Mensen die al eens uitgezocht hebben of het mogelijk is de cilinderinhoud van een standaard GT blokje te vergroten?
Was vanmiddag weer in mijn loods en zag daar een zielig TU-blok met veel spinnenwebben in de hoek liggen. Ik wilde sowieso al een project gaan starten, maar stel nou dat ik van dit blok al een 1.6 kan maken, ben ik al een stuk verder.
Standaard TU3 Opboren? Ervaringen?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Standaard TU3 Opboren? Ervaringen?
Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
volgens mij moet je bij alu sowieso bussen gaan vervangen. je kan nl. ook sets met nieuwe cilinder en bus bestellen in overmaat.
tot 1600cc overboren zal sowieso niet lukken aangezien de 1600 een langere slag heeft (gelijk aan de diesel)
boring scheelt als ik me niet vergis maar 3,5 mm (van 75 naar 78,5)
tot 1600cc overboren zal sowieso niet lukken aangezien de 1600 een langere slag heeft (gelijk aan de diesel)
boring scheelt als ik me niet vergis maar 3,5 mm (van 75 naar 78,5)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ok, dus krukas en drijfstangen van een 1.6 zijn geen overbodige luxe...kevin.broke wrote:volgens mij moet je bij alu sowieso bussen gaan vervangen. je kan nl. ook sets met nieuwe cilinder en bus bestellen in overmaat.
tot 1600cc overboren zal sowieso niet lukken aangezien de 1600 een langere slag heeft (gelijk aan de diesel)
boring scheelt als ik me niet vergis maar 3,5 mm (van 75 naar 78,5)
Het gaat hier om een KDY gietijzeren blokje dus zonder bussen en zkr niet van alu
Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
vergeet niet dat als je een andere slag hebt je zuigers ook weleens op een andere plaats uit zouden kunnen komen he...
verder: krukas en drijfstangen van een 1.5D zijn identiek. en die blokjes zin vaak goedkoper. zag een tijdje terug een interessante studie over een 1.5D blok met 1.4 kop en drukvulling (compressor).
die dieselpomp kan je mooi vervangen door een mechanische blazer
verder: krukas en drijfstangen van een 1.5D zijn identiek. en die blokjes zin vaak goedkoper. zag een tijdje terug een interessante studie over een 1.5D blok met 1.4 kop en drukvulling (compressor).
die dieselpomp kan je mooi vervangen door een mechanische blazer
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Je dieselpomp vervangen voor een mechanische blazer? Sorry, maar hoe werkt dat precies... Ben je in 5 minuten door je tankinhoud heen...kevin.broke wrote:vergeet niet dat als je een andere slag hebt je zuigers ook weleens op een andere plaats uit zouden kunnen komen he...
verder: krukas en drijfstangen van een 1.5D zijn identiek. en die blokjes zin vaak goedkoper. zag een tijdje terug een interessante studie over een 1.5D blok met 1.4 kop en drukvulling (compressor).
die dieselpomp kan je mooi vervangen door een mechanische blazer
Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
dieselpomp eraf.. 1527cc inhoud met zuigertjes die gemaakt zijn op hoge druk.. normale inlaat erop, maar met drukvulling uit een compressor.. dynamo zit al op de goede hoogte enzoarnie wrote:Je dieselpomp vervangen voor een mechanische blazer? Sorry, maar hoe werkt dat precies... Ben je in 5 minuten door je tankinhoud heen...kevin.broke wrote:vergeet niet dat als je een andere slag hebt je zuigers ook weleens op een andere plaats uit zouden kunnen komen he...
verder: krukas en drijfstangen van een 1.5D zijn identiek. en die blokjes zin vaak goedkoper. zag een tijdje terug een interessante studie over een 1.5D blok met 1.4 kop en drukvulling (compressor).
die dieselpomp kan je mooi vervangen door een mechanische blazer