Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Mja maar het blijft tegen zitten. Nu blijken 15" 6.5J ET15 wielen weer niet te passen. Lopen klem tegen de draagarm van de achteras. :?

Volgens mij begin ik de nadelen te zijn van mijn ZAXO Rallye. (ZX, AX, Saxo, 106) Mixed car.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Mark wrote:Mja maar het blijft tegen zitten. Nu blijken 15" 6.5J ET15 wielen weer niet te passen. Lopen klem tegen de draagarm van de achteras. :?

Volgens mij begin ik de nadelen te zijn van mijn ZAXO Rallye. (ZX, AX, Saxo, 106) Mixed car.


het loopt aan de binnenkant van je draagarm? of van je wielkast aan de binnenzijde?
en als je er dan 5mm tussenstopt? of komtie dan weer aan de buitenzijde?
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

6.5j moet gewoon goed kunnen passen.
Ff op de Et waarde van de velg letten, anders moet je toch weer spacers gebruiken :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Daar zit um het probleem juist. ET15 zou moeten passen. Niet dus. En ik wil die wielen wel zo dicht mogelijk naar binnen hebben. Anders krijg je weer aan de andere kant aanlopers. 4gaats ombouw. :roll: Pfff. Gelukkig is het onderstel zelf in orde nu.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

originele Saab velgjes (4.5J x 15") met 165/50x15 banden (Y)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

zie het saxoforum, moeten inderdaad dus wel 5mm spacers tussen :wink: ik zou zeggen probeer er voor de zekerheid 2 te lenen en dan proberen we het nog een keer.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Het niet passen van de ET15 velgen is opgelost.
Waren dus idd verkeerde trommels. Nu zitten de goeie erop en begint eindelijk alles te passen.

Gisteren twee 15" velgen bij chris opgehaald om even te testrijden. (thx chris). En dat ging in het begin weer niet helemaal goed. Met 2 personen bij iedere hobbel aanlopen.

Dus maar even aan mijn oom laten zien die het nogal eens grof kan oplossen. Blok hout tegen het wiel en met bandenlichters de hele caroserie 0.5 tot 1cm verder naar buiten getrokken. Nu is links achter probleem vrij. Rechts achter hoor ik heel af en toe nog wel eens. Maar zie het maar te vinden.

Dus alles weer getectyleerd... En waar het aanloopt zou het zwart dan weer weg moeten zijn. Zwaar aanlopen is het gelukkig niet meer... Op de banden zie je bijna niets. Met 195 is het gewoon het probleem dat de auto richting het dak smaller toe gaat lopen en dat daar je wiel tegen aan gaat lopen. 195 is wel echt het MAXIMUM. 4 personen rijden kun je vergeten.

Maar het staat wel gaaf! De aankomende week(jes) de laatste problemen oplossen en dan nieuwe velgen en banden aanschaffen. Wat foto's:

Image

Image

Image

Van achter gezien is het wel een heel stoer gezicht...

Image

En ja zoals te zien het ken net(niet).

Image

Image
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

goei bezig Mark!

wel gaaf dat jij steeds op verschillende setjes velgen rijdt :lol:

maar mooi dat het nu iig gedeeltelijk opgelost is!
overigens lopen de meeste verlaagde axjes zoiezo wel aan met 2 mensen achterin, ongeacht het formaat vd velgen/banden...

mijn blauwe 1.0 liep ook een keer gewoon flink aan in alle bochten en elke lichte glooing in de weg! en daar zat toen 165/65/R14 onder :roll:

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Idd deze week iedere avond andere wielen eronder gehad.

Heb nu ook echt serieus last van mijn polsen... Met de wielsleutel iedere keer die bouten loshalen... pfff. Die bouten zitten soms echt te vast... En dat binnen 1 dag rijden. En die sleutel duwt dan keihard in je handen iedere avond weer... Dat ga je voelen. (en ben wel wat gewent)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

Mark wrote:Idd deze week iedere avond andere wielen eronder gehad.

Heb nu ook echt serieus last van mijn polsen... Met de wielsleutel iedere keer die bouten loshalen... pfff. Die bouten zitten soms echt te vast... En dat binnen 1 dag rijden. En die sleutel duwt dan keihard in je handen iedere avond weer... Dat ga je voelen. (en ben wel wat gewent)


mark, zonder dollen;
www.biesheuvel.nl
-monteursproducten
en dan die sparco handschoentjes!
scheelt HEEL veel met sleutelen, zeker aan je onderstel
(wel de zware nemen, niet die voor fijn (dus die rood/zwarte van +-30,-)

gr,

marc

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

Je hebt je AX dus serieus al 6 jaar??????? Wow, jij bent een echte die-hard!!! RESPECT!!! En super project om te volgen trouwens!!
ImageImage

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Jah eindelijk nieuwe velgen en nieuwe banden eronder.

Na wikken en wegen toch voor de Enzo H gekozen. Staan bij velgenland voor 495 op de site. Wordt er 405 afgerekend. Volgens mij waren ze in de war met de voorruit betaling. :P

Toyo bandjes bij autobandenmarkt.nl besteld. En die zijn er gratis bij velgenland onder gegooid. Montage, ventielen, balanceren. Op zich wel netjes. En 16 nieuwe bouten. !! Vooral dat 16 Nieuwe bouten ipv 12 !!.

Mja met 3 slotbouten. Ben er 1 kwijt. :?

Maar goed ik kan super relaxed sturen. Gaat zoveel lichter dan met die oude velgen. Niet normaal. Lijkt wel of ik stuur bekrachting heb.

Zat vandaag niet helemaal mee... Ging vanmorgen de velgen halen. Rij op de snelweg... Km teller opeens dood. Blijkt dat doorgeef ding op de vbak kapot. Gebroken. Gelukkig stond mijn strip 106 er nog. En dat paste. Meteen die bibberende meter opgelost. :)

Nu wat foto's van de velgen. Het loopt helaas rechts achter nog aan. Links helemaal niet. Vaag. Typische AX vaagheid. Maar alles is al zover uitgebogen...

Zijn Bilstein B8 sprintdempers onderweg. Ben ik hoop ik van het gezeik af.

Image

Image

Image

Ow ja... Ook de remmen ff opnieuw rood gespoten. :D
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

GEILHEID :shock: , icm de kleur van je auto en die agressieve striping op de zijkant, staan die velgen echt goed !!!

goeie keuze mark !

offtopic
in jouw sideskirts lopen een soort inkepingen, over de lengte, ook op dat skirt-deel op je deur, was dit al? of heb je dit aangepast in de standaard skirts? :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

@ Duff! Thx!

En over die sideskirts. Dit was de meest basis AX. Deze had dus geen sideskirts. Had rechte wielkassen. Deze set heb ik 4jaar terug gemonteerd. Toen overgenomen via marktplaats. Was een nieuwe set met wel echte Citroen stickers aan de achterkant. Een soort aftermarket sideskirt set. Ramp om te monteren zonder die klikdingen.

En voor de geintereseerden. Dit was stuk gegaan van het kmteller systeem. Zit op je vbak gemonteerd. Asje waar het tandwiel aanvast zit was afgebroken. Dus ja dan doet je teller het niet meer.

Dus overgezet van de 106. Inclusief de 106 teller kabel. Probleem opgelost. En het trilprobleem opgelost.

Image
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ziet er super uit!

Het waren niet de velgen waar ik op gestemd hebt, maar moet zeggen, deze passen echt perfect onder jouw AX.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Mark wrote:Zijn Bilstein B8 sprintdempers onderweg. Ben ik hoop ik van het gezeik af.

[img]plaatje[/img]

[img]plaatje[/img]

[img]plaatje[/img]

Ow ja... Ook de remmen ff opnieuw rood gespoten. :D


Die velgens wil(de) ik ook.. :shock: hoeveel inch is dit?
Last edited by Bas_S on SunJul15, 2007 12:03:04 AM, edited 1 time in total.
Altijd meer PK's dan jou!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Heel netjes, stiekem ook niet anders verwacht gezien hier een ax staat met exact dezelfde velgen ;)

bas, deze zijn 15"

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

geen woorden voor Mark, wat een PERFECTE keuze!!
echt super mooi.. niets meer aan doen ;)
Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Even opletten met die tellerkabel aansluiting op de V.bak. als je de bedrading en ecu van de 106 nog wilt verkopen hoort de baksensor erbij. de ecu heeft een aansluiting voor baksignaal en geeft ook vrolijk een foutcode als je de boel niet aansluit. Dus misschien maar een keer een modelletje zonder connector erop zetten.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

PeterM wrote:Even opletten met die tellerkabel aansluiting op de V.bak. als je de bedrading en ecu van de 106 nog wilt verkopen hoort de baksensor erbij. de ecu heeft een aansluiting voor baksignaal en geeft ook vrolijk een foutcode als je de boel niet aansluit. Dus misschien maar een keer een modelletje zonder connector erop zetten.

P. :)


Die baksensor van de AX en 106 zijn identiek. Ik vroeg me al af waar die stekker voor was. Ik dacht dat voor bijvoorbeeld de saxo was die geen tellerkabel meer heeft.

Bij mij werkt alles nu weer perfect. Als iemand die kabelboom wil overnemen en het toch "what you see is what you get". Ze mogen altijd eerst komen kijken voordat ze kopen. :)

De 106 staat nu op achter veilig op een karretje en voor op pootjes. Komt binnenkort iemand het onderblok ophalen. En dan kan ik ook beginnen met strippen van de wagen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply