Spontaan aanlopende achterwielen
Moderators: Rock's, webmasters
Spontaan aanlopende achterwielen
Heb ik weer! Weer 4 gaats ellende.
Ik rij nu een paar weken met die orinele witte rallye steelies achter...
En nu opeens! Rij terug uit mijn werk. Aanloop geluid... Loopt de wang van de band opeens tegen de achteras aan. Tegen dat plaatje waar de stabistang achter zit.
Vanmorgen was het nog goed! Die banden zijn uit 1993. 175/60/14. Zijn dus geen " beste " meer.
Zou het kunnen dat die wangen opeens wat zijn gaan bollen?
Ik rij nu een paar weken met die orinele witte rallye steelies achter...
En nu opeens! Rij terug uit mijn werk. Aanloop geluid... Loopt de wang van de band opeens tegen de achteras aan. Tegen dat plaatje waar de stabistang achter zit.
Vanmorgen was het nog goed! Die banden zijn uit 1993. 175/60/14. Zijn dus geen " beste " meer.
Zou het kunnen dat die wangen opeens wat zijn gaan bollen?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Mja... De hint was al duidelijk genoeg. Ik had natuurlijk de trommels van de kromme achteras al rood gespoten... En daarna mijn rechte rallye as eronder geschroeft. En de rode trommels van die kromme as erop gezet.
Zouden allebei rallye assen zijn... Maar wat blijkt nou... De trommels van mijn witte rallye zijn langer... Vallen dus verder naar buiten. Wat waarschijnlijk ook verklaard waarom ET15 wielen nu niet pasten bij mij...
Oftewel voor niks spoorverbreders aangeschaft.
Vage van het verhaal is wel. Waarom gaat het opeens aanlopen. Het paste blijkbaar in het begin wel "net aan".
Gisteravond spoorverbreder ertussen gezet van 5mm. Kon weer rijden. Nu loopt het weer aan. Hoe kan ie nou opeens 5mm wegeten.
Maar ja... vanavond maar ff een winterband eronder. Dan heb ik weer 5mm speling. Kan ik weer een dag rijden. En dan DO avond maar is de goeie trommels eronder hangen.
Wel kl*te... Want in de verkeerde trommels dus net nieuwe lagers ingeperst.
Zouden allebei rallye assen zijn... Maar wat blijkt nou... De trommels van mijn witte rallye zijn langer... Vallen dus verder naar buiten. Wat waarschijnlijk ook verklaard waarom ET15 wielen nu niet pasten bij mij...
Oftewel voor niks spoorverbreders aangeschaft.
Vage van het verhaal is wel. Waarom gaat het opeens aanlopen. Het paste blijkbaar in het begin wel "net aan".
Gisteravond spoorverbreder ertussen gezet van 5mm. Kon weer rijden. Nu loopt het weer aan. Hoe kan ie nou opeens 5mm wegeten.

Maar ja... vanavond maar ff een winterband eronder. Dan heb ik weer 5mm speling. Kan ik weer een dag rijden. En dan DO avond maar is de goeie trommels eronder hangen.
Wel kl*te... Want in de verkeerde trommels dus net nieuwe lagers ingeperst.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Het zou kunnen dat de trommels die er nu opzitten een andere afstand hebben tussen de lagers. dan is de centrale moer wel aangedraaid tot stuit maar kan de trommel heen en weer op de naaf. door de wielstand en een beetje slijten van de buitenkant van de remvoeringen zullen de wielen naar binnen komen. Op een gegeven moment gaat de trommel de ankerplaat raken (zat er gisteren al aardig kort op) maar voor die tijd is de band het eerste slachtoffer.
Maar alles is mooi schoon en zit pas kort in elkaar, trommels wisselen zou simpel moeten zijn.
P.
Maar alles is mooi schoon en zit pas kort in elkaar, trommels wisselen zou simpel moeten zijn.
P.

C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Het lijkt erop dat dat idd het probleem was. Vanavond de trommels van de goeie rallye erop gezet. Probleem opgelost. Zelfs de LM Polaris 7J velgen zitten er nu achter onder.PeterM wrote:Het zou kunnen dat de trommels die er nu opzitten een andere afstand hebben tussen de lagers. dan is de centrale moer wel aangedraaid tot stuit maar kan de trommel heen en weer op de naaf. door de wielstand en een beetje slijten van de buitenkant van de remvoeringen zullen de wielen naar binnen komen. Op een gegeven moment gaat de trommel de ankerplaat raken (zat er gisteren al aardig kort op) maar voor die tijd is de band het eerste slachtoffer.
P.
Helaas is volgens mij 1 lager in de puin gedraaid door die vage trommels van die kromme achteras. Zat idd speling op. Handig van Peugeot om verschillende trommels voor 1 type auto op de markt te brengen.
Maar ja... Rij nu weer met 4 dezelfde velgen... Maar het is nu een 0 persoon auto. 7J is te breed. De wielen lopen aan op de wangen van de band... Dus weer een probleempje. Maar nieuwe 6.5J velgen zal dat wel oplossen. (hoop ik)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Spaster Mammer