Dieseltje schokt
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 204
- Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
- Location: Bellingwolde (Groningen)
- Contact:
Dieseltje schokt
Ik kwam er een paar dagen terug achter dat mijn auto (vooral als hij koud is) nogal schokt. Dit doet hij een aantal kilometers, dan is het ook over. Maar is wel vervelend.
Vandaag deed hij dat ook even op de snelweg. Wat kan dit zijn, en hoe kan ik dit verhelpen?
Vandaag deed hij dat ook even op de snelweg. Wat kan dit zijn, en hoe kan ik dit verhelpen?
begin ens met je brandstof filter en luchtfilter te vervangen kleine rparatie tegen lage kosten en loopt er een stuk mooier door
dan in je nieuwe brandstoffilter ff een setje pure reinigings spul gooien. dan een keer lekker warm rijden en dan het gaspedaal naar de vloer...
dan in je nieuwe brandstoffilter ff een setje pure reinigings spul gooien. dan een keer lekker warm rijden en dan het gaspedaal naar de vloer...
blaffende woofers bijten niet
-
- AX liefhebber
- Posts: 204
- Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
- Location: Bellingwolde (Groningen)
- Contact:
Nieuwe luchtfilter zit er net op, en naar mijn weten is de brandstoffilter ook nog niet zo oud. Ik zal er wel even naar kijken.
Meer tips zijn natuurlijk welkom. Want het is best vervelend dat geschok.
Ook gebeurt het trouwens wel eens dat ik op de snelweg van 110 naar 130 even doortrap, dan heeft hij het in het begin een beetje moeilijk ermee. Lijkt of hij eerst even inhoud ofzo.
Meer tips zijn natuurlijk welkom. Want het is best vervelend dat geschok.
Ook gebeurt het trouwens wel eens dat ik op de snelweg van 110 naar 130 even doortrap, dan heeft hij het in het begin een beetje moeilijk ermee. Lijkt of hij eerst even inhoud ofzo.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Als dr lucht in de leiding zit dan moet ie ergens valse lucht trekken, controleer alle leidingen eens voor de grap, kijken of alles goed vast zit, en of er niet toevallig ergens iets poreus is waardoor dr wellicht wat lucht in de leidingen kan komen. Controleer ook of alle leidingen van de pomp naar de verstuivers goed vast zitten.
Gezien de symptomen moet het haast inderdaad wel iets zijn met lucht in de leidingen, brakke verstuivers oid lijkt me ook niet, want dan zou ie ook als een achterlijk moeten roken.
Motorsteun lijkt me niet kev, aangezien ie het maar korte tijd doet, en een steun zal altijd op moeten spelen, en niet na een paar km over moeten gaan.
Gezien de symptomen moet het haast inderdaad wel iets zijn met lucht in de leidingen, brakke verstuivers oid lijkt me ook niet, want dan zou ie ook als een achterlijk moeten roken.
Motorsteun lijkt me niet kev, aangezien ie het maar korte tijd doet, en een steun zal altijd op moeten spelen, en niet na een paar km over moeten gaan.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 204
- Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
- Location: Bellingwolde (Groningen)
- Contact:
Ik heb er inmiddels weer een aantal kilometers mee gereden, en ben erachter dat er geen lucht in de leidingen zit.
Ik heb een beetje het idee dat hij steeds langer blijft inhouden.
Even korte omschrijving:
Als ik de auto start en stationair laat lopen, loopt de auto gewoon goed. Als ik wegrijd dan houd hij heel erg in, verder schakelen dan gaat het redelijk tot ik verder in de toeren kom, dan houd hij weer in.
Als de motor dan eenmaal warm is gaat het beter, maar blijft hij nu ook steeds vaker inhouden. Dit deed hij in het begin niet.
Ik heb een beetje het idee dat hij steeds langer blijft inhouden.
Even korte omschrijving:
Als ik de auto start en stationair laat lopen, loopt de auto gewoon goed. Als ik wegrijd dan houd hij heel erg in, verder schakelen dan gaat het redelijk tot ik verder in de toeren kom, dan houd hij weer in.
Als de motor dan eenmaal warm is gaat het beter, maar blijft hij nu ook steeds vaker inhouden. Dit deed hij in het begin niet.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Verstuivers kan je laten testen door harry-banis, weet alleen niet hoeveel het kost en of ze het voor particulieren doen, Ik laat het vaak voor mijn werk doen daar, voornamelijk de oudere type verstuivers. De common-railverstuivers valt weinig te testen.
Misschien zou je ook je pomp kunnen laten testen, ik neem aan dat het een verdeler of lijnpomp is???
Misschien zou je ook je pomp kunnen laten testen, ik neem aan dat het een verdeler of lijnpomp is???
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Heb werkelijk geen idee, wel ooit laten maken maar nooit zelf helemaal gedemonteerd dus weet niet precies hoe het werkt. Weet alleen aan welke schroefjes ik moet draaien om een dikkere roetpluim te makenDjoeri wrote:Misschien zou je ook je pomp kunnen laten testen, ik neem aan dat het een verdeler of lijnpomp is???
Someone?
-
- AX liefhebber
- Posts: 204
- Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
- Location: Bellingwolde (Groningen)
- Contact:
Eindelijk het probleem gevonden!
Na alle leidingen nagekeken te hebben kon ik niks vinden, ik nog eens ontluchten. Gelijk een diesel geur onder mijn neus, nog eens kijken. Zie ik ineens dat er diesel lekt op mijn versnellingsbak. Blijkt de pakking lek te zijn van de filter, dus zo maar even een filter bestellen. Kunnen we er weer even tegenaan.
Hopen dat het dan even is afgelopen. Na het koelprobleem en het diesel probleem. Morgen alleen nog een nieuwe waterpomp en distributieriem. Is ie weer als nieuw!!!
Na alle leidingen nagekeken te hebben kon ik niks vinden, ik nog eens ontluchten. Gelijk een diesel geur onder mijn neus, nog eens kijken. Zie ik ineens dat er diesel lekt op mijn versnellingsbak. Blijkt de pakking lek te zijn van de filter, dus zo maar even een filter bestellen. Kunnen we er weer even tegenaan.
Hopen dat het dan even is afgelopen. Na het koelprobleem en het diesel probleem. Morgen alleen nog een nieuwe waterpomp en distributieriem. Is ie weer als nieuw!!!