205 Rallye/AX sport kop op een K2A (TU3S) onderblok zetten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
205 Rallye/AX sport kop op een K2A (TU3S) onderblok zetten
Is het mogelijk om zonder veel problemen de Cylinderkop van een
205 Rallye/ax sport op andere TU onderblokjes met dezelfde boring te monteren?
Die van mij is nmlk stuk en ik heb dus nog een goed TU3S (1.4 k2a)
onderblok staan.. Vanwege tijdsnood is dat eventueel een snelle
oplossing. Maar de monteur die 'm onder z'n hoede heeft beweert dat
dat niet kan. De zuigers zijn anders.
Hoewel ik wel regelmatig dingen zie op het forum zoals
de rallye kop op een 1.6 (naar ik aanneem een gietijzeren) etc.
De TU3S is trouwens aluminium.
Ik hoop dat iemand mij daar een duidelijk antwoord op weet te geven.
Groenten Jeroen
205 Rallye/ax sport op andere TU onderblokjes met dezelfde boring te monteren?
Die van mij is nmlk stuk en ik heb dus nog een goed TU3S (1.4 k2a)
onderblok staan.. Vanwege tijdsnood is dat eventueel een snelle
oplossing. Maar de monteur die 'm onder z'n hoede heeft beweert dat
dat niet kan. De zuigers zijn anders.
Hoewel ik wel regelmatig dingen zie op het forum zoals
de rallye kop op een 1.6 (naar ik aanneem een gietijzeren) etc.
De TU3S is trouwens aluminium.
Ik hoop dat iemand mij daar een duidelijk antwoord op weet te geven.
Groenten Jeroen
Re: 205 Rallye/AX sport kop op een K2A (TU3S) onderblok zett
Past op een 1.4 blok. wordt veel gedaan voor het extra koppel door 205 rallye rijdersjergroen wrote:Is het mogelijk om zonder veel problemen de Cylinderkop van een
205 Rallye/AX sport op andere TU onderblokjes met dezelfde boring te monteren?
Die van mij is nmlk stuk en ik heb dus nog een goed TU3S (1.4 k2a)
onderblok staan.. Vanwege tijdsnood is dat eventueel een snelle
oplossing. Maar de monteur die 'm onder z'n hoede heeft beweert dat
dat niet kan. De zuigers zijn anders.
Hoewel ik wel regelmatig dingen zie op het forum zoals
de rallye kop op een 1.6 (naar ik aanneem een gietijzeren) etc.
De TU3S is trouwens aluminium.
Ik hoop dat iemand mij daar een duidelijk antwoord op weet te geven.
Groenten Jeroen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
maar bij de garage hadden ze het erover dat de zuigers anders zijn
De Rallye zuigers hebben een verhoging in het midden..
Die van de K2A hebben dat niet..
De rallye heeft een compressie van 9:6 en die K2A 9:3
Daar zou het probleem zitten.. compressie verlies ofzow.
Of valt dat wel mee..
een GTi heeft die verhoging wel.. maar dat is weer gietijzer.
Of valt de Gewichtstoename weer in het niet gezien het hogere koppel.
jeroen
De Rallye zuigers hebben een verhoging in het midden..
Die van de K2A hebben dat niet..
De rallye heeft een compressie van 9:6 en die K2A 9:3
Daar zou het probleem zitten.. compressie verlies ofzow.
Of valt dat wel mee..
een GTi heeft die verhoging wel.. maar dat is weer gietijzer.
Of valt de Gewichtstoename weer in het niet gezien het hogere koppel.
jeroen
Ooit wel eens gedacht aan het feit dat je hem moet vlakken en dat een dunnere koppakking ook de compressie weer laat toenemen.jergroen wrote:maar bij de garage hadden ze het erover dat de zuigers anders zijn
De Rallye zuigers hebben een verhoging in het midden..
Die van de K2A hebben dat niet..
De rallye heeft een compressie van 9:6 en die K2A 9:3
Daar zou het probleem zitten.. compressie verlies ofzow.
Of valt dat wel mee..
een GTi heeft die verhoging wel.. maar dat is weer gietijzer.
Of valt de Gewichtstoename weer in het niet gezien het hogere koppel.
jeroen
groetjes
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
damn! daar mogen we trots op zijn op dat soort opmerkingen!jergroen wrote: En daarnaast; hier krijg je meer nuttige info los dan op de pug-fora.
plus de AX-rijders zijn vaak goeie, aardige mensen
overigens Jeroen,
bij mij komt er ook een sportkop op een K2A onderblok as. zaterdag in elkaar schroeven als het meezit
kop is niet extra gevlakt, was al maximaal
verder, uiteraard klepjes opnieuw inslijpen,
verstelbare nokkenaspoulie zit er ook op.
verder 48mm carbs (nog niet gecontroleerd trwns, straks es doen)
spaghetti 4-2-1 van Supersprint, geen tussendemper en sebring einddemper.
maar er komt idd een gewone pakking in
verder, uiteraard klepjes opnieuw inslijpen,
verstelbare nokkenaspoulie zit er ook op.
verder 48mm carbs (nog niet gecontroleerd trwns, straks es doen)
spaghetti 4-2-1 van Supersprint, geen tussendemper en sebring einddemper.
maar er komt idd een gewone pakking in
hehe zal wel 45 zijn. 48 is niet echt reeel op een 1.4 of 1.3.q01z wrote:kop is niet extra gevlakt, was al maximaal
verder, uiteraard klepjes opnieuw inslijpen,
verstelbare nokkenaspoulie zit er ook op.
verder 48mm carbs (nog niet gecontroleerd trwns, straks es doen)
spaghetti 4-2-1 van Supersprint, geen tussendemper en sebring einddemper.
maar er komt idd een gewone pakking in
die worden eigenlijk pas vanaf 1.8 gebruikt (lees: zouden hoeven gebruikt worden vanaf). als ze 48 zijn mag je wel gaan peuteren aan je sproeiers (lees: alles opnieuw uitrekenen) voor je 1.4
groeten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.