Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
even een textuele update..
ik zit vandaag ziek thuis dus ik heb maar es een lijstje gemaakt met dingen die er aan me auto's meoten gebeuren;
cupje
OpaGT
het zijng ewoon plaintxt bestandjes, die ik lekker vanaf overal kan aanpassen, dus dat is voor mezelf lekker makkelijk
xoals je ziet, Ive got my work cut out
ik zit vandaag ziek thuis dus ik heb maar es een lijstje gemaakt met dingen die er aan me auto's meoten gebeuren;
cupje
OpaGT
het zijng ewoon plaintxt bestandjes, die ik lekker vanaf overal kan aanpassen, dus dat is voor mezelf lekker makkelijk
xoals je ziet, Ive got my work cut out
word je nou niet moedeloos van zo;n lijst? ik snap niet dat er zo veel aan kan mankeren..
k bedoel mijn rode GT.. gekocht voor weinig.. jaar in gereden alleen koppeling vervangen en verder niks, zonder problemen apk, de gti rijd nu ook alweer bijna een jaar rond zonder ook maar enige problemen..
op een weigerende lamda sensor na.. en 2 banden zitten er aan te komen.. maar verder..
k bedoel mijn rode GT.. gekocht voor weinig.. jaar in gereden alleen koppeling vervangen en verder niks, zonder problemen apk, de gti rijd nu ook alweer bijna een jaar rond zonder ook maar enige problemen..
op een weigerende lamda sensor na.. en 2 banden zitten er aan te komen.. maar verder..
dat is een hele waslijst, moet er bij de opagt en cup allebei de ophanging van de veerpootdinges gelast/geglasvezeld worden?
en er zijn vast wel clubleden die kunnen helpen wanneer dat nodig is. (mischien valt er wel al wat op te lossen op de frikandellenmeeting.)
speakers in de hoedenplank aansluiten is natuurlijk een eitje.
en er zijn vast wel clubleden die kunnen helpen wanneer dat nodig is. (mischien valt er wel al wat op te lossen op de frikandellenmeeting.)
speakers in de hoedenplank aansluiten is natuurlijk een eitje.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
DuFF wrote:speakers in de hoedenplank aansluiten is natuurlijk een eitje.
nogal, die bedrading is achtergelaten door Cees, dus das plug&pray
over die ophanging;
-bij cupje is de naad tussen het voorscherm en de veerpootdingus gescheurt, staat open..
-bij opagt zit het gat meer onder de parafaan, is nog niet echt een gat.. maar het roest er wel!
@stefan:
moedeloos? zwaar depressief zal je bedoelen.. lijkt wel of die axjes express stuk gaan onder mijn voet terwijl ik zeker met die witte erg rustig rij! (niet voor niets een verbruik van 1:16/17 he..)
opzich kan iedereen dit overkomen natuurlijk, ik heb blijkbaar gewoon ff pech gehad met deze! Iedereen zei dat die auto perfect was en daarmee was ik dus iig niet de enige.. helaas viel dat een beetje tegen
over cupje; tsja, dat ding wordt mee geragt, dan gaattie stuk, das niet erg! alleen duur
overigens heb ik ook 'succes' verhalen;
-witte 1.0e; op 35dz km alleen een koppeling en de olie/bougies of en de remschijven
-blauwe 1.0e; op 5dz km euhmm ja niets?
-grijze GT; contactslot? (bij aanschaf)
-brockje geval; ook niets technisch volgens mij?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Damn, wat een lijst... Ik geef eerlijk toe, heb met mijn AXen ook wel eens remproblemen gehad met de apk. maar dat heb ik altijd door de garage op laten lossen. Zoveel kost dat niet en je bent zelf van het gezeik af+weet zkr dat het goed is
Opagt had trouwens had toch net een gereviseerde kop?
Opagt had trouwens had toch net een gereviseerde kop?
Freude am Fahren.
even een video/audio bestandje van opagt..
dit is dus wat er gebeurd als je uit een 30km zone weg rijdt met een koelwatertemperatuur van +- 75gr
http://www.init-0.com/axclub/opagt.3gp
(quicktime bestand, voor quicktime visit www.apple.com/nl)
dit is dus wat er gebeurd als je uit een 30km zone weg rijdt met een koelwatertemperatuur van +- 75gr
http://www.init-0.com/axclub/opagt.3gp
(quicktime bestand, voor quicktime visit www.apple.com/nl)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kevin.broke wrote:Klinkt als dat jouw ontsteking er helemaal nix van snapt... Injectie zou in principe ook kunnen, maar waarom zou ie nou te weinig injecteren? Dan zou de lambdasensor een ongelofelijke hoge waarde moeten geven (2.0 ofzo), en dat kan ie volgens mij niet eens.
Klinkt iig niet alsof ie verzuipt...
2.0 in de vorm van 2.0v? dit weekend zoiezo es doormeten..
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
weet niet precies wat voor spanning de lambda van de GT'tjes doorgeeft, maar 2.0 in de vorm van mengselverhouding (dus 2x zo schraal als ie moet zijn )
moet eens ff denken hoe we 'm zonder extra lambda in kunnen laten lezen zodat ie goed loopt en dan met lambda losgekoppeld testen...
zal ik anders ff compleet injectiesetje meesleuren naar de frikandellenmeeting? dan heb je dat iig uitgesloten.
moet eens ff denken hoe we 'm zonder extra lambda in kunnen laten lezen zodat ie goed loopt en dan met lambda losgekoppeld testen...
zal ik anders ff compleet injectiesetje meesleuren naar de frikandellenmeeting? dan heb je dat iig uitgesloten.
q01z wrote:kevin.broke wrote:Klinkt als dat jouw ontsteking er helemaal nix van snapt... Injectie zou in principe ook kunnen, maar waarom zou ie nou te weinig injecteren? Dan zou de lambdasensor een ongelofelijke hoge waarde moeten geven (2.0 ofzo), en dat kan ie volgens mij niet eens.
Klinkt iig niet alsof ie verzuipt...
2.0 in de vorm van 2.0v? dit weekend zoiezo es doormeten..
geloof dat die waardes tussen de 0 - 1.0 v zitten.. ben zelf namelijk ook al eens aan het kloten geweest met een half weigerende lamda..
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kevin.broke wrote:heb je de ontsteking al gehad?
en heb je nog niet geprobeerd de carbu over te zetten van je cupje? >> als ie dan w?l doorloopt weet je ook genoeg
zover ben ik nog niet geweest
ontsteking (bougiekabels/verdeler/rotor/ontstekingshuis) is al vervangen..
overigens weet ik nu wel waar het stotteren bij koude motor vandaan komt!
dat gaat niet op voor een koude motor, wel voor een NATTE motor.. die happer vangt natuurlijk veel water.. en blijkbaar begint hij dar een beetje overgevoelig voor te raken! zondag maar ff ander kapje erop dus.. of zaterdagochtend