Even een update helaas het is geen GT maar een frist class 1.1i
na veel moeite de startmotor eruit gebouwd morgen de dynamo en de teller kabel vrijdag nog even de stoelen en dan moet hij naar de sloop
morgen zal ik even foto's nemen
Ow, als je 'm dan toch naar de sloop brengt: kun je er voor mij dan ff 't injectiehuis en de ECU uit halen? 1 van de twee is in mijn Volcane niet echt helemaal in orde. (En voor jezelf de accu, als die nog een beetje acceptabel is. Z'n ding is klein genoeg om in een hoekje van de schuur te dumpen en is daarnaast extreem handig als je eigen accu spontaan ineens geen zin meer heeft (wat vaker / eerder voorkomt dan je denkt!)).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
raas wrote:Ga proberen mijn computer speakers de creativeDeskTop Theatre 2200 5.1 systeem
in te bouwen in mijn AX
volgens de spec moet het werken
moet ook werken, omvormer van 220 naar 12 volt inbouwen zodat je je voeding hebt, verder gewoon juist aansluiten op je radio, even uitzoeken hoe&wat, lijkt me niet onmogelijk iig, succes.
en zo'n klein subwoofertje is ook lekker compact voor in de kofferbak
Hoe er wel rekening mee dat de boordspanning van de AX naar zo'n 14.5V stijgt als de motor loopt! Dat zou wel eens te veel kunnen zijn voor die Creative. Eigenlijk zou je er een DC-DC converter tussen moeten zetten, waar altijd precies 12(.5)V uit komt, ongeacht wat erin gaat (binnen bepaalde grenzen n'tuurlijk). Voor laptops zijn die dingen er bijvoorbeeld. 't Is dan alleen een kwestie van ff zoeken naar eentje met de juiste uitgangsspanning. (Jah, kost wat, maar dan weet je wel zeker dat de boel niet stuk gaat!).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Wat moet je met een omvormer van 220V naar 12V
Er is immers (in een standaard AX) geen 220V aanwezig!
Maar je bedoelt waarschijnlijk 12V naar 220V.
Op zich kan dat n'tuurlijk, maar 't is nogal een omweg oplossing (en kostbaar), omdat je de 12Vdc eerst (met best wel wat moeite en verlies) om gaat zetten naar 220Vac, om dat vervolgens weer met de trafo die bij die Creative set zit, weer terug om te zetten naar 12.5Vdc. Beetje omslachtig.
Vandaar dus dat ik DC-DC omzetter roep!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
geen contact slot meer die is er op de meeting uit gesloopt
luchtfilter ingebouwd maar valt er steeds af
startmotor nog kapot
maar leuke ideeen gezien op de meeting van 11 feb.
raas schreef:
geen contact slot meer die is er op de meeting uit gesloopt...
Wie zou dat nou gedaan hebben?
volgens mij heb je er vel lol mee gehad
Zeker wel! 'k Had het echt helemaal naar m'n zin.
En m'n ?180,04 kostende dopsleutelset is weer uitstekend van pas gekomen!
raas wrote:idd morgen kan ik wel naar mijn werk en heb net ook besloten dat ik geen contact slot meer terugplaats maar een massapik schakeling ga maken.
HuH?
Last edited by MNM(tm) on SunFeb11, 2007 9:39:49 PM, edited 1 time in total.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
raas schijft:
* start problemen oplossen
* lekkage oplossen
* nieuwe kilometerkabel
* poetsen
* achter(ruiten) schoten spuiten
* radio inbouwen
* speakers inbouwen
* rj650 camco alarm inbouwen
* en waarschijnlijk nog veel meer
nog zo veel te doen !!!!!!!!
_________________
en 20 min de start motor vervangen
bezig met het RS 680 alarm systeem aan het inbouwen
lekkage is als het goed is opgelost