Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS
Moderator: webmasters
Mja maar het blijft tegen zitten. Nu blijken 15" 6.5J ET15 wielen weer niet te passen. Lopen klem tegen de draagarm van de achteras.
Volgens mij begin ik de nadelen te zijn van mijn ZAXO Rallye. (ZX, AX, Saxo, 106) Mixed car.
Volgens mij begin ik de nadelen te zijn van mijn ZAXO Rallye. (ZX, AX, Saxo, 106) Mixed car.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
het loopt aan de binnenkant van je draagarm? of van je wielkast aan de binnenzijde?Mark wrote:Mja maar het blijft tegen zitten. Nu blijken 15" 6.5J ET15 wielen weer niet te passen. Lopen klem tegen de draagarm van de achteras.
Volgens mij begin ik de nadelen te zijn van mijn ZAXO Rallye. (ZX, AX, Saxo, 106) Mixed car.
en als je er dan 5mm tussenstopt? of komtie dan weer aan de buitenzijde?
Daar zit um het probleem juist. ET15 zou moeten passen. Niet dus. En ik wil die wielen wel zo dicht mogelijk naar binnen hebben. Anders krijg je weer aan de andere kant aanlopers. 4gaats ombouw. Pfff. Gelukkig is het onderstel zelf in orde nu.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Het niet passen van de ET15 velgen is opgelost.
Waren dus idd verkeerde trommels. Nu zitten de goeie erop en begint eindelijk alles te passen.
Gisteren twee 15" velgen bij chris opgehaald om even te testrijden. (thx chris). En dat ging in het begin weer niet helemaal goed. Met 2 personen bij iedere hobbel aanlopen.
Dus maar even aan mijn oom laten zien die het nogal eens grof kan oplossen. Blok hout tegen het wiel en met bandenlichters de hele caroserie 0.5 tot 1cm verder naar buiten getrokken. Nu is links achter probleem vrij. Rechts achter hoor ik heel af en toe nog wel eens. Maar zie het maar te vinden.
Dus alles weer getectyleerd... En waar het aanloopt zou het zwart dan weer weg moeten zijn. Zwaar aanlopen is het gelukkig niet meer... Op de banden zie je bijna niets. Met 195 is het gewoon het probleem dat de auto richting het dak smaller toe gaat lopen en dat daar je wiel tegen aan gaat lopen. 195 is wel echt het MAXIMUM. 4 personen rijden kun je vergeten.
Maar het staat wel gaaf! De aankomende week(jes) de laatste problemen oplossen en dan nieuwe velgen en banden aanschaffen. Wat foto's:
Van achter gezien is het wel een heel stoer gezicht...
En ja zoals te zien het ken net(niet).
Waren dus idd verkeerde trommels. Nu zitten de goeie erop en begint eindelijk alles te passen.
Gisteren twee 15" velgen bij chris opgehaald om even te testrijden. (thx chris). En dat ging in het begin weer niet helemaal goed. Met 2 personen bij iedere hobbel aanlopen.
Dus maar even aan mijn oom laten zien die het nogal eens grof kan oplossen. Blok hout tegen het wiel en met bandenlichters de hele caroserie 0.5 tot 1cm verder naar buiten getrokken. Nu is links achter probleem vrij. Rechts achter hoor ik heel af en toe nog wel eens. Maar zie het maar te vinden.
Dus alles weer getectyleerd... En waar het aanloopt zou het zwart dan weer weg moeten zijn. Zwaar aanlopen is het gelukkig niet meer... Op de banden zie je bijna niets. Met 195 is het gewoon het probleem dat de auto richting het dak smaller toe gaat lopen en dat daar je wiel tegen aan gaat lopen. 195 is wel echt het MAXIMUM. 4 personen rijden kun je vergeten.
Maar het staat wel gaaf! De aankomende week(jes) de laatste problemen oplossen en dan nieuwe velgen en banden aanschaffen. Wat foto's:
Van achter gezien is het wel een heel stoer gezicht...
En ja zoals te zien het ken net(niet).
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
goei bezig Mark!
wel gaaf dat jij steeds op verschillende setjes velgen rijdt
maar mooi dat het nu iig gedeeltelijk opgelost is!
overigens lopen de meeste verlaagde axjes zoiezo wel aan met 2 mensen achterin, ongeacht het formaat vd velgen/banden...
mijn blauwe 1.0 liep ook een keer gewoon flink aan in alle bochten en elke lichte glooing in de weg! en daar zat toen 165/65/R14 onder
wel gaaf dat jij steeds op verschillende setjes velgen rijdt
maar mooi dat het nu iig gedeeltelijk opgelost is!
overigens lopen de meeste verlaagde axjes zoiezo wel aan met 2 mensen achterin, ongeacht het formaat vd velgen/banden...
mijn blauwe 1.0 liep ook een keer gewoon flink aan in alle bochten en elke lichte glooing in de weg! en daar zat toen 165/65/R14 onder
Idd deze week iedere avond andere wielen eronder gehad.
Heb nu ook echt serieus last van mijn polsen... Met de wielsleutel iedere keer die bouten loshalen... pfff. Die bouten zitten soms echt te vast... En dat binnen 1 dag rijden. En die sleutel duwt dan keihard in je handen iedere avond weer... Dat ga je voelen. (en ben wel wat gewent)
Heb nu ook echt serieus last van mijn polsen... Met de wielsleutel iedere keer die bouten loshalen... pfff. Die bouten zitten soms echt te vast... En dat binnen 1 dag rijden. En die sleutel duwt dan keihard in je handen iedere avond weer... Dat ga je voelen. (en ben wel wat gewent)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
mark, zonder dollen;Mark wrote:Idd deze week iedere avond andere wielen eronder gehad.
Heb nu ook echt serieus last van mijn polsen... Met de wielsleutel iedere keer die bouten loshalen... pfff. Die bouten zitten soms echt te vast... En dat binnen 1 dag rijden. En die sleutel duwt dan keihard in je handen iedere avond weer... Dat ga je voelen. (en ben wel wat gewent)
www.biesheuvel.nl
-monteursproducten
en dan die sparco handschoentjes!
scheelt HEEL veel met sleutelen, zeker aan je onderstel
(wel de zware nemen, niet die voor fijn (dus die rood/zwarte van +-30,-)
gr,
marc
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Jah eindelijk nieuwe velgen en nieuwe banden eronder.
Na wikken en wegen toch voor de Enzo H gekozen. Staan bij velgenland voor 495 op de site. Wordt er 405 afgerekend. Volgens mij waren ze in de war met de voorruit betaling.
Toyo bandjes bij autobandenmarkt.nl besteld. En die zijn er gratis bij velgenland onder gegooid. Montage, ventielen, balanceren. Op zich wel netjes. En 16 nieuwe bouten. !! Vooral dat 16 Nieuwe bouten ipv 12 !!.
Mja met 3 slotbouten. Ben er 1 kwijt.
Maar goed ik kan super relaxed sturen. Gaat zoveel lichter dan met die oude velgen. Niet normaal. Lijkt wel of ik stuur bekrachting heb.
Zat vandaag niet helemaal mee... Ging vanmorgen de velgen halen. Rij op de snelweg... Km teller opeens dood. Blijkt dat doorgeef ding op de vbak kapot. Gebroken. Gelukkig stond mijn strip 106 er nog. En dat paste. Meteen die bibberende meter opgelost.
Nu wat foto's van de velgen. Het loopt helaas rechts achter nog aan. Links helemaal niet. Vaag. Typische AX vaagheid. Maar alles is al zover uitgebogen...
Zijn Bilstein B8 sprintdempers onderweg. Ben ik hoop ik van het gezeik af.
Ow ja... Ook de remmen ff opnieuw rood gespoten.
Na wikken en wegen toch voor de Enzo H gekozen. Staan bij velgenland voor 495 op de site. Wordt er 405 afgerekend. Volgens mij waren ze in de war met de voorruit betaling.
Toyo bandjes bij autobandenmarkt.nl besteld. En die zijn er gratis bij velgenland onder gegooid. Montage, ventielen, balanceren. Op zich wel netjes. En 16 nieuwe bouten. !! Vooral dat 16 Nieuwe bouten ipv 12 !!.
Mja met 3 slotbouten. Ben er 1 kwijt.
Maar goed ik kan super relaxed sturen. Gaat zoveel lichter dan met die oude velgen. Niet normaal. Lijkt wel of ik stuur bekrachting heb.
Zat vandaag niet helemaal mee... Ging vanmorgen de velgen halen. Rij op de snelweg... Km teller opeens dood. Blijkt dat doorgeef ding op de vbak kapot. Gebroken. Gelukkig stond mijn strip 106 er nog. En dat paste. Meteen die bibberende meter opgelost.
Nu wat foto's van de velgen. Het loopt helaas rechts achter nog aan. Links helemaal niet. Vaag. Typische AX vaagheid. Maar alles is al zover uitgebogen...
Zijn Bilstein B8 sprintdempers onderweg. Ben ik hoop ik van het gezeik af.
Ow ja... Ook de remmen ff opnieuw rood gespoten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
GEILHEID , icm de kleur van je auto en die agressieve striping op de zijkant, staan die velgen echt goed !!!
goeie keuze mark !
in jouw sideskirts lopen een soort inkepingen, over de lengte, ook op dat skirt-deel op je deur, was dit al? of heb je dit aangepast in de standaard skirts?
goeie keuze mark !
in jouw sideskirts lopen een soort inkepingen, over de lengte, ook op dat skirt-deel op je deur, was dit al? of heb je dit aangepast in de standaard skirts?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
@ Duff! Thx!
En over die sideskirts. Dit was de meest basis AX. Deze had dus geen sideskirts. Had rechte wielkassen. Deze set heb ik 4jaar terug gemonteerd. Toen overgenomen via marktplaats. Was een nieuwe set met wel echte Citroën stickers aan de achterkant. Een soort aftermarket sideskirt set. Ramp om te monteren zonder die klikdingen.
En voor de geintereseerden. Dit was stuk gegaan van het kmteller systeem. Zit op je vbak gemonteerd. Asje waar het tandwiel aanvast zit was afgebroken. Dus ja dan doet je teller het niet meer.
Dus overgezet van de 106. Inclusief de 106 teller kabel. Probleem opgelost. En het trilprobleem opgelost.
En over die sideskirts. Dit was de meest basis AX. Deze had dus geen sideskirts. Had rechte wielkassen. Deze set heb ik 4jaar terug gemonteerd. Toen overgenomen via marktplaats. Was een nieuwe set met wel echte Citroën stickers aan de achterkant. Een soort aftermarket sideskirt set. Ramp om te monteren zonder die klikdingen.
En voor de geintereseerden. Dit was stuk gegaan van het kmteller systeem. Zit op je vbak gemonteerd. Asje waar het tandwiel aanvast zit was afgebroken. Dus ja dan doet je teller het niet meer.
Dus overgezet van de 106. Inclusief de 106 teller kabel. Probleem opgelost. En het trilprobleem opgelost.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Die velgens wil(de) ik ook.. hoeveel inch is dit?Mark wrote: Zijn Bilstein B8 sprintdempers onderweg. Ben ik hoop ik van het gezeik af.
[img]plaatje[/img]
[img]plaatje[/img]
[img]plaatje[/img]
Ow ja... Ook de remmen ff opnieuw rood gespoten.
Last edited by Bas_S on SunJul15, 2007 12:03:04 AM, edited 1 time in total.
Altijd meer PK's dan jou!
Even opletten met die tellerkabel aansluiting op de V.bak. als je de bedrading en ecu van de 106 nog wilt verkopen hoort de baksensor erbij. de ecu heeft een aansluiting voor baksignaal en geeft ook vrolijk een foutcode als je de boel niet aansluit. Dus misschien maar een keer een modelletje zonder connector erop zetten.
P.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Die baksensor van de AX en 106 zijn identiek. Ik vroeg me al af waar die stekker voor was. Ik dacht dat voor bijvoorbeeld de saxo was die geen tellerkabel meer heeft.PeterM wrote:Even opletten met die tellerkabel aansluiting op de V.bak. als je de bedrading en ecu van de 106 nog wilt verkopen hoort de baksensor erbij. de ecu heeft een aansluiting voor baksignaal en geeft ook vrolijk een foutcode als je de boel niet aansluit. Dus misschien maar een keer een modelletje zonder connector erop zetten.
P.
Bij mij werkt alles nu weer perfect. Als iemand die kabelboom wil overnemen en het toch "what you see is what you get". Ze mogen altijd eerst komen kijken voordat ze kopen.
De 106 staat nu op achter veilig op een karretje en voor op pootjes. Komt binnenkort iemand het onderblok ophalen. En dan kan ik ook beginnen met strippen van de wagen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.