1.4 carb

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

1.4 carb

Post by bad_my84 »

Heeft iemand een idee hoeveel druk de benzinepomp bij een 1.4gt carb ongeveer moet leveren?
Ik moet bij mijn nieuwe blok namelijk een electrische pomp gaan gebruiken.
Een facet pomp levert 4 tot 5 psi, is dit teveel?
Last edited by bad_my84 on FriJun08, 2007 3:11:16 PM, edited 1 time in total.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Benzinedruk 1.4 carb

Post by MNM(tm) »

bad_my84 wrote:Heeft iemand een idee hoeveel druk de benzinepomp bij een 1.4gt carb ongeveer moet leveren?
Ik moet bij mijn nieuwe blok namelijk een electrische pomp gaan gebruiken.
Een facet pomp levert 4 tot 5 psi, is dit teveel?
Een elektrische benzinepomp op een carb?
'k Wens je veel succes! Dan moet je nog de nodige maatregelen gaan nemen betreffende drukregelaar en afvoer van overtollige benzine.
Zaken die standaard in het injectiehuis worden geregeld.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

ik weet niet wat je precies van plan ben, maar ik heb eventueel nog een benzinepomp van een 1.4 carb liggen hoor!

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

@MNM: Het gaat om een elektrische pomp die bedoeld is voor een carb, dus geen retourleiding of drukregelaar nodig. Ik moet alleen weten (of gokken) hoeveel druk een carb aankan, anders verzuip ik 'm.

@Glenn: Thnx, maar das net het probleem, een mechanische pomp past niet om mijn nieuwe blok omdat dat een injectie blok is geweest, had eerst gedacht dat dat wel ging daarom nu ook een elektrische pomp.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Er bestaan simpele membraampompen die elektromagnetisch worden aangedreven specifiek bedoeld voor carburateurmotoren. Als je zo'n pomp er tussen zet gaat het prima werken. Al mee geexperimenteerd op race AX sport en dat werkte beter dan de standaard pomp.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die pompjes verkopen ze volgens mij ook bij Biesheuvel!
alleen zijn die dingen uiteaard niet goedkoop :P
Image

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Ja, die dingen bedoel ik, bij Biesheuvel hebben ze die van Facet.
Maar hoeveel psi moet ik hebben, van Facet heb je normal(2-3psi), race(4-5psi), enz?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

gewoon een elektrische benzinepomp gebruiken. (liefst die in de tank al zit)

een t stukje op je benzine toevoer zetten en het T gedeelte richting je retourleiding.

Je carb krijgt daarmee gewoon benzine,en het vlotterkamertje zou de rest moeten regelen (tegenhouden)

correct me if wrong want zo wil ik ook een GT carbje gaan inbouwen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Joost wrote:gewoon een elektrische benzinepomp gebruiken. (liefst die in de tank al zit)

een t stukje op je benzine toevoer zetten en het T gedeelte richting je retourleiding.

Je carb krijgt daarmee gewoon benzine,en het vlotterkamertje zou de rest moeten regelen (tegenhouden)

correct me if wrong want zo wil ik ook een GT carbje gaan inbouwen
ja wanneer gaan we dat nou es doen??
Image

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Goed idee, maar dan moet ik nog altijd een retourleiding leggen en een injectietank hebben, dat wil ik juist vermijden :?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Joost wrote:gewoon een elektrische benzinepomp gebruiken. (liefst die in de tank al zit)

een t stukje op je benzine toevoer zetten en het T gedeelte richting je retourleiding.

Je carb krijgt daarmee gewoon benzine,en het vlotterkamertje zou de rest moeten regelen (tegenhouden)

correct me if wrong want zo wil ik ook een GT carbje gaan inbouwen
Met een setup met een pomp uit een 1.4i GT (Joost: uit JOUW oude 1.4 GT ;)) kreeg een carburateurfreak (eigenaar van een GTV6 die goed loopt op grotere carbjes..) een dubbele weber op een 106 rallye blokje (1.3) niet afgesteld. Wilde wel lopen maar stonk gruwelijk naar benzine en zakte weg zodra je probeerde gas te geven. Uiteindelijk de carbs weggedonderd (hopeloos spul ook... ;)) en op multipointinjectie gaan rijden... (Y)

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Heeft niemand een idee hoeveel druk er ongeveer op moet staan of wat een carb max. aankan? :?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Voor een verder standaard 1,4 GT carb zou ik voor de std 2-3 psi gaan. het gaat om het snel genoeg vullen van de vlotterkamer en niet om de uiteindelijke druk die de pomp op kan bouwen. Die pompen kunnen behoorlijk veel benzine verzetten, acellereren met een bijna 8 liter bugatti ging er prima mee.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Oke, thnx!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Nu we het toch over carbjes hebben, moet die stekker aan de achterkant van de 1.4 carb aangesloten worden?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Post Reply