MNM(tm) wrote:MICHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL...!!!!
Samen met me vader net eens even wat persfoto's en folders door zitten bladen maar moet toch tot de conclusie komen dat de kans hel erg groot is dat dit een FURIO is.
Juni 1994 is de GT namelijk vervangen door de FURIO. Ook in de folders is er geen GT meer te vinden na 1994!
Op het spatscherm van een GT zitten geen plaatjes, toch staat er bij deze 1.4I. In Nederland hoort hier FURIO te staan maar bijvoorbeeld in Engeland (waar hij heet FURIO maar FORT? heet) staat wel 1.4I op de spatschermen.
Om verder te gaan op die FORT?, wat bij ons de VOLCANE is heet daar ook FORT? maar dan 1.1I FORT?.
Dat er GT achterop staat is ook geen enkele garantie, ook al staat het op de papieren. De vorige eigenaar kon het mooi vinden om er een GT stikker achterop te plakken (die genoeg te vinden zijn op EBay) waardoor RDW dacht dat het een GT moest zijn.
Op de FURIO is een airco een optie (met nog een aantal andere types) maar met vertaalhulp van S?bastien wil het dus ook zeggen dat je geen handschoenen kastje heb?
Wat betreft de controle led dat je je gordels niet om hebt is niets over terug te vinden. Is het trouwens een LED of een gloeilampje?
LED's werden is die tijd namelijk nog helemaal niet gebruikt dus het zou kunnen dat het later is ingebouwd, en ook de plaatsing is niet logisch omdat daar ook koplampverstelling kan zitten.
Mijn mening is dus dat dit een FURIO is en geen GT, of hoe de opvolger van de GT ook heet in het desbetreffende land waar hij vandaan komt.
Wat wel kan is dat de naam FURIO niet kan i het land van herkomst dus dat het maar op GT gehouden is, maar dan zijn de 1.4I logo's niet logisch want een 1.1I GT lijkt mij niet bestaan te hebben. Maar als de naam FURIO niet kan dan zal het net als in Engeland wel een andere naam krijgen zoals bijvoorbeeld FORT?.
Maar al met al toch een hele leuke AX die ik op een meeting wel eens in het echt wil zien
Groetjes,
Michel Bats