK-08-XH.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

kevin.broke wrote:Weet verder van 2 GT-injecties die ook 200 op de klok of meer haalden met de originele 1.4: Die van Jeri?l en mijn oude XK-08-XH.
Toen nog met kat en standaard spruitstuk, ik weet niet of het open luchtfilter er toen al op zat(ik geloof van wel). Het was in Frankrijk, en Hester is mijn getuige, die zat er naast :lol:
Image Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Bossie wrote:
kevin.broke wrote:Weet verder van 2 GT-injecties die ook 200 op de klok of meer haalden met de originele 1.4: Die van Jeri?l en mijn oude XK-08-XH.
Toen nog met kat en standaard spruitstuk, ik weet niet of het open luchtfilter er toen al op zat(ik geloof van wel). Het was in Frankrijk, en Hester is mijn getuige, die zat er naast :lol:
Precies. Open luchtfilter had je al, want die blafte zo lekker door de straatjes van Parijs, remember? ;)

Post Reply