Help, mijn ax-je spookt ! wie heeft er tips ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Help, mijn ax-je spookt ! wie heeft er tips ?
Hallo allemaal,
Ik ben Suus en ben sinds eind september de blije eigenaresse van een ax 1.1 I tge e2 uit '93...
Tenminste...ik WAS er super blij mee ! Ik durf er namelijk niet meer in te rijden ... Hij spookt !!! Ik heb de auto al naar een monteur gebracht maar hij weet ook niet wat hij ermee aan moet... Hopelijk hebben jullie wt nuttige tips voor mij/ de monteur ?
Het begon toen ik naar mijn werk ging en op de snelweg een afslag moest nemen. Plotseling viel mijn radio uit en werden de lichten steeds zwakker. Toen ik voor de stoplichten moest wachten ging opeens het lichtje branden van de injectiemotor of zoiets (? het oranje lichtje helemaal rechts). Toen ik langs de weg ging staan maakte de motor opeens enorm veel toeren ( ik heb geen toerenteller, maar dat hoorde je gewoon ! ) en toen viel de motor uit Ik heb toen geprobeerd om de auto weer te starten, maar na 2 zwakke pogingen, maakte hij de derde keer helemaal geen contact meer. Ik heb toen uiteindelijk de wegenwacht maar gebeld en die zei dat het de dynamo was. Na een tikje op de dynamo (?) en de accu opladen (?) is hij meegereden tot mijn huis, want hij was bang dat ik het niet zou halen met een dynamo die niet bijlaad.
Eenmaal de volgende dag startte hij weer gewoon !!! Ik ben ermee naar de beun gereden die niks kon vinden. Het lag niet aan de dynamo, niet aan de accu, er was geen lekstroom, hij had alles doorgemeten. Goed, toen ik weer naar huis reed, stond ik dus weer stil !!! Weer eerst zwakke lichten, uitval van de radio oranje lampje branden en tot slot stilstaan. Ik heb geprobeerd om weer te starten, maar hij maakte gewoon geen enkel contact meer.. niks Nou, de auto weer naar de garage van de beun gesleept ( was inmiddels al avond ) De volgende dag reed de monteur er zo weer mee weg !!! Weer alles doorgemeten , ik had hem nog de tip van dit forum gegeven van de ecu resetten, had hij ook gedaan en de auto bleef de volgende dagen gewoon rijden Zijn collega's hebben er ook nog een aantal dagen mee gereden ze zijn er allemaal stuk voor stuk een paar dagen mee opuit geweest maar mijn ax-je bleef het gewoon doen & ze konden gewoon niks vinden Ik ben er uiteindelijk maar weer gewoon mee naar huis gegaan, maar zonder te weten wat er nu was. Gewoon weer een aantal dagen prima mee gereden totdat ik weer naar huis wilden rijden na wat boodschappen te hebben gedaan. Hij startte gewoon niet ! Gaf geen vonk, niks ! En dat terwijl ik er gewoon heen ben gereden zonder problemen
Ik snap er niks van en durf er dus ook niet meer in te rijden Ik heb al op het forum gespeurd, maar ik kan er geen wijs uit worden, wie heeft er tips, ik wil mijn ax-je nog niet kwijt !!!!
groetjes, Suus
Ik ben Suus en ben sinds eind september de blije eigenaresse van een ax 1.1 I tge e2 uit '93...
Tenminste...ik WAS er super blij mee ! Ik durf er namelijk niet meer in te rijden ... Hij spookt !!! Ik heb de auto al naar een monteur gebracht maar hij weet ook niet wat hij ermee aan moet... Hopelijk hebben jullie wt nuttige tips voor mij/ de monteur ?
Het begon toen ik naar mijn werk ging en op de snelweg een afslag moest nemen. Plotseling viel mijn radio uit en werden de lichten steeds zwakker. Toen ik voor de stoplichten moest wachten ging opeens het lichtje branden van de injectiemotor of zoiets (? het oranje lichtje helemaal rechts). Toen ik langs de weg ging staan maakte de motor opeens enorm veel toeren ( ik heb geen toerenteller, maar dat hoorde je gewoon ! ) en toen viel de motor uit Ik heb toen geprobeerd om de auto weer te starten, maar na 2 zwakke pogingen, maakte hij de derde keer helemaal geen contact meer. Ik heb toen uiteindelijk de wegenwacht maar gebeld en die zei dat het de dynamo was. Na een tikje op de dynamo (?) en de accu opladen (?) is hij meegereden tot mijn huis, want hij was bang dat ik het niet zou halen met een dynamo die niet bijlaad.
Eenmaal de volgende dag startte hij weer gewoon !!! Ik ben ermee naar de beun gereden die niks kon vinden. Het lag niet aan de dynamo, niet aan de accu, er was geen lekstroom, hij had alles doorgemeten. Goed, toen ik weer naar huis reed, stond ik dus weer stil !!! Weer eerst zwakke lichten, uitval van de radio oranje lampje branden en tot slot stilstaan. Ik heb geprobeerd om weer te starten, maar hij maakte gewoon geen enkel contact meer.. niks Nou, de auto weer naar de garage van de beun gesleept ( was inmiddels al avond ) De volgende dag reed de monteur er zo weer mee weg !!! Weer alles doorgemeten , ik had hem nog de tip van dit forum gegeven van de ecu resetten, had hij ook gedaan en de auto bleef de volgende dagen gewoon rijden Zijn collega's hebben er ook nog een aantal dagen mee gereden ze zijn er allemaal stuk voor stuk een paar dagen mee opuit geweest maar mijn ax-je bleef het gewoon doen & ze konden gewoon niks vinden Ik ben er uiteindelijk maar weer gewoon mee naar huis gegaan, maar zonder te weten wat er nu was. Gewoon weer een aantal dagen prima mee gereden totdat ik weer naar huis wilden rijden na wat boodschappen te hebben gedaan. Hij startte gewoon niet ! Gaf geen vonk, niks ! En dat terwijl ik er gewoon heen ben gereden zonder problemen
Ik snap er niks van en durf er dus ook niet meer in te rijden Ik heb al op het forum gespeurd, maar ik kan er geen wijs uit worden, wie heeft er tips, ik wil mijn ax-je nog niet kwijt !!!!
groetjes, Suus
Klinkt als: slechte massaverbinding.
Kijk eens na of de dikke kabel die van de accu naar 't chassis loopt vooral op de verbinding met het chassis niet ontzettend roestig is. ff losmaken, met een staalborstel goed schoon schrobben en weer vast zetten.
Kijk eens na of de dikke kabel die van de accu naar 't chassis loopt vooral op de verbinding met het chassis niet ontzettend roestig is. ff losmaken, met een staalborstel goed schoon schrobben en weer vast zetten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hoe goed zitten de klemmen op je accu vast? Misschien zit daar n?t even te veel speling in, wat zich soms uit en soms niet.
Had ik met mn blauwe, met soortgelijke problemen
Had ik met mn blauwe, met soortgelijke problemen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Of een schroefje ertussen draaien
zo zit het bij mij nog steeds
zo zit het bij mij nog steeds
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
[off topic]
Helem??l grappig wordt 't als je met je rechter voorwiel door een (flinke) plas water rijdt en je accu-lichtje gaat branden.
[/off topic]
Helem??l grappig wordt 't als je met je rechter voorwiel door een (flinke) plas water rijdt en je accu-lichtje gaat branden.
[/off topic]
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
suus wrote:Helem??l grappig wordt 't als je met je rechter voorwiel door een (flinke) plas water rijdt en je accu-lichtje gaat branden. Razz
want dan heb je een echte spookauto heb er de ballen verstand van zoals je merkt...
Neuh, niet noodzakelijk.
Maar 't is wel op z'n minst net zo moeilijk zoeken naar de oorzaak als jouw probleem.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
@topicstarter. dit zelfde probleem heb ik zelf ook aantal keer gehad. radio ging eerst zachter (met bandje ook trager) en valt uit. terwijl je die weer aan probeert te doen houd de auto in en doet het ineens weer. zodra je stil komt te staan(stoplicht) slaat hij af en is het over. dag erop doet hij het weer. 1 maand later toch dynamo moeten vervangen die was helemaal dood. daarna niet meer gehad.
@dvdoornik. Waar kun je die koolborstels kopen? moet nog een dynamo reviseren. gewoon bij de citroendealer ofzo?
@dvdoornik. Waar kun je die koolborstels kopen? moet nog een dynamo reviseren. gewoon bij de citroendealer ofzo?
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Ik zou toch nog even de accu laten testen, en wel onder belasting, d.w.z. dat er een langdurige start gesimuleerd word.
het zou namelijk maar zo kunnen dat de accu inwendige sluiting heeft, dit resulteerd in willekeurig wel en geen stroom.
een beetje dealer of kwik fitter heeft zo'n tester.
en inderdaad alle kabels (plus en massa) nalopen die met de hoofdstroomvoorziening te maken hebben
i.i.g. veel succes
het zou namelijk maar zo kunnen dat de accu inwendige sluiting heeft, dit resulteerd in willekeurig wel en geen stroom.
een beetje dealer of kwik fitter heeft zo'n tester.
en inderdaad alle kabels (plus en massa) nalopen die met de hoofdstroomvoorziening te maken hebben
i.i.g. veel succes
ax 1.1i allure 3-'95 154dkm orga 5690 RIP
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"