ax gti of ax sport onderstel?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Michiel
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: ThuJul06, 2006 1:13:58 PM
Location: Leiden

ax gti of ax sport onderstel?

Post by Michiel »

Het onderstel van mijn sport is niet meer helemaal tof. Nu heb ik twee opties: 1. Ik kan een frisser ax sport onderstel kopen. 2: Ik kan er een fris viergaats ax gti onderstel onder zetten. (allebei gevonden op veilingsites).

Nu is mijn vraag: Is het onderstel van een gti een betere keus of zouden jullie het ivm de originaliteit van de sport niet doen? Met viergaats zijn natuurlijk wel mooiere (niet-originele) velgen mogelijk en geventileerde schijven. Ook vraag ik mij af welk onderstel een beter weggedrag geeft. Het sportonderstel is namelijk echt hard, misschien dat een gti wat meer (te veel?) comfort geeft? Maw: Ga ik er rijtechnisch gezien op achteruit met een gti onderstel met originele dempers en veren?

Tevens: Wat is de waarde van elk onderstel afzonderlijk? Dan weet ik een beetje wat ik moet bieden.

Alvast bedankt.
Auto's: AX sport type 1b, BX 19 tzi break, Mercedes L508dg, Volkswagen Lupo 1.4 16v

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

het veercomfort maakt geen moer uit aangezien de dempers (en als het goed is de veren ook) uitwisselbaar zijn.


persoonlijk zou ik voor orginaliteit gaan, wel afhankelijk of de rest ook nog orgineel is.

Het remgedrag van een gti setup is zekers beter!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Michiel
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: ThuJul06, 2006 1:13:58 PM
Location: Leiden

Post by Michiel »

hij is inderdaad nog helemaal origineel. Zijn de dempers en veren bij een gti niet van origine anders? Uiteraard kan ik mijn eigen veren en dempers overzetten, helaas lekken de dempers.

Iemand een idee van de waarde van deze onderstellen?
Auto's: AX sport type 1b, BX 19 tzi break, Mercedes L508dg, Volkswagen Lupo 1.4 16v

Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 81
Joined: WedOct11, 2006 6:13:40 PM
Location: Middelburg

Post by Sjabba »

Orgineel houden man.

Anders krijg je er later spijt van...

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

mwah mits je er stalen 106/205 rallye velgen onder zet met een 4 gaats onderstel vind ik dat weinig onderdoen kwa orginaliteit.
en het weg/remgedrag gaat er enorm op vooruit

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

bij droog wegdek maakt 't uit ja, bij nat wegdek toch niet :roll:

ik zou voor het onderstel niet voor originaliteit gaan, gewoon voor hetgene je het makkelijkst in je bezit kan krijgen. wat niet uit Madagascar ofzo moet ingevlogen worden bij wijze van spreken :lol:

ik denk dat je voor een compleet goed 4-gaats onderstel rond de 300 ? 400 euro zit ?
(zo heb ik tenminste prijzen voorbij zien komen hier op het forum)

en als je dan de lichtmetalen ax GTI velgen op de kop tikt, dan moet dat heel sjiek onder de sport staan denk ik zo 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ligt eraan ik bood er een aan voor +- 150 euro van een saxo vts maar hij ligt er nog steeds :wink:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

tussen de 150 en 350 euro dus zo ongeveer 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

GTI onderstel kun je je stabi niet meer monteren tenzij je je oude draagarmen behoud en er een dikkere fusee in perst.

De sport heeft daarnaast een specifiek onderstel met specifieke veren en dempers. Deze zijn alleen voor de sport geleverd. Een GTI onderstel en GT onderstel is van zichzelf a minder "hard"
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

gewoon simpel doen en type2 draagarmen monteren :wink:

veren en dempers kan je gewoon overzetten :)

Post Reply