Tips zijn welkom

Moderators: denny, vtspower, webmasters
Injectiesysteem was heel erg smerig aan de buitenkant. Dus heb er een doekje langsgehaald van de week. Daarna rondje gaan rijden. Daarna weer gekeken en toen was de injectie weer vies (niet zo erg als daarrvoor maar het begon weer vies te worden zeg maar). Ook verbruikt mijn auto veel benzine en stottert hij af en toe. (hij verbruikt 1 op 10 ? 12)Lucske wrote:Wat bedoel je met het lekken van het injectiesysteem? Loopt er olieachtige troep uit bij aansluiting van monopoint-injectiehuis met luchtaanvoerkap?
Dat hebben die monopoint injectiesystemen allemaal en het komt van de carterontluchting. Om milieuredenen loopt de slang van de carterontluchting (op kleppendeksel) naar de luchtinlaat.
Ik denk dat ik dan toch ga voor een aantal keer schoonmakenLucske wrote:Ik zie op het plaatje idd. die olieachtige troep.
Komt dus van de carterontluchting.
De slang v.d. carterontluchting zie je rechts op de foto verticaal lopen.
Als je echt geen troep meer wilt, dan moet je die carterslang bij kleppendeksel-kant losmaken en dan dichtmaken met kurk ofzo met slangenklem er omheen.
Dit is dus dat ie geen ongefilterde lucht meer via de inlaat naar binnen kan trekken.
De ontluchting op het kleppendeksel zelf moet een open verbinding blijven
Dus NOOIT afsluiten.
Je kunt dan aan die ontluchting een slang maken met een filtertje. Nadeel is wel dat je dit filtertje dan vaak moet schoonmaken, omdat het binnen no-time verstopt zit. En dat mag dus weer niet, verbinding moet open blijven![]()
Je kunt beter zelf een zogenaamde oil-catch tank maken.
Op de goedkopie manier kun je het volgende maken:
Bijvoorbeeld een langere slang nemen. Deze aan de ene kant aan de carterontluchting aansluiten en aan de andere kant via een gat aan de zijkant in een blik naar binnen laten lopen, met de slang wat naar beneden wijzend.
Dan aan de open bovenkant van het blik er een panty overheen trekken.
Drab loopt zo onder het blik in en de overdruk aan lucht uit het carter kan toch ontsnappen. Als dan panty vuil is, pak je gewoon weer een nieuwe![]()
Bovenstaande methode is wel een hoop geprul. Je kunt dus ook af en toe het injectiehuis gewoon schoonmaken.
Thanks! Hopelijk stottert hij vanaf morgen ook wat minder en verbruikt hij minder.Lucske wrote:Als je eenmaal weet hoe het zit, is het idd. veel sneller uit elkaar allemaal.
En schoonmaken hoeft nou ook weer niet zo vaak, die vuiligheid lijkt erger dan ie in werkelijkheid is voor het functioneren van het injectiesysteem.
Succes ermee!
Ik zal er eens over denken. Maar ik dacht laat ik het zelf proberen. Moet toch ooit eens een keer kennis opdoen van aan auto's sleutelenDuFF wrote:injector die in je injectie-systeem zit laten reinigen is maar 20 euro ofzo, en dan is die ook weer meteen schoon en kan die er ook meteen weer een tijdje tegenaan... dat moet dacht ik sonisch gereinigd worden ofzo.
kunnen ze bij bijvoorbeeld de A.O.C. in goes.
kun je anders niet gewoon wachten tot de nieuwegein-meeting met het schoonmaken van het injectiehuis enz?
het is zo gebeurd... en dan kun je de 1e keer gewoon kijken.