w00t! M'n electrische ramen doen het!!! Na veel gekloot heb ik eindelijk de kabels uit de 106 strak op de motoren (106) en de geleiderail (AX) gekregen.
Dit netjes weggebouwd in de deur;
bedrading van de deur naar het dashboard door de thule van de deur (wat een kloteklus);
schakelaars weggebouwd in het paneeltje achter de pook (boven het bakje en naast de koplamp-verstelknop dus);
Vriend van mij heeft een electrisch schemaatje uitgedacht en de knoppen voor mij aangesloten. Heb zelf de voeding afgetapt achter de sigarettenaansteker. De ramen kunnen alleen niet helemaal naar beneden, m'n speakers zijn te lomp
Zo en nu klaarmaken om naar het politiebureau te gaan, aangifte doen van de schade om te proberen geld los te krijgen van het waarborgfonds.
-edit-
Een toevoeging op het pas maken van het 106-spul:
-De geleiderail waar de kabel op loopt van de 106 past niet in de deur van de AX, deze is namelijk te lang. De montage aan het raam is ook anders. Het makkelijkst is om de kabel over te zetten op je eigen geleiderail.
-De kabels blijken even lang te zijn als die van de AX en zijn dan ook gemakkelijk over te zetten op de rail van de AX.
LET OP: Bij het demonteren de kabels 'strak' houden en niet het motortje uit gaan proberen als de kabel niet strak gemonteerd is op de rail. De kabel zal anders dubbel slaan in het motortje, met als gevolg een verotte kabel, vastgelopen motor en vooral ook een te korte kabel om te monteren. (ervaring

)
- de binnenkabel zo strak mogelijk monteren op de geleiderail!
- De motor zo in de deur hangen dat het raam er niet tegenaan loopt en de kabels niet in een rare hoek lopen.
Doe je het goed, dan zal het inbouwen van het systeem van de 106 je ongeveer een half uur per deur kosten. Dat is exclusief het trekken van draden en aansluiten van de schakelaars.
Advies blijft om het ergens kant- en klaar uit een AX te vissen, kun je dat niet vinden is het 106-systeem prima te gebruiken.