Kabelboom type 2 en 3

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

klopt...

wat voor ax heb je precies? en ik begrijp zowieso met magneti...

MartijnZ
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: MonMar19, 2007 4:06:22 PM
Location: Hillegom

Post by MartijnZ »

Een AX First Impression (met die mooie velgen :wink: ) 1.1i (magneti dus) uit '94, 137 duizend km op de teller. Erg netjes, op 1 klein deukje in de bijrijdersdeur zo goed als geen schade. Bodem schijnt ook nog helemaal als nieuw te zijn (collega van pa had hem even op de brug gezet om een en ander te bekijken). Motor draait ook erg goed, geen rare geluiden of onverklaarbaar verloop van toeren.

Alleen de toerenteller ontbreekt :( en CV erop had ook leuk geweest :P.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

MartijnZ wrote:Een AX First Impression (met die mooie velgen :wink: ) 1.1i (magneti dus)
Een 1.1i heeft niet per definitie een Magnetti Marelli ECU: mijn wijlen Volcane (uit September '94) had een Bosch MP3. 8)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ja misschien ligt de bedrading voor cv er ook al, zoiets hoorde ik ook rondzwerven.. maarja cv gaat toch kapot...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Pixels66 wrote:ja misschien ligt de bedrading voor cv er ook al, zoiets hoorde ik ook rondzwerven.. maarja cv gaat toch kapot...
Neuh... Ging overigens over type 3's. En ook dat is geen feit: mijn type 3 diesel heeft 't iig niet. En da's heel makkelijk te zien, want als die CV kabelboom aanwezig is, moet je de stekkers al kunnen zien zitten in 't chassis aan de scharnierzijde van de portieren.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

da's waar, mijn auto is ook type 3, zal es kijken...

MartijnZ
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: MonMar19, 2007 4:06:22 PM
Location: Hillegom

Post by MartijnZ »

Ze begonnen die Magneti's toch vanaf een bepaald bouwjaar te gebruiken? Of is dat niet waar?

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

dat dacht ik ook ja...

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ik heb hier een schema voor me uit de ""Haynes Service and Repair Manual" het betreft een 1124cc HDZ en HDY motor van na juli 1991 met een ECU van Magnetti Marelli type M.M.B.C.M. G6.11 waar de toerenteller aangesloten zit op pin 35N6 van de ECU.

Als ik kijk bij het schema van een 1360cc KDX motor met een Bosch M.A.3.0 ECU vanaf de ECU met pin 55N6 zijn de andere connectoren richting dash exact gelijk

Van de 1360cc KDY en K6B motoren met een Bosch MP3.1 ECU komt het signaal van pin 35N21, zoals MNM al eerder melde.

Mocht er behoefte bestaan aan de schema's ik kan Michel wel even vragen of ze allemaal een keer op de scanner gelegd kunnen worden zodat ze voor een ieder beschikbaar zijn.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

wat is dus de conclusie hieruit, Henk?

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

BEN GEK OP SCHEMA'S!!!! :twisted:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Pixels66 wrote:wat is dus de conclusie hieruit, Henk?
Bij een Citroën is zo maar geen conclusie te trekken, wel kun je proberren te achterhalen of de draad die bij de ECU vertrekt van pin 55N6 aankomt bij je dash.

En nog sneller is even het klokkenspel met toerenteller in je auto prikken en als het werkt heb je geluk gehad.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Als je dan toch de schema's voor je hebt: kun je dan meteen ff checken of ik zonder problemen de tellerbak van m'n type 3 dieseltje kan vervangen door de tellerbak van m'n wijlen Volcane (met toerenteller, maar daarvan weet ik al dat die niet gaat werken)?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

In de Haynes die ik heb komt in de schema's maar 1 diesel naar voren en wel een 1360cc met een K9A motor een type 1 dus.

Volgens mij heb je daar niet zo veel aan.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ik vermoedde al zoiets.
Dat zit er nix anders op dan -net zoals ik bij de tellerbak van de Volcane heb gedaan- alles zelf na te meten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Die tellerbak van je volcane zal verder wel werken hoor in 't Diesel-dash... De aansluitingen voor alle metertjes/lampjes zijn bij elke tellerbak hetzelfde. enkel de toerenteller zou dienst kunnen weigeren (door missende bekabeling enerzijds, of verkeerde toerenteller anderzijds; probeer anders een toerenteller van een Diesel te regelen uit een Saxo, of een ZX. (al weet ik eigenlijk niet waar 'n diesel z'n toerental afleest..)

Post Reply