verschil GT GTI
Moderators: denny, vtspower, webmasters
verschil GT GTI
hallo, ik ben bezig met een project van mij hier een link... http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/166762
voor mijn project zoek ik een kleine ax GT of gti
Ik ben eens wezen kijken op markpplaats naar een GT leuk ding maar, het een een 3gaats bout aan het wiel ik moet 4 hebben. (kan er een 4bouts gat van gemaakt worde?)
dat heeft de gti alleen heb ik gelezen.
wat is volgens jullie nog meer het verschil tussen een GT GTI?
gewicht van een GT is precies goed iets van 700kg
de gti vanaf '91 weegt 785 is net iets te zwaar voor mijn project.
wie weet hoe het komt dat gewicht verschil?
antoni
voor mijn project zoek ik een kleine ax GT of gti
Ik ben eens wezen kijken op markpplaats naar een GT leuk ding maar, het een een 3gaats bout aan het wiel ik moet 4 hebben. (kan er een 4bouts gat van gemaakt worde?)
dat heeft de gti alleen heb ik gelezen.
wat is volgens jullie nog meer het verschil tussen een GT GTI?
gewicht van een GT is precies goed iets van 700kg
de gti vanaf '91 weegt 785 is net iets te zwaar voor mijn project.
wie weet hoe het komt dat gewicht verschil?
antoni
MNM(tm) wrote:"Simpelste" verschil:
GT heeft carburateur, GTI heeft (multi-point) injectie.
okey, maar verder helemaal niets behalve 3gaats en 4 gaats?
als ik nu bijv een GT haal kan ik er dan andere voor wielnaven op zetten en achter andere trommels om een 4gaats van te maken
wie heeft dt eerder gedaan
Jah, maar een GT injectie noem je dan ook GT injectie, en niet gewoon GT. (Maar da's mijn bescheiden mening. En dan is het ook nog eens GTi, en niet GTI. ).MBa@NL wrote:Er zijn dus geen GT injecties? rightMNM(tm) wrote:GT heeft carburateur
Er zijn twee GT's (wat motor betreft)
de GT S6 (carburateur) - 85PK
de GT injectie - 75 PK
en dan hebben we nog de GTI met 95 PK
alle drie 1360cc
En een viergaats onderstel onder bijvoorbeeld een GT schijnt mogelijk te zijn:!:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Re: verschil GT GTI
Ja:antoni wrote:hallo, ik ben bezig met een project van mij hier een link... http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/166762
wie weet hoe het komt dat gewicht verschil?
antoni
-Interieur is luxer en iets zwaarder
-geluidsisolatie is beter
-onderstel is zwaarder (remmen stabi stangen enz)
-moter is iets zwaarder
In de basis zijn ze allebij even zwaar, ik zou ten alle tijden voor een gaan met een 4 gaats onderstel, scheeld veel ombouwwerk, en de remmen van een 4 gaats zijn geventileerd.
ombouwen van 3 naar 4 gaats kan overgens wel, zelf genoeg ervaring mee laat ik het zo stellen.
Er is dus de GT inj en de GTI.
Makkelijk te herkennen aan het aantal wielbouten
De GT inj is monopoint injectie en de GTI is multipoint.
Ik heb in allebei gereden en eigenlijk zijn het best wel verschillende auto's.
De GT inj houdt er van om zo tussen de 3000 en 5000 toeren te rijden, terwijl je een GTI het liefst niet onder de 4000 rpm laat komen.
Een GTI heeft geventileerde remschijven en de GT inj niet.
Het ombouwen van een 3gaats GT naar 4gaats is te doen. Clublid Bossie heeft bijv een 4gaats GT. Maar lees je dan wel ff in op het forum om niet tegen verschillende fusee diktes aan te lopen of niet passende aandrijfassen. Mooiste is om het complete onderstel te vervangen. Op het forum staat erg veel informatie over wat past of kan.
De GTcarburateur is veel pittiger in zijn accelateratie dan de GT inj maar heeft standaard een onderstel en remmen die je het liefst meteen zou willen vervangen. De mijne heeft een onderstel van een AX Furio.
Makkelijk te herkennen aan het aantal wielbouten
De GT inj is monopoint injectie en de GTI is multipoint.
Ik heb in allebei gereden en eigenlijk zijn het best wel verschillende auto's.
De GT inj houdt er van om zo tussen de 3000 en 5000 toeren te rijden, terwijl je een GTI het liefst niet onder de 4000 rpm laat komen.
Een GTI heeft geventileerde remschijven en de GT inj niet.
Het ombouwen van een 3gaats GT naar 4gaats is te doen. Clublid Bossie heeft bijv een 4gaats GT. Maar lees je dan wel ff in op het forum om niet tegen verschillende fusee diktes aan te lopen of niet passende aandrijfassen. Mooiste is om het complete onderstel te vervangen. Op het forum staat erg veel informatie over wat past of kan.
De GTcarburateur is veel pittiger in zijn accelateratie dan de GT inj maar heeft standaard een onderstel en remmen die je het liefst meteen zou willen vervangen. De mijne heeft een onderstel van een AX Furio.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ik zou een 1.0 nemen en een viergaats onderstel monteren. carrosserie doorlassen en je kan lachen
zou overigens wel kiezen voor een turbootje aan dat blok wat je koopt. je komt namelijk meteen koppel tekort.
denk dat aandrijfassen voor jou weinig uitmaakt aangezien je ze voor waarschijnlijk toch niet gebruikt. Realiseer je wel dat de aandrijfassen het wiellager sterk houden en je dus waarschijnlijk iets zal moeten verzinnen om te zorgen dat de boel bij elkaar blijft.
en denk dat een 1.6 16V in een AX minstens even snel is eigenlijk... haal je voor minder geld ook 182 pk uit.
je enige voordeel is achterwielaandrijving in dit geval. maar dan kan je eigenlijk net zo goed meteen een twin turbo V6 achterin leggen als je toch al bezig bent laat die 1.4 TU dan maar voorin zitten, beter voor de gewichtsverdeling.
zou overigens wel kiezen voor een turbootje aan dat blok wat je koopt. je komt namelijk meteen koppel tekort.
denk dat aandrijfassen voor jou weinig uitmaakt aangezien je ze voor waarschijnlijk toch niet gebruikt. Realiseer je wel dat de aandrijfassen het wiellager sterk houden en je dus waarschijnlijk iets zal moeten verzinnen om te zorgen dat de boel bij elkaar blijft.
en denk dat een 1.6 16V in een AX minstens even snel is eigenlijk... haal je voor minder geld ook 182 pk uit.
je enige voordeel is achterwielaandrijving in dit geval. maar dan kan je eigenlijk net zo goed meteen een twin turbo V6 achterin leggen als je toch al bezig bent laat die 1.4 TU dan maar voorin zitten, beter voor de gewichtsverdeling.
koppel, ik heb standaard al 160pk 110nm, koppel genoeg voor dat gewicht. zoek maar naar filmpjes een smart met een gsxr 1000 blok koppel genoeg(bijna)kevin.broke wrote:ik zou een 1.0 nemen en een viergaats onderstel monteren. carrosserie doorlassen en je kan lachen
zou overigens wel kiezen voor een turbootje aan dat blok wat je koopt. je komt namelijk meteen koppel tekort.
denk dat aandrijfassen voor jou weinig uitmaakt aangezien je ze voor waarschijnlijk toch niet gebruikt. Realiseer je wel dat de aandrijfassen het wiellager sterk houden en je dus waarschijnlijk iets zal moeten verzinnen om te zorgen dat de boel bij elkaar blijft.
en denk dat een 1.6 16V in een AX minstens even snel is eigenlijk... haal je voor minder geld ook 182 pk uit.
je enige voordeel is achterwielaandrijving in dit geval. maar dan kan je eigenlijk net zo goed meteen een twin turbo V6 achterin leggen als je toch al bezig bent laat die 1.4 TU dan maar voorin zitten, beter voor de gewichtsverdeling.
Hallo, ik kan het wel doen wat jij zegt 1.0 kopen en 4gaat onderstel eronder maar dat lijkt me te veel werk.
ik wil een auto van ongeveer 500 euro, een cinquecento voldoet daar aan 700kg 4gaat onderstel.
ik kan ook een ax gti halen maar volgemij zijn die er niet voor 500euro.
als iemand in de buurt van hengelo, een ax met 4gaat onderstel heeft......
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Een cinq is over het algemeen langzamer dan een simpel 1.1itjeantoni wrote: ik wil een auto van ongeveer 500 euro, een cinquecento voldoet daar aan 700kg 4gaat onderstel.
ik kan ook een AX gti halen maar volgemij zijn die er niet voor 500euro.
als iemand in de buurt van hengelo, een AX met 4gaat onderstel heeft......
Altijd meer PK's dan jou!
GTI weegt wel 780 kg maar als je het interieur eruit haalt en vervangt voor een of twee kuipstoelen, de isolatie eruit haalt en het blok vervangt kom je met gemak onder de 700kg. uit. Alleen die isolatie weegt al tientallen kilo's, daar heb je alleen maar last van, want dat 1200cc blokje wil je horen!
Ook je reservewiel, krik etc. wat onder de ax hangt kan je lozen, achter zijruiten vervangen voor plexiglas en zo zijn er nog wel meer kilo's vanaf te snoepen.
Ook je reservewiel, krik etc. wat onder de ax hangt kan je lozen, achter zijruiten vervangen voor plexiglas en zo zijn er nog wel meer kilo's vanaf te snoepen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Browny wrote:GTI weegt wel 780 kg maar als je het interieur eruit haalt en vervangt voor een of twee kuipstoelen, de isolatie eruit haalt en het blok vervangt kom je met gemak onder de 700kg. uit. Alleen die isolatie weegt al tientallen kilo's, daar heb je alleen maar last van, want dat 1200cc blokje wil je horen!
Ook je reservewiel, krik etc. wat onder de AX hangt kan je lozen, achter zijruiten vervangen voor plexiglas en zo zijn er nog wel meer kilo's vanaf te snoepen.
de isolatie die wil ik erin laten om dat ik er ook mee op de openbare weg wl gaan rijden
jaja, krik en reserwiel kweet.....
maar denk dat het een mazda 121 worrd of een ander klein gebakje, wat max 500 max koste.
ik had de GT graag genomen maar vanwegen de 3gaats onderstel, k*t ontwerp