Cindy aka CitroCin Alto ss80 en Smart

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

MNM(tm) wrote:MICHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL...!!!!
:D

Samen met me vader net eens even wat persfoto's en folders door zitten bladen maar moet toch tot de conclusie komen dat de kans hel erg groot is dat dit een FURIO is.

Juni 1994 is de GT namelijk vervangen door de FURIO. Ook in de folders is er geen GT meer te vinden na 1994!

Op het spatscherm van een GT zitten geen plaatjes, toch staat er bij deze 1.4I. In Nederland hoort hier FURIO te staan maar bijvoorbeeld in Engeland (waar hij heet FURIO maar FORT? heet) staat wel 1.4I op de spatschermen.
Om verder te gaan op die FORT?, wat bij ons de VOLCANE is heet daar ook FORT? maar dan 1.1I FORT?.

Dat er GT achterop staat is ook geen enkele garantie, ook al staat het op de papieren. De vorige eigenaar kon het mooi vinden om er een GT stikker achterop te plakken (die genoeg te vinden zijn op EBay) waardoor RDW dacht dat het een GT moest zijn.

Op de FURIO is een airco een optie (met nog een aantal andere types) maar met vertaalhulp van S?bastien wil het dus ook zeggen dat je geen handschoenen kastje heb?

Wat betreft de controle led dat je je gordels niet om hebt is niets over terug te vinden. Is het trouwens een LED of een gloeilampje?
LED's werden is die tijd namelijk nog helemaal niet gebruikt dus het zou kunnen dat het later is ingebouwd, en ook de plaatsing is niet logisch omdat daar ook koplampverstelling kan zitten.

Mijn mening is dus dat dit een FURIO is en geen GT, of hoe de opvolger van de GT ook heet in het desbetreffende land waar hij vandaan komt.

Wat wel kan is dat de naam FURIO niet kan i het land van herkomst dus dat het maar op GT gehouden is, maar dan zijn de 1.4I logo's niet logisch want een 1.1I GT lijkt mij niet bestaan te hebben. Maar als de naam FURIO niet kan dan zal het net als in Engeland wel een andere naam krijgen zoals bijvoorbeeld FORT?.

Maar al met al toch een hele leuke AX die ik op een meeting wel eens in het echt wil zien 8)

Groetjes,

Michel Bats

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

MBa@NL wrote:...heel verhaal...

Groetjes,

Michel Bats
Nou, wat zei ik je / jullie? ;)

Maar om nog ff op dat indicatie lichtje voor de gordels terug te komen: is dat nou dat led-je naast de aircoknop of is dat een lichtje in 't dash / tellerbak?
Daar zit namelijk ??k een indicatielampje (ook echt met een mannetje-met driepuntsgordel-om plaatje), maar ik ben nog nooit een AX tegen gekomen waar dat bij werkte.
Check onderstaande foto's:

Image
Image
Zie meest rechtse RODE indicatielampje, dus die LINKS van oliepeil!

Vandaar dus dat ik me afvroeg of je dat originele, in de tellerbak aanwezige indicatielampje bedoelde of dat losse, daar onderin de middenconsole neergeknikkerde LED-je bedoelt. Indien dat laatste het geval is, moet dat toch DRINGEND gecorrigeerd worden! ;)
Last edited by MNM(tm) on SunMar04, 2007 7:07:36 PM, edited 1 time in total.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Maar we zijn het er allemaal wel over eens dat het een GT op kenteken is Maar eigenlijk een Furio wat ik al aangaf :lol:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

MNM(tm) wrote:

Groetjes,

Michel Bats
..blabla...
daar onderin de middenconsole neergeknikkerde LED-je bedoelt. Indien dat laatste het geval is, moet dat toch DRINGEND gecorrigeerd worden! ;)
Hihi zie maar eens 'n vervangend bakje te vinden met die knoppen voor de airco! :wink:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Glenn@nl wrote:
MNM(tm) wrote:

Groetjes,

Michel Bats
..blabla...
daar onderin de middenconsole neergeknikkerde LED-je bedoelt. Indien dat laatste het geval is, moet dat toch DRINGEND gecorrigeerd worden! ;)
Hihi zie maar eens 'n vervangend bakje te vinden met die knoppen voor de airco! :wink:
Als je dat rare LED-ding eruit sloopt, heb je meteen de juiste plek ter beschikking voor de draaiknop voor koplamp verstelling! ;)

Recently done:

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by thommes »

Proficiat met jullie aankoop. Luxe hoor!
**Stay Tuned**
Image
Image

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Maar om nog ff op dat indicatie lichtje voor de gordels terug te komen: is dat nou dat led-je naast de aircoknop of is dat een lichtje in 't dash / tellerbak?
Dat is dus in de tellerbak idd, dat mannetje/vrouwtje met een driepuntsgordel.

Trouwens nog eens nagedacht over het GT/Furio verhaal, toen ik mijn XSI invoerde, moest ik bij peugeot nederland een homologtie verklaring halen en daar staat precies in om welk type het gaat, dat is niet te veranderen.
Dusssss, blijft alleen maar speculeren dus voor ons is het een GT :)
En wie verklaart de GT deurpanelen en een in delen neerklapbare achterbank????
Lekker vaag allemaal maar wel uniek en dat maakt et wel weer leuk.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Citrosan wrote:
Dat is dus in de tellerbak idd, dat mannetje/vrouwtje met een driepuntsgordel.

Trouwens nog eens nagedacht over het GT/Furio verhaal, toen ik mijn XSI invoerde, moest ik bij peugeot nederland een homologtie verklaring halen en daar staat precies in om welk type het gaat, dat is niet te veranderen.
Dusssss, blijft alleen maar speculeren dus voor ons is het een GT :)
En wie verklaart de GT deurpanelen en een in delen neerklapbare achterbank????
Lekker vaag allemaal maar wel uniek en dat maakt et wel weer leuk.
die deuranelen en achterbank waren me nog geen eens opgevallen maar dat hoort inderdaad niet in een FURIO, het wordt verdomme ook steeds gekker met die Fransen :?

Dan is er maar een mogelijkheid over en dat is dat in het land van herkomst de namen FORT?, VOLCANE en FURIO niet goed klinken dus is de naam GT maar gehouden. stof voor het interieur werd niet meer gemaakt dus dan maar van de FURIO gebruiken, en hij moest ook niet minder luxe lijken dus de bank moest deelbaar worden en de deurpanelen moeste ook aanwezig zijn.

Ze zijn in elk geval weer lekker bezig geweest daar in Frankrijk op 3 november 1994 ;) (dat is de productie datum :))

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Kunnen we dus tot slechts ??n conclusie komen: deze auto is van voor tot achter, van boven tot onder ?n van binnen tot buiten absoluut een one-of-a-kind! :D

Recently done:

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Wat een leuke GT! En met airco! Oh, wat zijn we allemaal jaloers van de zomer. Onderdelen zijn zowieso nog wel te bestellen bij een dealer in Nederland die een beetje moeite wil doen. Elke dealer kan namelijk alles uit Frankrijk laten komen wat ze daar nog hebben liggen en/of produceren, maar niet elke dealer heeft hier zin in.

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

die deuranelen en achterbank waren me nog geen eens opgevallen maar dat hoort inderdaad niet in een FURIO, het wordt verdomme ook steeds gekker met die Fransen Confused
Hahahahahahahahahaha :) 'T is wat he, knettergek zijn ze :D

@ Browny, onderdelen zou in principe geen probleem moeten zijn, als het goed is is het et zelfde spul als in een Saxo of 106.
En als je op H-base kijkt staan er nog de Airco onderdelen op, dus leverbaar in principe :roll:
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

En APK goedgekeurd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

geweldig! :D
Image

MrBBQ
AX Master
AX Master

Gefeliciteerd

Post by MrBBQ »

He Buurman & Buurvrouw,

Gefeliciteerd !

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

CitroCin wrote:En APK goedgekeurd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D
gefeliciteeeeerd!
nog vele veilige ;-) km's toegewenst met het airco bakkie !
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Brrrrrr :lick je zult het wel koud hebben in de zomer :P

Gefeli met je nieuwe jaartje apk :D
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Gaaf hoor, ik realiseerde me dat ik jouw GT'tje nog geen welkomswoordje had gegeven.

erg uniek (en lekker) Airco
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Oh ja ik zit weer niet op te letten als jullie iets moois kopen. Maar jullie kopen ook zo vaak gave dingen erbij, een maandje niet lezen en dan is het hele wagenpark in Lisse alweer veranderd :D

Gefeliciteerd met auto & APK!! :)
Kijk uit, een Cactussssss

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Dit is echt mijn derde ax in een half jaar....... :oops:
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

CitroCin wrote:Dit is echt mijn derde AX in een half jaar....... :oops:
...en wat voor 1 ! 8)

Recently done:

Post Reply