1.4 carb
Moderators: denny, vtspower, webmasters
1.4 carb
Heeft iemand een idee hoeveel druk de benzinepomp bij een 1.4gt carb ongeveer moet leveren?
Ik moet bij mijn nieuwe blok namelijk een electrische pomp gaan gebruiken.
Een facet pomp levert 4 tot 5 psi, is dit teveel?
Ik moet bij mijn nieuwe blok namelijk een electrische pomp gaan gebruiken.
Een facet pomp levert 4 tot 5 psi, is dit teveel?
Last edited by bad_my84 on FriJun08, 2007 3:11:16 PM, edited 1 time in total.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Re: Benzinedruk 1.4 carb
Een elektrische benzinepomp op een carb?bad_my84 wrote:Heeft iemand een idee hoeveel druk de benzinepomp bij een 1.4gt carb ongeveer moet leveren?
Ik moet bij mijn nieuwe blok namelijk een electrische pomp gaan gebruiken.
Een facet pomp levert 4 tot 5 psi, is dit teveel?
'k Wens je veel succes! Dan moet je nog de nodige maatregelen gaan nemen betreffende drukregelaar en afvoer van overtollige benzine.
Zaken die standaard in het injectiehuis worden geregeld.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
@MNM: Het gaat om een elektrische pomp die bedoeld is voor een carb, dus geen retourleiding of drukregelaar nodig. Ik moet alleen weten (of gokken) hoeveel druk een carb aankan, anders verzuip ik 'm.
@Glenn: Thnx, maar das net het probleem, een mechanische pomp past niet om mijn nieuwe blok omdat dat een injectie blok is geweest, had eerst gedacht dat dat wel ging daarom nu ook een elektrische pomp.
@Glenn: Thnx, maar das net het probleem, een mechanische pomp past niet om mijn nieuwe blok omdat dat een injectie blok is geweest, had eerst gedacht dat dat wel ging daarom nu ook een elektrische pomp.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Er bestaan simpele membraampompen die elektromagnetisch worden aangedreven specifiek bedoeld voor carburateurmotoren. Als je zo'n pomp er tussen zet gaat het prima werken. Al mee geexperimenteerd op race AX sport en dat werkte beter dan de standaard pomp.
P.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
gewoon een elektrische benzinepomp gebruiken. (liefst die in de tank al zit)
een t stukje op je benzine toevoer zetten en het T gedeelte richting je retourleiding.
Je carb krijgt daarmee gewoon benzine,en het vlotterkamertje zou de rest moeten regelen (tegenhouden)
correct me if wrong want zo wil ik ook een GT carbje gaan inbouwen
een t stukje op je benzine toevoer zetten en het T gedeelte richting je retourleiding.
Je carb krijgt daarmee gewoon benzine,en het vlotterkamertje zou de rest moeten regelen (tegenhouden)
correct me if wrong want zo wil ik ook een GT carbje gaan inbouwen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
ja wanneer gaan we dat nou es doen??Joost wrote:gewoon een elektrische benzinepomp gebruiken. (liefst die in de tank al zit)
een t stukje op je benzine toevoer zetten en het T gedeelte richting je retourleiding.
Je carb krijgt daarmee gewoon benzine,en het vlotterkamertje zou de rest moeten regelen (tegenhouden)
correct me if wrong want zo wil ik ook een GT carbje gaan inbouwen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Met een setup met een pomp uit een 1.4i GT (Joost: uit JOUW oude 1.4 GT ) kreeg een carburateurfreak (eigenaar van een GTV6 die goed loopt op grotere carbjes..) een dubbele weber op een 106 rallye blokje (1.3) niet afgesteld. Wilde wel lopen maar stonk gruwelijk naar benzine en zakte weg zodra je probeerde gas te geven. Uiteindelijk de carbs weggedonderd (hopeloos spul ook... ) en op multipointinjectie gaan rijden...Joost wrote:gewoon een elektrische benzinepomp gebruiken. (liefst die in de tank al zit)
een t stukje op je benzine toevoer zetten en het T gedeelte richting je retourleiding.
Je carb krijgt daarmee gewoon benzine,en het vlotterkamertje zou de rest moeten regelen (tegenhouden)
correct me if wrong want zo wil ik ook een GT carbje gaan inbouwen
Voor een verder standaard 1,4 GT carb zou ik voor de std 2-3 psi gaan. het gaat om het snel genoeg vullen van de vlotterkamer en niet om de uiteindelijke druk die de pomp op kan bouwen. Die pompen kunnen behoorlijk veel benzine verzetten, acellereren met een bijna 8 liter bugatti ging er prima mee.
P.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen