doodziek van cbr

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

doodziek van cbr

Post by peetjuun »

ik wordt echt doodziek van, want had zojuist voor 2e keer theorie examen b gedaan en w??r gezakt. :evil: ik snap echt niets van want ik had wel goed geleerd en voorbereid.. :x :x \

1e examen 41 goed gemaakt en 2e 40 goed gemaakt.. dus zo'n 3 en 4 fouten te veel :shock: :evil:

dus in 'n axje toeren is uitgesteld want als ik zou halen dan kan ik al over paar weken afrijden..

kl*te k*l*re cbr
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

das k*t zeg.....

zeker als je hoort hoe sommigen er wel doorheen zwijnen

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

ze (cbr) maken er sport van om vragen zo moeilijk mogelijk te maken zodat velen zakken. ja ik zag vanochtend wel 75% opstaan (geslaagden mag even blijven zitten) die gezakt zijn.. zodat ze meer centjes kunnen binnenhalen. :x

die arrogante k*twijf reikte me met glimlach een uitslagpapier, das vernederend.. is toch beter om beterschap te wensen.. :evil: :(
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Sommige vragen zijn even lastig, maar belangrijkste is om de theorie te begrijpen. Ik heb veel gehad aan de theorieles die ik gevolgd heb. Zowel voor het examen als voor onder het rijden. Ze laten je daar begrijpen WAAROM iets zo is.

Verder zijn de vragen dan alleen een kwestie van logisch nadenken. Zo'n cd-rom gebruiken wil ook nog wel helpen.


Ondanks bovenstaand verhaal, cbr is een instantie die expres extra geld wil vangen.
AX GTI '91

Lovely Linda
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
Location: Delft
Contact:

Post by Lovely Linda »

Balen dat je bent gezakt. Volgende keer beter hopelijk, dat AX je moet wel rijden!

-Henry- wrote:Sommige vragen zijn even lastig, maar belangrijkste is om de theorie te begrijpen. Ik heb veel gehad aan de theorieles die ik gevolgd heb. Zowel voor het examen als voor onder het rijden. Ze laten je daar begrijpen WAAROM iets zo is.


Ben ik het mee eens. Ik heb ook Theorieles gehad.
Bij het CBR vragen ze nooit dingen die je niet kan weten, dat mag namelijk niet. Alles staat in de boekjes. De vraagstelling kan wel anders zijn, veel mensen zakken dan omdat ze niet begrijpen waarom iets is.

Maar stel je voor dat iedereen zomaar zou slagen. dan zijn er een hoop mensen op de weg die je niet op de weg wil hebben :D no offense
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

laat maar. ik toon berouw en houd me in ;)

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Mjah, denk toch dat het een heel erg klein beetje aan jezelf ligt.

Ik heb het gehaald met 1 fout... en mijn zus, heel praktisch maar dyslectisch en niet zo'n studiebol, zelfs met 0 fout in ??n keer.

T'is gewoon een kwestie van flink oefenen met de CD-rom erbij. En uiteraard een beetje geluk hebben.
Heb ontdekt dat ikzelf bij de motor meer heb aan een CDtje dan het boekje (sterker, dat heb ik nog niet ingezien) Je moet trouwens ook heel erg goed lezen!

Kan me overigens wel voorstellen dat je het niet echt leuk zult vinden.
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

-Henry- wrote:Sommige vragen zijn even lastig, maar belangrijkste is om de theorie te begrijpen. Ik heb veel gehad aan de theorieles die ik gevolgd heb. Zowel voor het examen als voor onder het rijden. Ze laten je daar begrijpen WAAROM iets zo is.

Verder zijn de vragen dan alleen een kwestie van logisch nadenken. Zo'n cd-rom gebruiken wil ook nog wel helpen.


Ondanks bovenstaand verhaal, cbr is een instantie die expres extra geld wil vangen.


idd een curus doen scheelt een hoop, ik heb zaterdag een hele dag een curus gevolgd.. maandag voor de theorie.. en klaar 1 fout.. ben je er zo snel mogelijk vanaf..

en kwa examengeld enz wil het cbr wel erg graag geld vangen.. 185 euro was het geloof ik destijds
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Iedereen heeft baat bij goede bestuurders. Daarom stelt Nederland zulke hoge eisen aan haar (nieuwe) bestuurders. Vergelijk dat eens met een land als de VS, waar je je rijbewijs zowat bij een pakje boter krijgt (zelfs 16-jarigen mogen daar autorijden. Met alle respect, dan is je brein gewoon nog niet af...).
Een uitstekende beheersing van de theorie hoort hier natuurlijk bij.

Als de eisen die gesteld worden zo hoog zijn, zakken er relatief veel mensen. In het geval van de theorie kun je hier eigenlijk niemand de schuld van geven - iedereen weet dat daar veel mensen voor zakken, en weet dus ook dat je je er goed op moet voorbereiden. Bij praktijkexamens kunnen anderen ook nog voor jou roet in het eten gooien.

Begrijp me niet verkeerd, dit is niet bedoeld om lullig te doen naar jou (die mofo's van het CBR hebben mij ook een paar honderd euro gekost - 1x gezakt voor praktijk) maar ondanks wat ze mij hebben gekost vind ik wel dat die hoge eisen beter zijn voor iedereen. Ik kon echt rijden toen ik zakte, maar ik liet het niet zien op dat moment: wat zou jij doen als je die examinator was? Ik zou me hebben laten zakken...

Tenslotte, wees blij - theorie?xamen kost maar 3 tientjes...
Ondanks alles, ik leef met je mee (zo'n erge NSBer ben ik nou ook weer niet :P), weet dat het k*t is... :(
Kijk uit, een Cactussssss

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

pcrodent wrote:(zelfs 16-jarigen mogen daar autorijden. Met alle respect, dan is je brein gewoon nog niet af...).


mijn brein zal wel nooit afkomen.....

maar goed, toch theorie gehaald dus er is hoop....

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

kl*te dat het niet gelukt is, maar ik geloof niet dat ze er een sport van maken om mensen expres telaten zakken.

Weet niet echt hoe de examens nu gaan, toen ik het deed was het nog multipel gok en aardig simpel. Schijnt nu aardig lastig tezijn ?

Al vindt ik wel dat er toch iets zou moeten zijn om beginnende bestuurders nog meer in de gaten tehouden.

Als ik zie dat mijn collega na 3x zakken zijn rijbewijs haalt en de volgende dag al met zijn auto met dik 180 over een provenciale weg zie vliegen vraag ik me welleens af of daar niet wat aan gedaan kan worden...
Image

My Cars <98>.

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

een collega van mij heeft net een week zijn rijbewijs en die is al 2x van de weg geplukt vanwege asociaal rijgedrag.....

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

ja ik ga wel flink oefenen met cd, die tijdje later in brievenbus valt.. :) en hopelijk haal ik wel voor 3e keer 8)

tsja asociaal rijden, dat doet iemand die niet echt nadenkt over een gevolgen etc

ik doe d'r wel verstandig aan, ik wil graag nog lang leven :lol: :lol: ohja kijk maar ff naar F1 of MotoGP, t lijkt niet zo gevaarlijk maar da's wel zo.. en kleine foutje en je spint zo met alle gevolgen van dien..

linkje van MotoGP
http://www.youtube.com/watch?v=dHH4wohQ ... ed&search=
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Ik heb het ook pas de derde keer gehaald. De eerste 2x keren had ik niet tot bijna niet geleerd. De derde keer maar flink geleerd en veel geoefend met de cd-rom en toen heb ik wel gehaald.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Haha, om even het verschil aan te geven. Voor mijn bromfiets examen ben ik 3 keer gezakt omdat ik er gewoon geen fuck om gaf en dus (te) weinig aan deed.

Echter wilde ik graag mijn auto-theorie omdat ik een AX sport in de schuur had staan. Zaterdagje studeren en ik had in 1 keer mijn theorie. Ik heb mijn theorie gehaald terwijl ik net begonnen was met lessen, zodat ik meteen zou kunnen afrijden. Ik heb dus niet tot het laatste moment gew8, wat de meeste dus wel doen!
Freude am Fahren.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

arnie wrote:-knip-
Ik heb dus niet tot het laatste moment gew8, wat de meeste dus wel doen!


Dat is natuurlijk afhankelijk van aanleg en hoe goed je kunt leren. Feit blijft dat er mafkezen zijn die ze helemaal geen rijbewijs moeten geven. K*t dat Peter de theorie deze keer niet gehaald heeft, volgende keer lukt het vast.
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

En ik vond de theorie heeel erg mee vallen...
Ik vond het zelfs een beetje te makkelijk. Ik heb eigenlijk alleen die cdrom de dag van te voren is bekeken, de rest was met autorijles eigenlijk wel behandeld. Maja, misschien ook beetje geluk :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

theorie? deed ik 4 keer over...... :roll:

praktijk? 1 keer !

leren is k*T :evil:

praktijk is leuk. :)

Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

DuFF wrote:theorie? deed ik 4 keer over...... :roll:

praktijk? 1 keer !

leren is k*T :evil:

praktijk is leuk. :)

Image


Ik mis 1 antwoord:

Van mij wel :D:D:D

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Het antwoord is nee.

Als je zoiets ziet en ze is oud genoeg ga je er toch minstens naast rijden om te vragen of ze ergens wat met je gaat drinken? De mensen met vriendin/vrouw mogen er van mij best kwijlend achteraan rijden :wink:
AX GTI '91

Post Reply