Het onderstel van mijn sport is niet meer helemaal tof. Nu heb ik twee opties: 1. Ik kan een frisser ax sport onderstel kopen. 2: Ik kan er een fris viergaats ax gti onderstel onder zetten. (allebei gevonden op veilingsites).
Nu is mijn vraag: Is het onderstel van een gti een betere keus of zouden jullie het ivm de originaliteit van de sport niet doen? Met viergaats zijn natuurlijk wel mooiere (niet-originele) velgen mogelijk en geventileerde schijven. Ook vraag ik mij af welk onderstel een beter weggedrag geeft. Het sportonderstel is namelijk echt hard, misschien dat een gti wat meer (te veel?) comfort geeft? Maw: Ga ik er rijtechnisch gezien op achteruit met een gti onderstel met originele dempers en veren?
Tevens: Wat is de waarde van elk onderstel afzonderlijk? Dan weet ik een beetje wat ik moet bieden.
Alvast bedankt.
ax gti of ax sport onderstel?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ax gti of ax sport onderstel?
Auto's: AX sport type 1b, BX 19 tzi break, Mercedes L508dg, Volkswagen Lupo 1.4 16v
hij is inderdaad nog helemaal origineel. Zijn de dempers en veren bij een gti niet van origine anders? Uiteraard kan ik mijn eigen veren en dempers overzetten, helaas lekken de dempers.
Iemand een idee van de waarde van deze onderstellen?
Iemand een idee van de waarde van deze onderstellen?
Auto's: AX sport type 1b, BX 19 tzi break, Mercedes L508dg, Volkswagen Lupo 1.4 16v
bij droog wegdek maakt 't uit ja, bij nat wegdek toch niet :roll:
ik zou voor het onderstel niet voor originaliteit gaan, gewoon voor hetgene je het makkelijkst in je bezit kan krijgen. wat niet uit Madagascar ofzo moet ingevlogen worden bij wijze van spreken
ik denk dat je voor een compleet goed 4-gaats onderstel rond de 300 ? 400 euro zit ?
(zo heb ik tenminste prijzen voorbij zien komen hier op het forum)
en als je dan de lichtmetalen ax GTI velgen op de kop tikt, dan moet dat heel sjiek onder de sport staan denk ik zo
ik zou voor het onderstel niet voor originaliteit gaan, gewoon voor hetgene je het makkelijkst in je bezit kan krijgen. wat niet uit Madagascar ofzo moet ingevlogen worden bij wijze van spreken
ik denk dat je voor een compleet goed 4-gaats onderstel rond de 300 ? 400 euro zit ?
(zo heb ik tenminste prijzen voorbij zien komen hier op het forum)
en als je dan de lichtmetalen ax GTI velgen op de kop tikt, dan moet dat heel sjiek onder de sport staan denk ik zo
Spreken is goud, Ductape is zilver.
GTI onderstel kun je je stabi niet meer monteren tenzij je je oude draagarmen behoud en er een dikkere fusee in perst.
De sport heeft daarnaast een specifiek onderstel met specifieke veren en dempers. Deze zijn alleen voor de sport geleverd. Een GTI onderstel en GT onderstel is van zichzelf a minder "hard"
De sport heeft daarnaast een specifiek onderstel met specifieke veren en dempers. Deze zijn alleen voor de sport geleverd. Een GTI onderstel en GT onderstel is van zichzelf a minder "hard"
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.