Kabelboom type 2 en 3
Moderators: vtspower, webmasters
Een AX First Impression (met die mooie velgen ) 1.1i (magneti dus) uit '94, 137 duizend km op de teller. Erg netjes, op 1 klein deukje in de bijrijdersdeur zo goed als geen schade. Bodem schijnt ook nog helemaal als nieuw te zijn (collega van pa had hem even op de brug gezet om een en ander te bekijken). Motor draait ook erg goed, geen rare geluiden of onverklaarbaar verloop van toeren.
Alleen de toerenteller ontbreekt en CV erop had ook leuk geweest .
Alleen de toerenteller ontbreekt en CV erop had ook leuk geweest .
Een 1.1i heeft niet per definitie een Magnetti Marelli ECU: mijn wijlen Volcane (uit September '94) had een Bosch MP3.MartijnZ wrote:Een AX First Impression (met die mooie velgen ) 1.1i (magneti dus)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Neuh... Ging overigens over type 3's. En ook dat is geen feit: mijn type 3 diesel heeft 't iig niet. En da's heel makkelijk te zien, want als die CV kabelboom aanwezig is, moet je de stekkers al kunnen zien zitten in 't chassis aan de scharnierzijde van de portieren.Pixels66 wrote:ja misschien ligt de bedrading voor cv er ook al, zoiets hoorde ik ook rondzwerven.. maarja cv gaat toch kapot...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik heb hier een schema voor me uit de ""Haynes Service and Repair Manual" het betreft een 1124cc HDZ en HDY motor van na juli 1991 met een ECU van Magnetti Marelli type M.M.B.C.M. G6.11 waar de toerenteller aangesloten zit op pin 35N6 van de ECU.
Als ik kijk bij het schema van een 1360cc KDX motor met een Bosch M.A.3.0 ECU vanaf de ECU met pin 55N6 zijn de andere connectoren richting dash exact gelijk
Van de 1360cc KDY en K6B motoren met een Bosch MP3.1 ECU komt het signaal van pin 35N21, zoals MNM al eerder melde.
Mocht er behoefte bestaan aan de schema's ik kan Michel wel even vragen of ze allemaal een keer op de scanner gelegd kunnen worden zodat ze voor een ieder beschikbaar zijn.
Groetjes, Henk
Als ik kijk bij het schema van een 1360cc KDX motor met een Bosch M.A.3.0 ECU vanaf de ECU met pin 55N6 zijn de andere connectoren richting dash exact gelijk
Van de 1360cc KDY en K6B motoren met een Bosch MP3.1 ECU komt het signaal van pin 35N21, zoals MNM al eerder melde.
Mocht er behoefte bestaan aan de schema's ik kan Michel wel even vragen of ze allemaal een keer op de scanner gelegd kunnen worden zodat ze voor een ieder beschikbaar zijn.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bij een Citroën is zo maar geen conclusie te trekken, wel kun je proberren te achterhalen of de draad die bij de ECU vertrekt van pin 55N6 aankomt bij je dash.Pixels66 wrote:wat is dus de conclusie hieruit, Henk?
En nog sneller is even het klokkenspel met toerenteller in je auto prikken en als het werkt heb je geluk gehad.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Als je dan toch de schema's voor je hebt: kun je dan meteen ff checken of ik zonder problemen de tellerbak van m'n type 3 dieseltje kan vervangen door de tellerbak van m'n wijlen Volcane (met toerenteller, maar daarvan weet ik al dat die niet gaat werken)?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
In de Haynes die ik heb komt in de schema's maar 1 diesel naar voren en wel een 1360cc met een K9A motor een type 1 dus.
Volgens mij heb je daar niet zo veel aan.
Groetjes, Henk
Volgens mij heb je daar niet zo veel aan.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Die tellerbak van je volcane zal verder wel werken hoor in 't Diesel-dash... De aansluitingen voor alle metertjes/lampjes zijn bij elke tellerbak hetzelfde. enkel de toerenteller zou dienst kunnen weigeren (door missende bekabeling enerzijds, of verkeerde toerenteller anderzijds; probeer anders een toerenteller van een Diesel te regelen uit een Saxo, of een ZX. (al weet ik eigenlijk niet waar 'n diesel z'n toerental afleest..)