Barst in voorruit
Moderator: webmasters
Barst in voorruit
Voorruit gebarsten aan bijrijderskant, barst heeft een vertakking. Geenszins een belemmering van het gezichtsveld. Afkeur?
(volgens de gulle gever namelijk niet, maar ik denk dat ie gewoon vet gematst is )
(volgens de gulle gever namelijk niet, maar ik denk dat ie gewoon vet gematst is )
Kijk uit, een Cactussssss
Als je de reklame van CarGlass moet geloven, komt 'ie daarmee "in geen honderd jaar door de APK keuring!"
De voorruit is een dragend deel van de auto en dankt daar voor een flink deel z'n torsiestijfheid aan.
De voorruit is een dragend deel van de auto en dankt daar voor een flink deel z'n torsiestijfheid aan.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
Idd, mijn witte had dat ook (maar mijn garagist wist het uit z'n hoofd ). MNM, daarom de vraag nog expliciet een keertje voor vertakte barstenIceByte wrote:Bij mij zit dr een scheur over de hele breedte van de ruit, op ongeveer ooghoogte, zitten geen vertakkingen in, en was gewoon APK goedkeur, het boek dr ter plekke op nageslagen.
-
- AX Master Spammer
Dr mag 1 scheur in het gezichtveld zitten zonder vertakkingen, zichtveld bepaal je door een A4 op je voorruit te projecteren die je boven je stuur houdpcrodent wrote:Idd, mijn witte had dat ook (maar mijn garagist wist het uit z'n hoofd ). MNM, daarom de vraag nog expliciet een keertje voor vertakte barstenIceByte wrote:Bij mij zit dr een scheur over de hele breedte van de ruit, op ongeveer ooghoogte, zitten geen vertakkingen in, en was gewoon APK goedkeur, het boek dr ter plekke op nageslagen.
In die reklame hebben ze 't ook over 'n barst met vertakking(en).pcrodent wrote:Idd, mijn witte had dat ook (maar mijn garagist wist het uit z'n hoofd ). MNM, daarom de vraag nog expliciet een keertje voor vertakte barstenIceByte wrote:Bij mij zit dr een scheur over de hele breedte van de ruit, op ongeveer ooghoogte, zitten geen vertakkingen in, en was gewoon APK goedkeur, het boek dr ter plekke op nageslagen.
Recently done:
Recently done:
Maar als ie nou niet in het gezichtsveld zit?IceByte wrote:Dr mag 1 scheur in het gezichtveld zitten zonder vertakkingen, zichtveld bepaal je door een A4 op je voorruit te projecteren die je boven je stuur houdpcrodent wrote:Idd, mijn witte had dat ook (maar mijn garagist wist het uit z'n hoofd ). MNM, daarom de vraag nog expliciet een keertje voor vertakte barstenIceByte wrote:Bij mij zit dr een scheur over de hele breedte van de ruit, op ongeveer ooghoogte, zitten geen vertakkingen in, en was gewoon APK goedkeur, het boek dr ter plekke op nageslagen.
Een barst met vertakking(en) is een barst met vertakking(en). Dan maakt 't niet uit of 'ie in 't gezichtsveld zit of niet. Dan is 't gewoon sowieso APK-afkeur.
Recently done:
Recently done:
Nog even verder gezocht:
bron
bron
En foto met en zonder bewerking (sorry het was al donker ) van de schade:In de rest (niet direct of indirect gezichtsveld, pcrodent) van de ruit (dus de randen) zijn alle beschadigingen toegestaan.
Nee is 100 procent zeker GEEN afkeur !
Ruit kan je in meerdere delen verdelen.
Het directe gezichtsveld wat recht voor de bestuurder zit boven het stuur tergrote van een A4'tje.
Dit kan je ook spiegelen naar de bijrijders kant en dat is dan het indirecte gezichtsveld.
Hierin mogen scheuren zitten zolang ze maar niet vertakken ! en er mag een beschadiging zijn van steenslag niet groter dan 30mm in doorsnee. En buiten het gezichtsveld en in het indirecte mag er een beschadiging ter grote van 50 mm zijn.
Dan heb je ook nog een rand buiten om de ruit wat het randvlak genoemd is, deze mag helemaal aan alle kanten gescheurd zijn en het is geen afkeur.
Laat je niet tesnel naaien een ruit is niet snel echt APK afkeur.
Ruit kan je in meerdere delen verdelen.
Het directe gezichtsveld wat recht voor de bestuurder zit boven het stuur tergrote van een A4'tje.
Dit kan je ook spiegelen naar de bijrijders kant en dat is dan het indirecte gezichtsveld.
Hierin mogen scheuren zitten zolang ze maar niet vertakken ! en er mag een beschadiging zijn van steenslag niet groter dan 30mm in doorsnee. En buiten het gezichtsveld en in het indirecte mag er een beschadiging ter grote van 50 mm zijn.
Dan heb je ook nog een rand buiten om de ruit wat het randvlak genoemd is, deze mag helemaal aan alle kanten gescheurd zijn en het is geen afkeur.
Laat je niet tesnel naaien een ruit is niet snel echt APK afkeur.
My Cars <98>.